[KyroII][XP]Delayed Write Failures na driver install

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Specs:

Hercules 3D Prophet II 4500 TV-Out AGP (Kyro II chip)
Asus P3B-F, BIOS eerst 1002, later 1008 beta
P3-500, 96MB RAM (PC133@100MHz)
Seagate 15GB en Maxtor 60GB HDD
Hercules Muse 5.1 DVD geluid
SMC 10Mb NIC (DEC 21041 chip)
WinXP (geen SP)

Situatie:
Vriend van me had een Aldi PC met Medion/MSI mobo. Stabiliteit was de laatste tijd afgenomen en uiteindelijk deed het niets meer. Toen hij hem naar mij bracht was probleem duidelijk: een hele rij bruin pruttelende condensatoren. Om een lang verhaal kort te maken, mobo vervangen, grotere HDD en wat RAM erbij en losse VGA en geluid ipv onboard zut op die MSI-6190.

Ook gelijk WinXP erop proberen te zetten, maar dat wilde niet lukken. De installatie op zich verliep normaal, maar na het installeren van de Kyro drivers ging alles mis. Eerst heb ik met de 20.0516 drivers van de PowerVR site geprobeerd, maar na de reboot kreeg ik Delayed Write Failed meldingen en bleek de 60GB HDD waar ik WinXP op geinstalleerd had niet voor schrijven toegankelijk te zijn.

In eerste instantie maakte ik een verkeerde diagnose en dacht ik dat het iets met ACPI support van de BIOS te maken kon hebben. Daarom de BIOS van 1002 naar 1008 beta geflashed, maar na herinstallatie kreeg ik exact dezelfde fout. Ik heb toen weer geherinstaleerd en de 16.051 driver van de Hercules FTP gehaald- meerdere restarts en driver installs gingen goed, pas toen de Kyro driver geladen werd kwam hij weer met het probleem.

Normaal wijzen Delayed Write problemen op hardware kuren of netwerkproblemen bij remote drives. Daar is hier geen sprake van- de drive is net uit de verpakking en heeft tot drie keer toe WinXP kunnen installeren zonder een enkele foutmelding, om na die driverinstall Read-only te worden...

Ondertussen heb ik maar de master/slave omgewisseld en de oude Win98SE install van die jongen laten booten. Het werkt prima (hier geen problemen met de 16.051 driver), wat des te duidelijker aangeeft dat er geen hardware errors zijn. Toch is Win98SE zonde om zo'n bak aan te doen. Als ik meer tijd had gehad, had ik Win2KSP3/4 geprobeerd, maar dat ging nu niet.

Het moet iets met die driver onder XP te maken hebben, maar ik kan niet verzinnen wat (en een GoT/Google search hielp niet- geen enkele vermelding van Delayed Write errors icm Kyro).
Komt het bovenstaande iemand anders met WinXP en een KyroII kaart bekend voor :?

Oslik blyat! Oslik!