VCR Signaal naar TV

Pagina: 1
Acties:

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleempje.. Ik heb een oude philips tv (zon oud bakbeest met alleen coax ingang) en een philips vcr. Nou kan ik het videokanaal niet vinden op het oude bakbeest. Probeer ik het op een andere tv (iets nieuwer), vind ie hem prima ;) . Maar op dat oude bakbeest is het huilen.. Iemand suggesties?

THNX

VCR philips VR202/01

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
mh zet je video eens op een ander kanaal, dat kan doorgaans met een stelschroefje ergens achterop (of via het menu als dat er op zit). soms (maar dan heb je echt een heeele oude tv) kan de tv het kanaal niet vinden omdat het videokanaal (60) niet op de band zit. Dan gaat het niet lukken.

If all else fails zou je nog een (composiet) TV-modulator kunnen gebruiken die op een lage frequentie kan uitzenden. dit is niet goedkoop. een nieuwe tv is dan beter denk ik zo.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:43

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
zoek je wel in de UHF band op die tv? , is het een digitaal zoek systeem of nog ouder met van die draaiknopjes? (als je video standaard freq staat zal dat wel 592 Mhz zijn)

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 16:58

ericding

Altijd de eerste.

Volgens mij is de standaard uitgang van de videorecorder 584 Mhz, dit komt overeen met kanaal 35+. Op de meeste TV's (alle die ik tot nog toe heb gezien) staat één van die twee aanduidingen (ongeveer) naast de instelknoppen.

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Het is een digitaal zoeksysteem, dus zonder draaiknopjes.(wat mij verbaasde aan leeftijd van tv schattend). En heb dus geen id of hij de UHF band doorzoekt :) Ik zal die stelschroef eens zoeken :) thnx

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Die stelschroef werkt geniaal :) Thnx voor de hint :) (hij zit dus wel onder de kap, lekker verborgen:) )

THNX

[ Voor 4% gewijzigd door clownmasson op 09-10-2003 12:31 ]

Pagina: 1