Probleem met installeren Cable Wanadoo

Pagina: 1
Acties:

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Vandaag heb ik bij mijn broer geprobeerd Cable Wanadoo van Casema te installeren. Hij kreeg zo'n BroadBandBox met daarin een zwarte Motorola Eurodocsis modem.

Ik dus installeren: splittertje op het aansluitpunt, modem eraan, netwerkkaartje in de PC (draait Windows ME) die meteen werd gedetect en geinstalleerd. Alle lampjes op de modem en het netwerkkaartje branden goed, dus het leek allemaal feilloos te gaan :)

Totdat ik de CD erin stopte en het installatieprogramma draaide. In principe gaat er niets mis tot ik bij een scherm kom waarin de verbinding gaat worden getest. Bij het testen krijg ik eerst de melding dat TCP/IP gedetecteerd is (lijkt me standaard) en daarna de melding dat mijn netwerkkaart een vast IP adres heeft en dat dat op dynamisch moet worden gezet.

Echter, toen ik bij de networkadapter properties keek zag ik dat het netwerkkaartje (enige in de PC) toch echt op "obtain IP" stond.

Toen ipconfig in een dos-window gestart, waar ik bij de netwerkkaart de melding kreeg dat hij het IP 10.60.66.1 (of iets in die richting, ik heb het niet bij de hand helaas) heeft met als gateway 10.60.67.1 (in ieder geval iets dat hetzelfde was, op die 66/67 na).

Als ik met ipconfig /release 0 de boel losgooi dan krijg ik ook een foutmelding, namelijk dat het initialiseren van de verbinding niet is gelukt (nogal loze foutmelding dus).

Uiteindelijk toen geprobeerd om via die meegeleverde doe-het-zelf software de boel op te zetten, maar dat resulteert bij standaardinstellingen in een timeout tijdens het connecten.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik had geen Internet-verbinding bij de hand tijdens het installeren en de fout of iets dat er ook maar op leek kwam nergens in de documentatie van Casema voor. Terwijl het toch echt in een pure standaardsituatie gebeurde.

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

ik snap je frustratie helemaal. heb zelf uren zitten klooien met wanadoo cable in win2000 en win 98 was ook lastig. (3 maand geleden)
wat ik heb gedaan was zeker niet de software installeren, en niet (meer) naar de helpdesk bellen. (sorry maar die zijn echt te dom voor woorden, kunnen een voorbeeld nemen aan @home, en dat zegt wat)
je moet alles proberen zelf handmatig in te stellen en dan komt het wel aardig goed. casema heeft wel een handleiding om het handmatig in te stellen, alleen die staat op internet (ook handig... :r ). ik heb die toen geprint bij iemand anders die wel internet had en het zo voor elkaar gekregen.
helaas weet ik concreet niet zoveel meer.....sorry

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

Pretorian_ schreef op 30 September 2003 @ 10:05:
ik snap je frustratie helemaal. heb zelf uren zitten klooien met wanadoo cable in win2000 en win 98 was ook lastig. (3 maand geleden)
wat ik heb gedaan was zeker niet de software installeren, en niet (meer) naar de helpdesk bellen. (sorry maar die zijn echt te dom voor woorden, kunnen een voorbeeld nemen aan @home, en dat zegt wat)
je moet alles proberen zelf handmatig in te stellen en dan komt het wel aardig goed. casema heeft wel een handleiding om het handmatig in te stellen, alleen die staat op internet (ook handig... :r ). ik heb die toen geprint bij iemand anders die wel internet had en het zo voor elkaar gekregen.
helaas weet ik concreet niet zoveel meer.....sorry
ff dat linkje opgezocht

http://eservice.casema.tv...me/e_wme_install_ovz.html

edit:
zorg wel dat die complete software verwijderd is

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamer op 30-09-2003 10:31 ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• JeroenB
Bedankt voor jullie hulp! Ik heb de boel uitgeprint en ga het vanavond nog maar'es proberen :) Dit ziet er echter wel goed uit aangezien alles er in principe al goed uitzag gisteren - een handmatige aanpak zal dan hopelijk werken.

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

zowieso moet de modem meestal niet op een splitter staan maar dat lijkt me in dit geval niet veel uit te maken...

ik neem aan dat je met wanadoo verbinding via een pppoe protocol hebt? dus zou je gewoon raspppoe kunnen gebruiken of als je een server wilt opzetten is het makkelijkst om er gewoon freesco op te zetten (deze krijg je sneller draaiend dan windhoos)

Verwijderd

Nou finaly i got it to work !! :)

W2K SP4 !!
Casema Broadband Power (ja die 2 mb down versie) ! (Motorola Surfboard sb5100e modem)

(kwort een beetje suf van alle merken en namen ! motorola, surfboard, eurodocsis bla bla bla)

enniewee,...

- De hele CD die kaashema meeleverd heb je in het geheel niet nodig !!
- Wat die IPSECRA.EXE doet is me geheel onduidelijk !!
- Zelf gewoon ff een VNP verbinding maken (je kan gewoon de XP installatie volgen
die nl exact het zelfde ! (gebruik alle 10.255.253.1 als VPN server)
- Verder moet je (indien aanwezig) Zonealarm ff deinstalleren !!

Werkt als een trein !!

Nu zit ik alleen met het volgende,..

NU wil ik ZONEALARM weer aan de gang hebben,.. maar ja ZONEALARM vind me VPN verbinding niet zo fijn !!

WAT NU ???

• JeroenB
Ik had inderdaad die doet-het-zelf-gids van de Wanadoo site uitgeprint en meegenomen, maar op de huidige versie van de installatiecd staat die software blijkbaar niet meer :( In die l2p-directory staat alleen een bestand met de naam ipsecra.exe, waarvan de werking ook mij ontgaat :)

Anyway, ik zal proberen zelf een VPN op te zetten. Kan dat wel met Windows ME?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 11:45:

Ladiladila...

Nu zit ik alleen met het volgende,..

NU wil ik ZONEALARM weer aan de gang hebben,.. maar ja ZONEALARM vind me VPN verbinding niet zo fijn !!

WAT NU ???
Geen zonealarm gebruiken maar Norton Internet Security. Die snapt bij mijn weten wel VPN-verbindingen. Of ff verder zoeken naar een firewall die samenwerkt met VPN en l2tp

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Heb vandaag ook mijn Cable Wanadoo BroadBandBox met zwarte Motorola Eurodocsis modem binnengekregen (WIN98) en had hetzelfde probleem met het testen van de verbinding dat er een verkeerd vast IP adres gevonden werd, terwijl deze dus op dynamisch stond. Het knopje 'instructies' ingedrukt en ja hoor foutmelding, nu wist ik weer zeker dat ik een Casema CD te pakken. 8)7
Dus dan maar in command shell een Ipconfig /release all gedaan gevolgd door een /renew all, maar geen resultaat. Bleef dus een fout IP-adres geven, waarna je niet verder kan met de installatie.
Bij toeval zit ik die CD van Casema door te spitten kom ik een tooltje tegen genaamd (D:\Casema\Extra\) Diag.exe "Casema EuroDOCSIS Diagnostisch platform", waarbij je dus een optie hebt voor een release/renew en plots werd er wel een goed IP-adres toegekend!! Toen kon ik verder met installeren en kon ik direct een verbinding maken. Dus wellicht dat dit voor meer mensen uitkomst kan bieden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 16:29:
Bij toeval zit ik die CD van Casema door te spitten kom ik een tooltje tegen genaamd (D:\Casema\Extra\) Diag.exe "Casema EuroDOCSIS Diagnostisch platform", waarbij je dus een optie hebt voor een release/renew en plots werd er wel een goed IP-adres toegekend!! Toen kon ik verder met installeren en kon ik direct een verbinding maken. Dus wellicht dat dit voor meer mensen uitkomst kan bieden.
Onze dank is groot voor het achteraf alsnog posten van deze opmerking. Kan voor anderen van groot nut zijn. Al blijft nog steeds de vraag waarop die helpdesk van casema dat niet gewoon weet te vertellen.... :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik ben ook bezig geweest met zo'n set voor mijn zwager.....
Ik dacht even de boel handmatig te installeren en volgend de handleiding moest ik van de CD hun VPN adapter installeren welke er al niet op stond :(
Geeft ook echt vertrouwen in de installatieprocedure......

Volgens mij heeft Casema net als het DEMOS modem ook met de motorola een wan-product binnen gehaald (en met wan bedoel ik niet Wide Area Network :) )

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Alvast sorry voor de kick, maar ik zit bij een klant en heb het zelfde probleem. Dus ik wil het programma diag.exe runnen. Maar deze staat helemaal niet op de cd! :(
Mijn vraag is ook kan iemand het progammaatje hier posten? Zodat ik hem alsnog kan gebruiken. En er staan ook helemaal geen vpn adapter drivers op de cd-rom :?
Kan iemand die hier ook posten. Het gaat trouwens om windows me.
Alvast bedankt.
Edit:
Het is al gelukt, het bleek dat ik de netwerkkaart om half duplex 10 mbit moest zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Mister I op 22-12-2003 13:08 ]

Pagina: 1