HDD's te traag?

Pagina: 1
Acties:

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 14:47
Hallo, ik heb een systeem (P4 2700, 845PE) met daarin een fujitsu 20 GB u100/7200rpm en een WD 80 GB u100/7200rpm, beide hdd's zitten op dezelfde kabel.

Nou scoren deze nogal onder de maat vind ik, ik heb eens SiSoft Sandra HDD benchmark erop losgelaten, en kom met beide hdd's uit op een gemiddelde snelheid van 16 MB/s.

Ik heb de benchmark ook eens losgelaten op mijn shuttle systeempje (Xp2000, Via KM266), waarin een 40 en 60 GB maxtor u133/7200 rpm in hangen. Deze komen uit op een gemiddelde snelheid van 30 en 25 MB/s.

Nou lijkt het me niet zo dat het verschil komt door de u100/u133, maar zou ik snellere resultaten krijgen als ik elke hdd op een apparte ide aanluiting plaats?

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 09:02
Installeer je chipset drivers eens met een update, en kijk dan wat je resultaten zijn.. Gaat vaak enorm omhoog.. Staan ze ook wel goed ingesteld in je BIOS (je IDE bedoel ik)..?

• unfor
alles is goed ingesteld, en heb de laatste chipset drivers etc.

Verwijderd

Ik heb net ook ff sisoft me hds snelheid laten testen 2x120gb maxtor sata raid 0. Ook maar 17,5mb/sec ook niet echt om over naar huis te schrijven. geen zin om mijn andere hds te testen deze test was al 5 min.

Maar normale snelheid is goed met unzippen en kopieren van bestanden.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03 19:31
Staan je HD's wel op DMA (en dus niet op pio)?

Kun je controleren onder: Apparaatbeheer --> IDE/ATAPI controllers en dan het kanaal waar je HD's aan hangen :).

tvw

• unfor
ShotGun schreef op 30 September 2003 @ 01:09:
Staan je HD's wel op DMA (en dus niet op pio)?

Kun je controleren onder: Apparaatbeheer --> IDE/ATAPI controllers en dan het kanaal waar je HD's aan hangen :).
ja, zoals ik al zei, alles is goed ingesteld :)

Verwijderd

en wat heeft hdtach te melden? siso sux regelmatig met hdd's

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

* BalusC gokt dat de jumperinstelling van de WD niet helemaal lekker is.

Neem de FAQ van dit subforum eens door onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" :)

bwe: hoezo Sandra sux regelmatig met HDD's?

Verwijderd

BalusC
nooit gemerkt dat siso er gewoon niet uitkomt met hdd benchmark? krijg je een niet duidelijk getal (ook vaak met raid 0)
een second opinion van hdtach geeft meestal een beter beeld...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee :) [rml][ Ervaringen] Post hier je RAID0 scores![/rml]

Wat is er onduidelijk aan een Sandra score? Deze is weliswaar synthetisch, maar je kunt deze gewoon vergelijken met andere (referentie) scores :) Of had je soms maximumscores verwacht? Nou, als je pure STR's wil weten, dan moet je het met ATTO meten.

Verwijderd

zucht...
zal ik mijn ervaring op dit gebied dan maar voor me laten? erg handig op een forum...
dit is al zovaak ter spraken gekomen. (siso en hdd's)
ik heb geen zin in wellus/nietus

• unfor
ik heb maar eens die hdtach benchmark gedaan, volgens mij lijkt het wat mee te vallen.. maar de snelheid is nog steeds lager.

PC1:
20 Gb Fujitsu U100/7200
Afbeeldingslocatie: http://server.stt-gaming.nl/ron/hdtach20gb.GIF

80 Gb WD U100/7200
Afbeeldingslocatie: http://server.stt-gaming.nl/ron/hdtach80gb.GIF

PC2:
40 GB Maxtor u133/7200
Afbeeldingslocatie: http://server.stt-gaming.nl/ron/hdtach40gb.GIF

60 GB Maxtor u133/7200
Afbeeldingslocatie: http://server.stt-gaming.nl/ron/hdtach60gb.GIF

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:12

Lief Adje

Love is in the air

unfor schreef op 30 September 2003 @ 00:51:
Hallo, ik heb een systeem (P4 2700, 845PE) met daarin een fujitsu 20 GB u100/7200rpm en een WD 80 GB u100/7200rpm, beide hdd's zitten op dezelfde kabel.

Nou scoren deze nogal onder de maat vind ik, ik heb eens SiSoft Sandra HDD benchmark erop losgelaten, en kom met beide hdd's uit op een gemiddelde snelheid van 16 MB/s.

Ik heb de benchmark ook eens losgelaten op mijn shuttle systeempje (Xp2000, Via KM266), waarin een 40 en 60 GB maxtor u133/7200 rpm in hangen. Deze komen uit op een gemiddelde snelheid van 30 en 25 MB/s.

Nou lijkt het me niet zo dat het verschil komt door de u100/u133, maar zou ik snellere resultaten krijgen als ik elke hdd op een apparte ide aanluiting plaats?
hmmz een p4 2,7Ghz bestaat volgesmij niet B)
Maar heb je wel je chipset drivers geinstalleerd? en haal de hdd's uit elkaar (allebijde een aparte kabel)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Pagina: 1