Partities overzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 17:03
Ok, voordat hier meteen slotje op komt: ik heb de search gebruikt!
Er werden idd wel aantal vragen beantwoord, maar nog niet alles.... ik blijf nog met een grote vraag zitten.

Wat is het geval:

Ik heb nu een 40Gb schijf (opgedeeld in 3 partities: 5 Gb, 30 Gb, 5 Gb)
Ga binnenkort een 120Gb schijf kopen... wil dan die 3 partities overzetten... maar heb dus gelezen dat dat handig met Ghost kan.
Dat is mooi, maar moet ik daarvoor eerst m'n HDD indelen in partities of hoe gaat dat?
Want als ik die partiteis overzet (met iets van DISK-TO-DISK ofzo) dan gooit hij 3 partities naar 1 partitie? Hoe worden die partities dan ingedeeld? Want dan heb je dus 3 partities van totaal 40Gb... maar als je dat op een 120Gb schijf zet.. hoe wordt de resterende ruimte dan ingedeeld?

Graag uitleg... bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door Skar op 30-09-2003 00:48 ]

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 09:02
Gaat van partitie naar partitie, dus het hangt er vanaf waar je naartoe kopiëert op je 120GB schijf. De partities van je 40GB schijf zullen als losse data behandelt worden, ipv als partities. Als jij bijvoorbeeld 1 backup partitie maakt van 60GB op je 120GB schijf, en je kopiëert ze daarop, dan staat alle data ervan gewoon bij elkaar op de backup-partitie (60GB). Deze zijn later makkelijk in te delen in partities mbv bijvoorbeeld Partition Magic.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je hebt niet goed gezocht noch goed gelezen anders had je kunnen vinden dat elke partitie apart wordt gekopieerd en de restererende ruimte overblijft om nog wat partities aan te maken.

Ik neem hierbij aan dat er vooraf geen partities op de nieuwe HD worden aangemaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Guardian Angel op 30-09-2003 00:55 ]

ARME AOW’er

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:57

megaleo

Special member

Je kunt achteraf -nadat je alles op je nieuwe schijf hebt gezet- ook weer partitioneren. Dus je kunt er dan extra partities bijmaken. En de rest van je data wordt dan gewoon behouden.

• ThaHandy
  • Laatst online: 01:34

ThaHandy

Discovery Channel

kan idd met Ghost

disk to disk
in ghost kan je daarna de grote van elke partitie veranderen 10 ,50 ,50 oid :) gaat allemaal automatische

of je knoopt daarna een partitie bij? (als je nog ruimte over hebt)

[ Voor 37% gewijzigd door ThaHandy op 30-09-2003 01:01 ]

Verwijderd

Yup. MeT Ghost. Je kunt dan opgeven hoe groot de nieuwe partities moeten worden, of je kunt dezelfde grootte opgeven en dan hou je een berg ongepartitioneerde ruimte over achter je 3 partities.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Powerquest heeft progjes die het ook kunnen: Drive image en Partition magic.. partities kunnen dan in 1 keer over worden overgezet (1 op 1) of dat je per partitie wat meer vrije ruimte toekent.. dat kan ook..

• Skar
  • Laatst online: 20-02 17:03
Maar die twee programma's draaien onder Windows, toch?
Kan dat dan geen kwaad? Dat je misschien bepaalde bestanden niet mag/kan overzetten omdat ze in gebruik zijn?

Ik vroeg het, omdat ik niet wist dat alleen de data werd overgezet. Ik dacht dat er echt 3 partities werden overgezet, dus dat je daarna met 80Gb ongepartitioneerde ruimte kwam te zitten.

Maar iedereen bedankt voor jullie antwoord, ik kan het dus gewoon overzetten.
Heel makkelijk dus. Bedankt!

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Skar schreef op 30 September 2003 @ 08:51:
Maar die twee programma's draaien onder Windows, toch?
Kan dat dan geen kwaad? Dat je misschien bepaalde bestanden niet mag/kan overzetten omdat ze in gebruik zijn?

Ik vroeg het, omdat ik niet wist dat alleen de data werd overgezet. Ik dacht dat er echt 3 partities werden overgezet, dus dat je daarna met 80Gb ongepartitioneerde ruimte kwam te zitten.

Maar iedereen bedankt voor jullie antwoord, ik kan het dus gewoon overzetten.
Heel makkelijk dus. Bedankt!
je runt ze idd eerst (eventueel) in windows (hoeft dus niet) .. na reboot komt een GUI op van die twee programma's die dan aan de slag gaat voor je.. en geeft dan de status aan.
Je kunt het een en ander ook met bootdisks van powerquest voor zowel PM als DI doen... maakt verder niet uit..

Verwijderd

Ghost kun je ook gewoon draaien van een bootflop. Ghostflop dus :P
En partitioneren kan Ghost dus on the fly voor je.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Drive Image (van PowerQuest wat onlangs is overgenomen door Symantec -o.a. bekend door Ghost) Versie 7 kan van alle partities onder Windows een image maken dus ook van de partitie waarop je OS staat. Een reboot naar DOS is dus niet noodzakelijk.

ARME AOW’er

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-12-2025

Dexter

d((o_o))b

heb ik ook nog een vraagje...welke Ghost versie gaat het dan om?? 7.5 Corporate Edition of 2003?? Of maakt dat niet uit?? Wil namelijk hetzelfde gaan doen, maar kan niet als destination kiezen voor een ongepartitioneerde schijf...Of is dat normaal>?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Niet als je daar een file wilt dumpen. Als je 1 op 1 een disk wilt ghosten moet dat gewoon gaan.

En zover als ik weet gaat het met zowel 7.5 als 2003.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-12-2025

Dexter

d((o_o))b

Dank! Het is inmiddels gelukt het ghosten...alleen moet ik het nu nog zover zien te krijgen dat de prim. part op de 2e schijf de actieve wordt en C gaat heten...

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2003 @ 01:36:
Yup. MeT Ghost. Je kunt dan opgeven hoe groot de nieuwe partities moeten worden, of je kunt dezelfde grootte opgeven en dan hou je een berg ongepartitioneerde ruimte over achter je 3 partities.
Precies.

Een advies voor je 120 GBer.
->De eerste partitie 8 GB groot maken (8192 MB)
->De tweede partitie 60 GB groot maken (60*1024)
->De overige ruimte voor je derde partitie gebruiken

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 12:06 ]

Verwijderd

Dexter schreef op zaterdag 11 oktober 2003 @ 11:32:
Dank! Het is inmiddels gelukt het ghosten...alleen moet ik het nu nog zover zien te krijgen dat de prim. part op de 2e schijf de actieve wordt en C gaat heten...
Dat zijn enge operaties en zo'n klus is meer voor Partition Magic. Als je je partitietabel op deze exotische manier inricht werkt een toekomstige eventuele FIXMBR commando niet meer goed en wordt recoveren lastig.
Als ik je een raad mag geven. Begin opnieuw, richt de harddisk op de reguliere manier in en zet waardevolle data zo van je oude harddisk naar de nieuwe.

Verwijderd

Ik denk niet dat de TS na 2 jaar nog een oplossing zoekt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.