Toon posts:

WME9 wil geen .avi naar wmv omzetten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds ik m'n digicam heb en zo nu en dan eens een filmpje schiet zou ik graag een paar van mijn filmpjes online zetten in wmv formaat.

Nu dacht ik dat Windows Media Encoder (versie 9) hiervoor wel z'n diensten zou kunnen bewijzen. Doch in mijn geval werkt dit niet echt: de filmpjes van de digicam zijn dus in .avi (eigenlijk mjpeg). Als ik deze open als bronbestand in het conversievenster, daarna de outputfile (.wmv) selecteer en dan op 'volgende' klik sluit Media Encoder zonder meer af (geen foutmelding, nikske).

Als ik nu eerst (als test) de .avi omzet naar .mpeg dan blijft het probleem zich voordoen. Enfin, eigenlijk wil hij precies geen enkele media file (ook geen .wav's of mp3's) omzetten. Steevast sluit hij af van zodra het bron en doelbestand ingevuld zijn en daarna op 'volgende' wordt geklikt.

De Media Encoder werkt dan wel weer voor bvb geluidsopnames live te streamen (net getest).

Ik meen de juiste codecs geïnstalleerd te hebben (samen met Windows Media Player 9?). En ik werk onder Windows 2000 (SP4).

Iemand enig idee?

Alvast bedankt.