[Bittorrent] Downloads blijven hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 16:03
Ik zit nu al het tijdje met het probleem dat downloads in bittorrent blijven hangen.

De down en upload stopt (freezes) en de client trekt opeens 99% CPU
Dit is echt zwaar irritant.

Als ik Windows opnieuw installeer is het een week of 2 weg en dan begint het vriezen weer!
Ik zit niet achter een firewall wel ben ik connected via een hub.

Ik gebruik windows XP SP1.
Ik zat er aan te denken windows 2k te proberen maar ben er nog niet toe gekomen.

De clients die ik geprobeerd heb :
de originele,
Shad0w's,
Experimental,
Personal torrent collector,
ABC [Yet another bittorrent client]
Bittorrent++
En vast nog wel wat anderen die ik vergeten ben :)

Het valt me op dat deze allemaal de Python build gebruiken!

Wel zijn er java en delphi clients maar deze bieden lang niet alle functies die de Python clients bieden!

Ik heb wat rond gezocht en er waren wel wat meer mensen die dit probleem hebben, niemand kwam er echter uit.

Zitten er hier mensen die dit probleem hebben gehad en het op hebben kunnen lossen of weten wat het zou kunnen zijn..

Ik ben iig out of opties :'(

[ Voor 8% gewijzigd door H3llSiNG op 30-09-2003 00:36 ]

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Verwijderd

Dit is meer iets voor Software Algemeen. |:(

• H3llSiNG
Ja mischien ook wel maar het is toch ook wel een stukje internet wat erbij komt kijken

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 10:10
H3llsing schreef op 30 september 2003 @ 09:42:
Ja mischien ook wel maar het is toch ook wel een stukje internet wat erbij komt kijken
emule staat ook bij software algemeen

no comment

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit kan je een héél stuk vriendelijker zeggen, zie ook:
[FAQ=forumgedrag,#reageren]

Bovendien kan je hier de Topicreport-functie (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif) voor gebruiken.

Anyways,
I&T -> SA

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Ik kan helaas alleen maar bijdragen dat ik hier dus ook last van heb. In eerste instatie dacht ik dat het alleen voorkwam bij ongeseede downloads (waarvoor dus 0 seeds beschikbaar zijn), maar sinds vandaag doet het probleem zich bij alle andere downloads ook voor.

Hij begint met een normaal CPU verbruik en loopt langzaam (binnen 15 minuten ongeveer) op naar 100%. Als je maar 1 download hebt lopen, is hier met de task manager nog wel tussen te komen, maar bij een stuk of 3 (of meer), kun je alleen nog maar hard resetten.

Dat is mijn ervaring. Ik heb ook verschillende clients geprobeerd, maar nog geen non-python clients. Misschien toch maar eens proberen.

• H3llSiNG
Er bestaat een client genoemd XanTorrent deze werkt niet met Python source. Heeft ook wel wat leuke functies maar toch echt niet alles wat de Python clients kunnen bieden..

(Als je XanTorrent wilt proberen moet je dat even zeggen dan upload ik hem)

Hoop dat we in dit topic er achter kunnen komen wat het nou precies is.

• Boegie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-10-2023

Boegie

We besiemelen mekoar

Hmm,

er was een Shad0w's client, die daar last van had. Is een versie of twee geleden gefixt.
Misschien even een nieuwe update ophalen. Actueel (hij is nog warm!) is S-5.8.1

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19

Tim Schuhmacher

abasios

Ik kan je eigenlijk niet echt helpen met je probleem. Ik gebruik alleen wel een andere client dan jouw. Ik heb namelijk Azureus: http://azureus.sourceforge.net/index.php Bij een oudere versie had ik ook een hoog cpu gebruik, maar dat is met de huidige versie niet meer zo. CPU gebruik neemt nog wel erg toe, wanneer het aantal connectie per torrent erg op loopt. Maar dat kun je weer limiteren. Ik ken die andere clients allemaal niet (behalve die standaard client), maar ik kan zo niet bedenken wat Azurues zou missen aan opties.
Hij is btw in Java geschreven.

Screenshots laten veel (alle) mogelijkheden van het programma goed zien: http://azureus.sourceforge.net/screenshots_v2.php

[ Voor 14% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 30-09-2003 15:36 ]

• FlowDesign
  • Laatst online: 08:40
Dit heb ik dus ook met de laatste Yet ABC client (versie 3.0.1.b).
Ik ben ff weg terwijl het programma een film staat te downloaden, kom terug en heel het scherm zit in een freeze. De CPU stond op dat moment op 100% kon ik zien.
Is nu 2 keer gebeurd met ABC aan. Zet ik ABC uit of gebruik ik BitComet dan heb ik nergens last van.

Wat ook vreemd is, is dat na die 2 freezes mijn Radeon 9800Pro er mee opgehouden is. Na de 3e keer wilde m'n PC niet meer opstarten. Videokaart doet niks meer, ook niet in een andere PC. :{
En dat heb ik ook al een keer eerder meegemaakt met eenzelfde type kaart. Echt vaag hoor!

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarschijnlijk is je videokaart dan kapot; ik zie hier geen softwareprobleem in; en zeker geeneen die gerelateerd is aan een 2 jaar oud topic :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.