[Debian]Nagios broken

Pagina: 1
Acties:

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Ik deed vanochtend een apt-get update en apt-get dist-upgrade en toen segfaulte mijn mooie nagios installatie. Helaas zit Nagios alleen in Unstable, vandaar dat ons productie nagios servertje op Debian Unstable draait.
Ik heb al even met gdb gekeken waar Nagios op crashed, blijkbaar zit het hem in een perl update.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
(gdb) run
Starting program: /usr/sbin/nagios
(no debugging symbols found)...(no debugging symbols found)...(no debugging symbols found)...(no debugging symbols found)...[New Thread 16384 (LWP 1487)]

(no debugging symbols found)...(no debugging symbols found)...(no debugging symbols found)...
Program received signal SIGSEGV, Segmentation fault.
[Switching to Thread 16384 (LWP 1487)]
0x4011105a in Perl_PerlIO_stdout () from /usr/lib/libperl.so.5.8
(gdb)

Iemand hetzelfde probleem? En eventueel een oplossing? Wij zouden namelijk weer graag onze systemen gaan monitoren :P Op google is nog niet zoveel te vinden :'(

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 21:34
Al in de Debian bugtracker gekeken? http://bugs.debian.org/213235 lijkt hetzelfde probleem aan te geven. Als dit dezelfde bug is, dan zou ik 'm upgraden naar severity grave, want het maakt nagios onbruikbaar. Anders zou ik een nieuwe grave bug filen.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-03 15:17

Valium

- rustig maar -

Naast de debian bugtracking system heb je natuurlijk altijd ook nog IRC. In het IRC-kanaal #debian op het freenode netwerk kun je voor dit soort dingen terecht. Er draait ook een bot met de naam apt waaraan je dingen kunt vragen. Misschien weet die wel een workaround voor dit probleem. Anders kun je natuurlijk gewoon aan de mensen daar vragen of ze iets weten. Als niets het probleem lijkt te verhelpen kun je altijd je perl nog downgraden. Waarschijnlijk staat er nog een oude kopie in je /var/cache/apt/archives map. Die kun je gewon met dpkg -i d'r overheen knallen. (misschien nog even checken met apt-get -f install daarna)

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Valium schreef op 30 september 2003 @ 11:40:
Naast de debian bugtracking system heb je natuurlijk altijd ook nog IRC. In het IRC-kanaal #debian op het freenode netwerk kun je voor dit soort dingen terecht. Er draait ook een bot met de naam apt waaraan je dingen kunt vragen. Misschien weet die wel een workaround voor dit probleem. Anders kun je natuurlijk gewoon aan de mensen daar vragen of ze iets weten. Als niets het probleem lijkt te verhelpen kun je altijd je perl nog downgraden. Waarschijnlijk staat er nog een oude kopie in je /var/cache/apt/archives map. Die kun je gewon met dpkg -i d'r overheen knallen. (misschien nog even checken met apt-get -f install daarna)
Helaas, al geprobeerd dat. Kan nog wel ff @ IRC kijken. Wel ff reportbug geinstalleerd nu en een bugreportje gestuurd.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage