[Pioneer Auto\CD player] Externe geluidsbron aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12 09:52
Ik heb een DEH-P4500R van Pioneer:
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/caraudio/pioneer/1042649847270deh_p4500r_detailpage.jpg
Voor verdere info: http://www.pioneer.nl/nl/...d=2771&taxonomy_id=25-121

Nu wil ik dus een HTPC gaan maken en aansluiten in mijn auto. Nu is mijn vraag: Hoe krijg ik de geluidskaart aangesloten bij het systeem. Ik denk dus zelf dat dit niet mogelijk is.

Anders zal ik dus een versterker aan moeten schaffen. Voor mijn voorspeakers en achterspeakers. En dan komt het volgende probleem. Ik heb ook nog een Active Subwoofer. En die zou dan ook op dit geheel aangesloten moeten worden.

Don't Speak, Just Think

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-11 19:52
Als de radio geen inputs heeft, dus tulpjes of jack-plug, dan zal je inderdaad een losse versterker erbij moeten halen.
Als je dan een versterker koopt met Low-outputs, die dus normaal bedoeld zijn om naar een volgende versterker door te lussen, dan kan je die tulpjes weer aansluiten aan je actieve sub.

All knowledge is written

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik kwam hier 2 weken geleden online een aardige oplossing tegen voor dit probleem, een kastje met een line-in wat je op de pioneer bus (IP-bus) aan sluit.

En omdat ik een een goede bui ben, een url

en een plaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.discountcarstereo.com/Accessories/cd-rb20.jpg

Product ID: CD-RB20 Category: Aux Input Adapter
Pioneer CD-RB20 RCA to IP-BUS Adapter
Description: This product is an RCA/IP-BUS converting connector designed to be used to connect devices with RCA output (car navigation units, VCRs, DAT decks, etc.) to the IP-BUS in Pioneer receivers or main units. In order to listen to external devices attached to this connector, turn the external device's power on, put it in play or other operational mode, and set the main unit's source selector switch to "AUX". This model includes an IP-BUS throughput for a cd changer. Click here for Aux input without CD Changer throughput. Also available: our Mini-plug to RCA adapter

Ik zie net dat ze hem ook zonder wisselfranje hebben en dan is hij maar 37 dollar

Product Details for Pioneer CD-RB10 RCA to IP-BUS Adapter

[ Voor 60% gewijzigd door Emmeau op 30-09-2003 09:00 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-12 14:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

je hebt ook versterkers met 4.1 kanalen dacht ik...
dus 4x50W+1x100W bijvoorbeeld.

kosten wel wat, vooral als je een SQ install wilt...

[ Voor 15% gewijzigd door beschuitfluiter op 30-09-2003 08:59 ]

¯\_(ツ)_/¯

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb al vaker een linkje gepost naar een 5.1 50 watt mosfet van pioneer, moet je wel een optical uit op je geluidskaart hebben zitten.

Deze is net nieuw.

Degene die ik zocht kan ik niet meer vinden, maar deze kan ook.

[ Voor 100% gewijzigd door |sWORDs| op 30-09-2003 09:09 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Emmeau schreef op 30 September 2003 @ 08:58:
Ik kwam hier 2 weken geleden online een aardige oplossing tegen voor dit probleem, een kastje met een line-in wat je op de pioneer bus (IP-bus) aan sluit.

En omdat ik een een goede bui ben, een url

en een plaatje

[afbeelding]

Product ID: CD-RB20 Category: Aux Input Adapter
Pioneer CD-RB20 RCA to IP-BUS Adapter
Description: This product is an RCA/IP-BUS converting connector designed to be used to connect devices with RCA output (car navigation units, VCRs, DAT decks, etc.) to the IP-BUS in Pioneer receivers or main units. In order to listen to external devices attached to this connector, turn the external device's power on, put it in play or other operational mode, and set the main unit's source selector switch to "AUX". This model includes an IP-BUS throughput for a cd changer. Click here for Aux input without CD Changer throughput. Also available: our Mini-plug to RCA adapter

Ik zie net dat ze hem ook zonder wisselfranje hebben en dan is hij maar 37 dollar

Product Details for Pioneer CD-RB10 RCA to IP-BUS Adapter
Dan heb je dus alleen stereo.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12 09:52
Geweldig product: CD-RB10, alleen niet in Europa te krijgen, dat wordt dus online bestellen.

Alleen stereo dus ja. maar het is wel het volgende voordeel. Je hebt een mini-jack aansluiting achter op je geluidskaart. (goedkope geluidskaart)

Als je 5.1 zou willen moet je toch gaan zoeken bij de al eerder geplatste.

Don't Speak, Just Think

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat dacht je van een klein stereo FM zendertje? Kun je tegenwoordig bijna overal krijgen. Ik weet alleen niet of het kwalitatief goed klinkt. Nooit geprobeerd.

Bij FM is sowieso alles boven de 16 kHz eraf, en heb je wat FM ruis.
Directe aansluiting is iig beter! Maar daar kan ik je niet aan helpen.

Alles kan stuk.

Pagina: 1