Toon posts:

Hulp nodig met Oc P4 2.8 op IC7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn 2.8 nu @ 3.5 draaien. Lekker stabliel, doorstaat 20 keer sisoft sandra mem check loop.
Idle 40C (Probe is van winbond en ik hoor dat deze nog wel eens te hoge waarden geven)
Load 53C
V-core 1.54
Ram voltage 2.8
FSB 251
AGP:PCI = fixed
CPU:DRAM = 5:4
Mem settings 3-4-4-8

Prob... Cpu temp geeft identieke waarden @3.0Ghz en @3.5GHz
Ik snap er ook niks van maar goed.
Ik dacht... het kan dus nog sneller.. temp is in iedergeval geen item. (nog niet hehe)
Als ik de FSB opschroef zonder iets anders aan deze settings te veranderen, boot systeem prima op, maar ik windows nie in. Daar blijft ie hangen.

Ik heb het gevoel dat het aan me mem settings ligt.
Iemand een idee ?

thnx guys

P4 2.8 800fsb retail
Abit Ic7 (laatste bios nr17)
Corsair XMS 3500 platinum
Gforce3 ti200 :>
Zalmon7000A
Aureal Vortex A3D2.0
350 Watt voeding

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

north en southbridge die te warm worden?
misschien kan je geheugen echt niet verder, op een andere ratio zetten dan maar om te testen.
voltage nog wat verhogen.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik denk gewoon dat je het dak van je snelheid met deze koeler al gehaald hebt, lijkt me namelijk een beetje te zwak voor deze dingen.
trouwens die 6000 was toch voor amd's?

Verwijderd

Topicstarter
johnny.xxx schreef op 30 September 2003 @ 01:57:
ik denk gewoon dat je het dak van je snelheid met deze koeler al gehaald hebt, lijkt me namelijk een beetje te zwak voor deze dingen.
trouwens die 6000 was toch voor amd's?
Je heb gelijk... ik heb de 7000A alco
Toch vreemd dat temp van zowel cpu als mobo praktisch hetzelfde is onder 3.0 als 3.5.
Geheugen moet heel wat aankunnen. 433Mhz

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geheugen moet heel wat aankunnen. 433Mhz
Ik vermoed toch dat je eens moet testen wat er gebeurt als je je timings wat losser zet.
Verder zit je op een 25% overclock, wat natuurlijk niet echt slecht is ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door Voutloos op 30-09-2003 09:48 ]

{signature}

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 08:53:
Toch vreemd dat temp van zowel cpu als mobo praktisch hetzelfde is onder 3.0 als 3.5.
Dat het moederbord dezelfde temp behoud is niet zo heel vreemd..
En de processor? Het voltage blijft in ieder geval hetzelfde dus dat scheelt al veel. En je zou inderdaad iets hogere temperaturen verwachten bij een hogere FSB.

Overigens lijkt me gewoon dat je aan de max zit met deze snelheid. Temperatuur is niet het enige aspect wat telt. Signaalsterkte in de proc is ook een belangrijk iets, en als deze te laag word boven de 3.5GHz dan zul je andere dingen moeten gaan doen..
(hogere Vcore, beter koelen etc..)

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 30 september 2003 @ 09:47:
[...]

Ik vermoed toch dat je eens moet testen wat er gebeurt als je je timings wat losser zet.
Verder zit je op een 25% overclock, wat natuurlijk niet echt slecht is ofzo.
Enige tips waar ik mot beginnen als ik ze wat losser wil zetten ?
Atm heb ik 3-4-4-8
Gat settings straan allemaal op auto btw(Turbo-F1 etc)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 10:01 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 09:57:
[...]

Enige tips waar ik mot beginnen als ik ze wat losser wil zetten ?
Atm heb ik 3-4-4-8
Gat settings straan allemaal op auto btw(Turbo-F1 etc)
Probeer allemaal 1 hoger. Als dat werkt doe je ze een voor een om laag en kijk je waar het schip strandt.

{signature}

Verwijderd

Ik heb sinds dit weekend zelf een ic7-max3 mobo en ik ben ook wat aan het tweaken geweest.
Ik gebruik nu nog even mijn 2.53B P4 533mhz/fsb.
In eerste instantie heb ik het voltage op 1.55V gelaten en gekeken hoe ver ik zou komen met de fsb.
Het schip strandde op 145mhz fsb en toen ging hij soms vaag doen bij zware stresstests (superpi, 3dmark03, aquamark, sandra2k3 etc.)
Toen heb ik het voltage van de cpu stapsgewijs omhoog gezet. (let wel, ik heb waterkoeling, maar met een relatief klein reservoir en dus niet zo super effectief, een beetje extreme luchtkoeling zal er niet ver op achterblijven denk ik.

Inmiddels draai ik stabiel op 163mhz fsb met 1.75V.
Ik was eigenlijk een beetje aan het kijken of het echt schadelijk is als ik mn cpu nog wat meer power geef, want ik heb het gevoel dat hij nog wel verder wil.
3dmark03 highscore net opgehaald naar -->6666<---

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 01:00:
Heb mijn 2.8 nu @ 3.5 draaien. Lekker stabliel, doorstaat 20 keer sisoft sandra mem check loop.
Idle 40C (Probe is van winbond en ik hoor dat deze nog wel eens te hoge waarden geven)
Load 53C
V-core 1.54
Ram voltage 2.8
FSB 251
AGP:PCI = fixed
CPU:DRAM = 5:4
Mem settings 3-4-4-8

Prob... Cpu temp geeft identieke waarden @3.0Ghz en @3.5GHz
Ik snap er ook niks van maar goed.
Ik dacht... het kan dus nog sneller.. temp is in iedergeval geen item. (nog niet hehe)
Als ik de FSB opschroef zonder iets anders aan deze settings te veranderen, boot systeem prima op, maar ik windows nie in. Daar blijft ie hangen.

Ik heb het gevoel dat het aan me mem settings ligt.
Iemand een idee ?

thnx guys

P4 2.8 800fsb retail
Abit Ic7 (laatste bios nr17)
Corsair XMS 3500 platinum
Gforce3 ti200 :>
Zalmon7000A
Aureal Vortex A3D2.0
350 Watt voeding
Je Vcore is te laag.

Je temps zijn gelijk omdat je de Vcore niet verhoogt. Zet maar op 1.6 en zie de temp stijgen :)

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
vcore hoeft niet persee te laag te zijn , ik haal ook 3.8gzh op stock voltage en op 4.1 te draaien moet ik wel ineens op 1.65v gaan draaien :p

die temp kwestie is wel zo zodra je vcore flink omhoog schroeft gaat je luchtcooling om koude lucht vragen :P

Verwijderd

Gipsy King schreef op 01 October 2003 @ 09:46:
vcore hoeft niet persee te laag te zijn , ik haal ook 3.8gzh op stock voltage en op 4.1 te draaien moet ik wel ineens op 1.65v gaan draaien :p

die temp kwestie is wel zo zodra je vcore flink omhoog schroeft gaat je luchtcooling om koude lucht vragen :P
Jij hebt een prometeia slimmerd.

Als ik me niet vergis dan moet zn mem nu precies op 400MHz draaien. Z'n fsb is 1000MHz. Met een 5:4 div zou dat dus 400MHz opleveren. Het is dus niet het mem. Verder kan ik het niet geloven dat een P4 die zonder Vcore verhogen op 3500MHz loopt nog verder kan. Je moet gewoon de Vcore verhogen, zeker als je op lucht draait. 3500MHz @ 1.55V lijkt me heel erg netjes.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 11:23 ]

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Gipsy King schreef op 01 October 2003 @ 09:46:

prom+ elke cpu is niet gelijk ;>

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:17

Dark

who tweaked the light?

251mhz lijkt me helemaal niet gek op lucht, mijn 2.8 komt niet verder dan 243mhz, ik heb 'm op 2 bordjes geprobeerd i.c.m. pc4000 en pc3200 maar ik krijg hem niet op 250 welk voltage ik ook gebruik tot max 1.65v.

Aan de bordjes zelf of het mem ligt het niet, met een 2.4 gaan het wel hoger... waarchijnlijk gewoon bad luck ...

Verwijderd

Zet je Gat settings op auto, normal, auto, disabled, disabled.

Trouwens, als dat geheugen niet strakker kan dan zou ik het terugsturen naar waar je het vandaan haalt. Onder de spec snelheid en de meest bagger timings dat je kan selecteren. Je mist gigantisch veel snelheid van je systeem nu.

Verder nette overclock van je cpu zelf natuurlijk!
Pagina: 1