Toon posts:

[chaintech 6btm] Probleem met multiplier?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb hier een Chaintech 6btm moederbord met slot 1 aansluiting. Ik wou hem vandeweek proberen. Heb er toen een pentium 2 333 mhz ingezet. Alleen als ik hem aanzet dan krijg ik een soort sirene uit het pc speakertje te horen en beeld blijft dood. Als ik hem dan afzet en weer opnieuw aanzet dan start hij wel op maar dan geeft ie aan dat er een pentium II op 133 MHz (2.0 x66) inzit. Lijkt me niet echt gezond he? Ook als ik de bios handmatig instel op 333 MHz dan blijft hij op 133 staan. Wat kan dit zijn? Wie kan me helpen?

Verwijderd

Misschien ergens een jumper op het moederbord om de FSB hoger te zetten?

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Ik wist dat ik ook nog een 6btm moest hebben (ik wilde ff kijen voor je) maar ik heb 'm uitgeleend, dus....

Heb je de laatste BIOS erop staan?

Je kan hier beter niets zetten....

Verwijderd

Topicstarter
Jumpers staan goed. Laatste bios zit er ook op. Zou het iets met de CPU zelf te maken kunnen hebben? Verkeerde stepping of wat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 11:09:
Misschien ergens een jumper op het moederbord om de FSB hoger te zetten?
Multiplier omhoog lijkt me logischer... :+
De P2 333 hoort een FSB van 66 MHz te hebben (origineel dus... met overclocken kun je de boel omhoog mikken).
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 10:40:
...Ik heb hier een Chaintech 6btm moederbord met slot 1 aansluiting. Ik wou hem vandeweek proberen. Heb er toen een pentium 2 333 mhz ingezet. Alleen als ik hem aanzet dan krijg ik een soort sirene uit het pc speakertje te horen en beeld blijft dood. Als ik hem dan afzet en weer opnieuw aanzet dan start hij wel op maar dan geeft ie aan dat er een pentium II op 133 MHz (2.0 x66) inzit. Lijkt me niet echt gezond he? Ook als ik de bios handmatig instel op 333 MHz dan blijft hij op 133 staan. Wat kan dit zijn? Wie kan me helpen?
Doet die processor het eigenlijk wel? (niet defect ofzo?) :+
Sirene kan duiden op een oververhitting... Doet de CPU-fan het wel??? Anders heb je je chippie wellicht al te heet gebakken...
Verwijderd schreef op 30 september 2003 @ 11:15:
Jumpers staan goed. Laatste bios zit er ook op. Zou het iets met de CPU zelf te maken kunnen hebben? Verkeerde stepping of wat?
Stepping??? Volgens mij hoort de 6BTM alle P2's te ondersteunen. Mijn P2 350 draait er momenteel prima op... Over een paar weken gaat die met een P2 233 op pad als video-projectie-systeem.

Weet je zeker dat je de juiste BIOS erop gemikt hebt?

Verwijderd

Topicstarter
De CPU en de fan zijn gegarandeerd goed. Deze komt uit een ander systeem waar hij perfect op werkt. De bios was volgens mij ook goed. Zou je eens met awdflash een backup willen maken van jouw bios en deze willen doorsturen aan mij? Mischien dat ik toch de verkeerde bios gepakt heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 20:57 ]

Verwijderd

Ik heb de BIOS nooit ge-upgrade... dus nog de originele BIOS.
Eerder vanavond nog ff op de Chaintech site gekeken, maar dr is niks meer te vinden over slot1 mobo's... awdflash? kun je me die ff mailen? :+

edit:
Deze kwam ik net nog tegen: ftp://ftp.chaintech.com.tw/bios/6btm/ :+

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke van de 2 files kan ik het beste pakken?

Verwijderd

beide denk ik... t zijn beiden ingepakte bios-versies :)
de 1 wat nieuwer dan de andere... Ik zal vanavond even kijken of ik die chaintech van mij nog kan aanspreken... Alles ligt uit elkaar... Heb op t moment even meer aandacht nodig voor een aantal andere systemen...
Pagina: 1