Toon posts:

nieuwe phone - eisenpakket = 7250i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dringend toe aan een nieuw mobieltje (ja de 6510 is na een jaar hopeloos verouderd :) )

MOD's : sluit dit topic aub niet want ik heb de search + google + nokia.com + ... gebruikt, het is niet zo dat ik uit luiheid deze post open!

mijn eisen :
1.) goed kleurenscherm, liefst 65000 kleuren (maar als de 4096-schermen ook deftig beeld hebben is dat ook goed)
2.) (deftige) polyfone beltonen (met de nadruk op deftige)
3.) handsfree functie ingebouwd
4.) radio
5.) ingebouwde camera

en natuurlijk de standaard-dinges als agenda, alarm enz.
Bluetooth is voor mijn niet van levensbelang

na heel wat zoekwerk ben ik tot het besluit gekomen dat er slechts één telefoon is die aan mijn eisen voldoet: de nokia 7250i

klopt dit of heb ik iets over het hoofd gezien? het is vooral moeilijk om een gsm met radio én camera te vinden

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:25
Ik ga hem ook ophalen voor deze reden... alleen vindt ik het ontzettend jammer dat er geen Bluetooth in zit! ;)

Verwijderd

Mag ik er wel bij vertellen dat de Radio functie maar belabberd is. Ik heb de radio functie gekozen om lekker in de trein naar de radio te luisteren. In de trein heb ik dus geen ontvangst. Je moet echt op straat lopen en dan hoor je af en toe nog ruis.

Tja, het is zoals die cameraatjes op die gsm's... die zijn ook niet van geweldige kwaliteit.

In eerste instantie klinken die features allemaal leuk, maar echt werken doet het niet.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 15:47
Een telefoon heb je om te bellen, dus moet je ook niet te erg teleurgesteld zijn als de extraatjes het niet 100% goed doen. ;)
(moet ik juist zeggen met mijn 3650 :D )

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:25
ach het gaat natuurlijk ook niet om echte foto's te maken maar meer gewoon voor de lol/handigheid...

Van de radio iz wel jammer maar gelukkig ben ik ook een trotse eigenaar van een Sony NetMD....

Je moet het zien als leuke extra's en niet als noodzakelijke extra's.

[ Voor 17% gewijzigd door BeZaX op 30-09-2003 10:02 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Deftige beltonen bestaan niet, die dingen zijn altijd luidruchtig en irritant, behalve de 'Old Phone' van Sony Ericsson :)

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 15:51
zijn er nog leuke aanbiedingen beschikbaar in combinatie met deze telefoon? Moet namelijk over een maandje ofzo ook een nieuwe bestellen... en deze voldoet wel aardig aan mijn verwachtingen c.q. eisen aan een telefoon...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Ik zit zo even te denken, maar Samsung, Sony Ericsson, Sagem, Siemens hebben inderdaad geen telefoon die ook deze functies bezitten.
Dus dan is van Nokia de 7250i de enige optie :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
ik ben trouwens nog steeds aan het vloeken dat ze geen radio in de 6600 gestoken hebben :(
mens toch, wat word ik geil van die phone! :9
ben trouwens aan het overwegen om de radio te laten vallen, dan is de keuze ineens een stuk uitgebreider
wat zouden jullie dan nemen (dus indien de eis voor een radio wegvalt)?

• Smarron
  • Laatst online: 23:38

Smarron

The bend

Een SmartPhone :9

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:33
ik ben sinds zaterdag ook eigenaar van een 7250i.
bevalt mij zeer goed. radio ontvangst is ook zeer goed, alleen moet ik soms de frequenties wel zelf instellen.
ik heb (nog) geen irda adapter, dus of de fotokwaliteit goed is kan ik nog niet zeggen.
wat me wel opvalt is dat de beltonen nogal zacht zijn

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:15
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 17:02:
ik ben trouwens nog steeds aan het vloeken dat ze geen radio in de 6600 gestoken hebben :(
mens toch, wat word ik geil van die phone! :9
ben trouwens aan het overwegen om de radio te laten vallen, dan is de keuze ineens een stuk uitgebreider
wat zouden jullie dan nemen (dus indien de eis voor een radio wegvalt)?
Zelf zou ik dan voor de SonyEricsson T610 gaan, die heeft echt een veel beter scherm. Mijn broertje heeft enkele dagen de 7250i en dat is ook een leuk toestel, maar ik vind het scherm en de degelijkheid van de behuizing wat tegenvallen. De fotokwaliteit is wat je van zo'n cameratje mag verwachten, goed genoeg voor op de telefoon.

Verwijderd

Topicstarter
Waslijn schreef op 30 september 2003 @ 19:29:
[...]Zelf zou ik dan voor de SonyEricsson T610 gaan, die heeft echt een veel beter scherm. Mijn broertje heeft enkele dagen de 7250i en dat is ook een leuk toestel, maar ik vind het scherm en de degelijkheid van de behuizing wat tegenvallen.
is het scherm van de 7250i dan zó slecht? even slecht als dat van de 3510i (want dat vind ik inderdaad zeer zwak)? en is de behuizing echt gammel?
enne... je hebt mijn openingspost niet goed gelezen hé ;) want ik 'eiste' een handsfree-functie en de t610 heeft die niet... dus de t610 is geen optie want 2 zaken die ik wil heeft 'm niet... vind ik trouwens spijtig want vind het voor de rest best wel een cool toestel!
sturkel schreef op 30 september 2003 @ 17:07:
ik ben sinds zaterdag ook eigenaar van een 7250i.
wat me wel opvalt is dat de beltonen nogal zacht zijn
oeioei, zijn de beltonen echt heel zwak? even zwak als die van de 6510? want die van m'n 6510 vind ik echt wel té zacht...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 20:21 ]

Verwijderd

Hij is nog niet uit. En waarschijnlijk is hij aan de prijzige kant. Maar de sx1 van siemens heeft het allemaal.

kijk hier voor de specs: http://www.club-siemens.net/mobiles/sx1.shtml

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 21:11:
Hij is nog niet uit. En waarschijnlijk is hij aan de prijzige kant. Maar de sx1 van siemens heeft het allemaal.

kijk hier voor de specs: http://www.club-siemens.net/mobiles/sx1.shtml
DANK !!! :)
ik dacht echt dat de 7250i de enige gsm was die het allemaal heeft maar je hebt gelijk: ook de SX1 heeft het! goed gezien van jou! is dit een zgn. smartphone?

ik vrees echter inderdaad ook voor het prijskaartje :(
ik wil niet moeilijk doen hoor maar ik vind het wel vreemd dat de radio van de sx1 slechts 6 voorkeuzezenders kan opslaan...

Verwijderd

Voor de 6600 kan je ook een Radio Headset kopen...

http://www.nokia.com/cda13/0,5184,28066,00.html

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip
maar ik wil alles ingebouwd in de gsm zelf :)
want als we zo beginnen zijn er genoeg gsm's waaraan je een camera/radio kunt klikken
ik wil all-in-one ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 22:32:
[...]

bedankt voor de tip
maar ik wil alles ingebouwd in de gsm zelf :)
want als we zo beginnen zijn er genoeg gsm's waaraan je een camera/radio kunt klikken
ik wil all-in-one ;)
D'r komt sowieso een snoertje met een tierelantijntje d'r aan... Anders kun je niet naar je muziek luisteren... Dus ik denk... Achja, you get the idea ;) Laat ik dr maar niet verder op in gaan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 23:02:
[...]

D'r komt sowieso een snoertje met een tierelantijntje d'r aan... Anders kun je niet naar je muziek luisteren... Dus ik denk... Achja, you get the idea ;) Laat ik dr maar niet verder op in gaan :)
edit:
D'r is/komt ook een 3200... http://www.nokia.com/nokia/0,8764,42727,00.html

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:15
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 20:19:
is het scherm van de 7250i dan zó slecht? even slecht als dat van de 3510i (want dat vind ik inderdaad zeer zwak)? en is de behuizing echt gammel?
enne... je hebt mijn openingspost niet goed gelezen hé ;) want ik 'eiste' een handsfree-functie en de t610 heeft die niet... dus de t610 is geen optie want 2 zaken die ik wil heeft 'm niet... vind ik trouwens spijtig want vind het voor de rest best wel een cool toestel!
Het scherm is niet bijster slecht zoals dat van de 3510i, maar die van de T610 is duidelijk beter. Over de handsfree functie, was er helemaal vanuit gegaan dat die functie erop zou zitten :+ , zat zelfs op mijn oude s45. De behuizing van 7250i is ook niet super gammel, maar echt degelijk vind ik hem niet.

Heb nu zelf een 3100 aangeschaft en die heeft hetzelfde display als de 7250i, alleen is de verlichting minder fel. Voor foto's vind ik het schermpje net toerijkend, wordt er in ieder geval niet echt opgewonden van :)

Ik weet dat ik het er allemaal niet makkelijker op maak, maar het is nu een maal lastig om een goede keuze te maken. Kijk anders eens op www.kieskeurig.nl, staan een hoop ervaringen van gebruikers.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:34

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Waar geen mens `t hier nog over gehad heeft..

Nokia loopt heel erg achter qua polyfone beltonen. Volgens mij hebben ze gewoon nog 4 stemige polyfone beltonen, niet echt deftig/sjiek dus.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

jah daar keek ik ook van op bij mn 6610, maargoed, met die sound converter is er nog redelijk wat van te maken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 01:17:
jah daar keek ik ook van op bij mn 6610, maargoed, met die sound converter is er nog redelijk wat van te maken
wat is een sound converter?
zijn de polyfonische beltonen van alle nokia's zwak? ook die van de nieuwere/duurdere modellen zoals de 6600? en hoe zwak is een 4-tonige beltoon?

ben er trouwens over aan het denken om de camera te laten vallen en dan kom ik uit bij de ...

... ja inderdaad de 6610 :) ! lekker goedkoop
maar wel verouderd :( zou het een flater zijn nu nog een 6610 te kopen?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip! 'k zit al aan 3 opties :) (7250i, SX1 en 3200)
ik vraag mij trouwens af waarom nokia de radio niet standaard inbouwt in alle nieuwe modellen...

Verwijderd

Waslijn schreef op 30 September 2003 @ 23:49:
[...]
Heb nu zelf een 3100 aangeschaft en die heeft hetzelfde display als de 7250i, alleen is de verlichting minder fel. Voor foto's vind ik het schermpje net toerijkend, wordt er in ieder geval niet echt opgewonden van :)
Aan jou heb ik een vraagje :) . Ik heb nu een 6610 en vind de 3100 er eigenlijk wel erg leuk uit zien. Is het scherm beter als dat van de 6610 en hoe groot is hij in vergelijking met een 6610?

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:31
eej Barbara,

nog even een hele nette en uitgebreide review van de 7250 (nee, helaas niet van de i, maar de meeste specs komen volgens mij heel aardig overeen): http://www.mobile-review.com/review/nokia-7250-en.shtml

Zelf wil ik ook graag deze telefoon nemen, even kijken naar de prijs, en dit draadje ff goed volgen.

• party42
  • Laatst online: 19-05 15:51
site lijkt het hier niet te doen?

maargoed:
- http://www.infosyncworld.com/reviews/n/3920.html
- http://www.mobile-phones-review.co.uk/NOKIA-7250.htm

of gewoon:
- klik

[edit]
overigens zie ik niet echt positieve reviews op de 7250i. Het lijkt er vooral op dat het inderdaad meer van hetzelfde is, vergeleken met de 7250. De 6610 wordt nog altijd meer aangeraden.

[ Voor 29% gewijzigd door party42 op 01-10-2003 11:05 ]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Pagina: 1