Laatst heb ik mijn oude pentium 2 weer eens onder het stof vandaan gehaald:
Specs:
Shi Tec Royal: Intel Pentium 2 : 350 mhz (niet oc' ed)
Mobo: Geen flauw idee (boekje kwijt)
224 MB SDRAM pc100 (32+64+128)
HD: Quantum bigfoot TX4.0AT
VGA: Nvidia Geforce 2 MX 64 mb / Diamond speedstar A50
CD-Rom: Phillips 36x
Creative Soundblaster 16 PCI
Modem + Nic
WinXPro SP1 NTFS geformatteerd
Bios: Award Modular Bios v 4.51PG
Enfin, Ik sluit hem voor het eerst in 6 maanden weer een aan en meteen krijg ik een "CMOS checksum error" . Dus ik kijk ff in de bios en ja hoor... alles stond op default en het klokje stond ook niet meer bij. Ik dacht in eerste instantie aan een gaar batterijtje, maar nadat ik alles had bijgesteld, bootte hij weer goed en start te XP weer zonder problemen.
Als ik echter XP opnieuw wil installeren reboot hij constant bij de melding: "Setup is inspecting your hardware configuration". Ik kom dus zelfs de setup niet in. Bij Win2000 houdt hij het 5 min langer vol en reboot hij bij "Setup is starting Windows"...
Het volgende heb ik vervolgens gebrobeerd:
* Booten met speedstar-kaartje i.p.v Geforce en alle PCI-kaarten eruit
* Booten met verschillende reepjes ram
* Memtest zonder fouten gedraaid...
* Powermax van maxtor gedraaid
* Virusguard in bios uitgezet...
Enfin, niets helpt en ik denk dan ook dat ik iets gigantisch verkeerd heb staan in de bios, want met deze hardwareconfig zou de PC gewoon moeten werken..
Hier de huidige bios instellingen:

Kan iemand mij helpen ?
Specs:
Shi Tec Royal: Intel Pentium 2 : 350 mhz (niet oc' ed)
Mobo: Geen flauw idee (boekje kwijt)
224 MB SDRAM pc100 (32+64+128)
HD: Quantum bigfoot TX4.0AT
VGA: Nvidia Geforce 2 MX 64 mb / Diamond speedstar A50
CD-Rom: Phillips 36x
Creative Soundblaster 16 PCI
Modem + Nic
WinXPro SP1 NTFS geformatteerd
Bios: Award Modular Bios v 4.51PG
Enfin, Ik sluit hem voor het eerst in 6 maanden weer een aan en meteen krijg ik een "CMOS checksum error" . Dus ik kijk ff in de bios en ja hoor... alles stond op default en het klokje stond ook niet meer bij. Ik dacht in eerste instantie aan een gaar batterijtje, maar nadat ik alles had bijgesteld, bootte hij weer goed en start te XP weer zonder problemen.
Als ik echter XP opnieuw wil installeren reboot hij constant bij de melding: "Setup is inspecting your hardware configuration". Ik kom dus zelfs de setup niet in. Bij Win2000 houdt hij het 5 min langer vol en reboot hij bij "Setup is starting Windows"...
Het volgende heb ik vervolgens gebrobeerd:
* Booten met speedstar-kaartje i.p.v Geforce en alle PCI-kaarten eruit
* Booten met verschillende reepjes ram
* Memtest zonder fouten gedraaid...
* Powermax van maxtor gedraaid
* Virusguard in bios uitgezet...
Enfin, niets helpt en ik denk dan ook dat ik iets gigantisch verkeerd heb staan in de bios, want met deze hardwareconfig zou de PC gewoon moeten werken..
Hier de huidige bios instellingen:

Kan iemand mij helpen ?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 09:38 ]