Toon posts:

[XP] Defrag en 30 secs wachten bij booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de Topictitel het al een beetje zegt
Ik heb 2 kleine probleempjes :

- Als ik mijn schijf defragmenteer met Norton Utilities dan is hij na de defrag nog steeds niet helemaal klaar lijkt het wel ( de gekleurde blokjes zitten nog behoorlijk verdeeld over de schijf ) Het rare is, als ik dan _opnieuw_ diezelfde schijf ga defraggen, dan worden die blokjes minder ( waarom doet hij dat niet meteen goed ? )

Is er een alternatief om mijn schijf (super)goed te defraggen ? :)

- Als ik in XP kom, blijft mijn scherm met " Welkom " voor zo'n 25 a 30 seconden hangen zeg maar, hij gaat gewoon niet verder, ook geen schijfactiviteit.
Heb al gekeken in MSConfig maar kon nix vinden :(

Dank :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat 30 seconden booten ben ik al achter :) ( lag aan het netwerk ,moest een vast IP instellen )

Maar die gare defrag snap ik niet :(

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:36

momania

iPhone 30! Bam!

Welke 'blokjes' blijven dan staan, zijn dat dan niet toevallig bestanden die in gebruik zijn en dus niet gemoved kunnen worden :?

En wat voor indeling is je HD? FAT(32) of NTFS ?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 15:24

ericding

Altijd de eerste.

Als ik hier mijn schijf defragmenteer, houdt die altijd een paar (grote) bestanden over. Deze kunnen dan niet gedefragmenteerd worden, I.v.m. te weinig diskspace. Mar als ik dan defrag nog een keer draai, defragmenteert die per keer één van die overgebleven grote bestanden. Kijk maar eens in het statusreport na het defragmenteren wat voor bestanden allemaal niet gedefragmenteerd konden worden...
offtopic:
/me zoekt een synoniem voor "defragmenteren" zodat ik zinnen kan bouwen waarin dat woord minder vaak voorkomt... :)

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 30 September 2003 @ 10:44:
Welke 'blokjes' blijven dan staan, zijn dat dan niet toevallig bestanden die in gebruik zijn en dus niet gemoved kunnen worden :?

En wat voor indeling is je HD? FAT(32) of NTFS ?
Die blokjes ( sectoren denk ik ? :) ) zijn niet in gebruik , en zijn gewoon bestanden de op de schijf staan, ik denk gewoon eerlijk gezegd dat die speed-disk van Norton een beetje gaar is :)

Ik heb FAT32 btw (vind het beetje riskant om om te zetten naar NTFS, aangezien ik niet zeker weet of Partition Magic FAT32 goed kan omzetten naar NTFS ( tevens heb ik verhalen gelezen dat NTFS niet zo heel veel sneller is dan FAT32, alleen beter met z'n rechten omgaat (aangezien ik de enige ben op die pc, maakt het niets uit :) )

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:36

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 10:49:
[...]
Ik heb FAT32 btw (vind het beetje riskant om om te zetten naar NTFS, aangezien ik niet zeker weet of Partition Magic FAT32 goed kan omzetten naar NTFS ( tevens heb ik verhalen gelezen dat NTFS niet zo heel veel sneller is dan FAT32, alleen beter met z'n rechten omgaat (aangezien ik de enige ben op die pc, maakt het niets uit :) )
PM heeft daar geen moeite mee hoor..
Daarbij gaat het niet zozeer om de snelheid met NTFS, maar wel om de security.
Bij NTFS kan je tenminste knappe rechten instellen en NTFS fragmenteerd (bijna) niet, dus defragmenteren hoef je dan eigenlijk niet meer te doen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 30 September 2003 @ 11:56:
[...]

Bij NTFS kan je tenminste knappe rechten instellen en NTFS fragmenteerd (bijna) niet, dus defragmenteren hoef je dan eigenlijk niet meer te doen.
Maar het probleem is dan natuurlijk wel dat mijn oude DOS proggies niet echt meer lekker werken :D

Ik heb liever gewoon een goed defrag tooltje wat mijn FAT32 een beetje onder controle houdt :)

(hoe staat het met de standaard windows defragger.. is die een beetje goed ? de win98 defragger was tamelijk brak :X )

Verwijderd

momania schreef op 30 September 2003 @ 11:56:
[...]

Ook in NTFS defragmenteert de boel. Minder dan in FAt32 maar toch nog aanzienlijk hoor.
Dus bijna niet gaat helaas niet op.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:38
Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0548118/defragNTFS.jpg
Ook NTFS kan er aardig wat van.... (Totaal 15% gefragmenteerd, bestanden 30%)
(Dit is zeker niet de eerste keer dat ik deze schijf defragmenteer)

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 10:49:
[...]

Die blokjes ( sectoren denk ik ? :) ) zijn niet in gebruik , en zijn gewoon bestanden de op de schijf staan, ik denk gewoon eerlijk gezegd dat die speed-disk van Norton een beetje gaar is :)

XP kan gewoon zelf een FAT partitie naar NTFS converteren ;).

C:\Documents and Settings\XipHiaS>convert /?
FAT-volumes converteren naar NTFS.

CONVERT volume: /FS:NTFS [/V] [/CvtArea:bestandsnaam] [/NoSecurity] [/X]

volume Bepaalt de stationsletter (gevolgd door een dubbele punt), het
koppelpunt of de volumenaam.
/FS:NTFS Bepaalt of het volume moet worden geconverteerd naar NTFS.
/V Bepaalt of Convert in de modus met uitleg moet worden
uitgevoerd.
/CvtArea:bestandsnaam
Bepaalt een aaneengesloten bestand in de hoofdmap om als
tijdelijke plaatsaanduiding voor NFTS-systeembestanden te
dienen.
/NoSecurity Bepaalt of de veiligheidsinstellingen van de geconverteerde
bestanden voor iedereen toegankelijk zijn.
/X Bepaalt of het volume zo nodig ontkoppeld dient te worden.
Alle geopende volume-ingangen worden hierdoor ongeldig.
C:\Documents and Settings\XipHiaS>_

Enige minpuntje is dan de clustersize.

[ Voor 46% gewijzigd door _XipHiaS_ op 30-09-2003 13:02 ]

Pagina: 1