Toon posts:

Beeld bevriest, help!!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net computer in elkaar gezet en nu bevriest mijn beeld regelmatig. Meestal als ik aan het internetten ben. Soms na 5 min, soms pas na 4 uur. Kan dit aan mijn geheugen liggen? Of kan dit software matig zijn of zit het ergens in mijn bios?
Heeft iemand een suggestie?? Ik geef de hoop bijna op.

Abit KT7, Duron 750, 128 sdram, maxtor 20,4g 7200rpm

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
via chipset? zoja...allereerst even de 4in1
te downloaden van http://www.viatech.com installeren
zonder dat kan je een stabiel systeeem op je buik schrijven ;)

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Verwijderd

Topicstarter
Kom kom, iemand van jullie moet toch een idee hebben. Ik heb nu al 2x moeten rebooten om te kijken og iemand van jullie al iets weet. mijn cpu blijft trouwens onder de 40C, dus dat kan het ook niet zijn HELP!!!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
en niet zo ongeduldig

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Verwijderd

Wat mij de laatste tijd opvalt is dat veel blauwe schermen en andere maffe foutmeldingen veroorzaakt worden door de drivers vd hardware die niet goed genoeg voor winME zijn (of het is andersom: maar dat is een mening apart). Zo heb je voor een Voodoo5 5500 of een SB Live dus echt totaal nieuwe drivers nodig en mag je die drivers die bij de kaarten zelf zitten niet gebruiken dus.

Wat ook belangrijk is, is wat voor moederbord je hebt: als je namelijk een VIA-chipset hebt is het heel belangrijk dat je Via 4-in-1pack geinstalleerd is. Dit MOET je meteen installeren als je windows erop hebt gezet en alle andere stuurprogramma's niet geinstalleerd hebt (dit geldt overigens voor alle windows-versies. niet alleen voor winME).
mocht je erover twijfelen dat je 4-in-1pack wel of niet geinstalleerd is: je kunt het alsnog doen zonder windows opnieuw hoeven te installleren: installeer je videokaart terug als "Standaard PCI grafische adapter" , start de pc opnieuw op en installeer het 4-in-1pack. na een 2de reboot kun je je videokaart weer gewoon installeren. Waarschijnlijk zal het nu perfect werken. (Matrox G400 bijv. gaf veel problemen met een via-chipset, maar met die 4-in-1pack is dat perfect opgelost!).

Verwijderd

Misschien je videokaart op AGP4x staan? Dat geeft soms ook bevroren beelden. Zo ja: zet het dan op 2x of 1x.

Verwijderd

Ook is het belangrijk hoe het met je AGP aperture size is in je bios: het beste kun je deze zetten op 64. Sommige videokaarten geven problemen als deze op 128 staat.

Verwijderd

Bij een vriend van mijn bevriesd het beeld als de PC op 45 C komt. Controleer de temp in je bios eens.

Soms zit er een verschil in Windows en de Bios.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank jullie allemaal hartelijk en zal eens kijken of ik met het advies iets kan doen. Amsterdammertje onze mailtjes hadden elkaar net gekruist, dus vandaar.
Pagina: 1