Structuur Exchange 2003 database

Pagina: 1
Acties:

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Voor mijn afstudeeropdracht moet ik gaan werken met de database van Exchange 2003. De bedoeling is dat ik hier extra dingen in ga zetten die dan via Outlook weer op te vragen zijn. Dit moet dan een simpele vorm van CRM worden.

Voordat ik een databaseontwerp kan gaan maken, zou ik dus graag willen weten hoe de contacten nu worden opgeslagen in de Exchange Database.
Zijn er tooltjes of ergens informatie waarmee je kan zien hoe de structuur van Exchange opgebouwd is?

Ik heb al gekeken op de MSDN-site en verschillende forums en geprobeerd om via de Exchange-Explorer uit de Exchange SDK te kijken. Maar dit programma kon geen verbinding krijgen met Exchange.

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

Kappie

Tell me your secrets...

Je kan geloof ik de Exchange DB als LDAP server bereiken. Daarmee kun je de structuur uitlezen. Verder lijkt me dat MSDN toch echt de plaats is waar je zoiets kan vinden.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Exchange200X kun je met LDAP queries bewerken bekijken etc. Als je zoekt op www.support.microsoft.com krijg je veel informatie. ook kun je http://www.microsoft.com/exchangebekijken.

[ Voor 4% gewijzigd door mutsje op 30-09-2003 11:21 ]

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Op MSDN lees ik het volgende:
Applications that use LDAP typically retrieve or manage user- and computer-resource information stored in a directory service such as Microsoft Active Directory. Because Exchange uses Active Directory to store user and configuration information, LDAP is used to communicate with the directory in applications that manage users and server configuration.
Het lijkt me dus dat je met LDAP informatie kan opvragen over gebruikers van Exchange en over de server zelf. Maarhoe kun je LDAP dan gebruiken? Is dit ietswat op zichzelf draait of moet ik het verwerken in een zelfgeschreven programma?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

LDAP is een protocol dat telkens verbeterd wordt in versies. hier is bijvoorbeeld 1 site helemaal dedicated zo'n beetje aan ldap klik hier Maar Google bied hier echt wel uitkomst hoor en als je wat meer zou lezen bijvoorbeeld in Windows 2000 Exchange 2000 op microsoft sites kun je veel meer vinden ook onder wel RFC het gepubliceerd enzo.

Verwijderd

Je zou ook eens op de manier zoals Outlook exchange benaderd kunnen kijken, om
alle objecten etc. goed te kunnen zien kan je dit tooltje gebruiken:
Outlook Spy

• roberts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 08:43
ADSi edit ook handig.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

adsi edit is vooral handig als je in de Active Directory schema dingen wilt veranderen.
Pagina: 1