Toon posts:

brandsnelheid DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de NEC ND 1300A. Nu wil ik mijn eerste dvd branden (DVD-RW) maar nero geeft een snelheid aan van 1x, terwijl de brander toch 4x zou moeten kunnen. Wat doe ik verkeerd ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 23:37 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Die brander kan geen 4 x -RW of +RW aan...
Wel 4 x -R of +R...
Maar waarschijnlijk is je media gewoon niet sneller...

Verwijderd

Zoals BredeP al zei, volgens mij is je media niet sneller. Maar hier even specs van de nec 1300
NEC ND-1300
DVD +/- R/RW Combo writer
4x DVD +/-R
2.4x DVD +RW
2x DVD -RW
10x CDRW
16x CDR
12x DVD lezen
40x CD lezen

RW's brand ie dus niet op 4x

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
Voor alle duidelijkheid. Niet alleen de maximale snelheid van je brander is van belang
RRW
-4x2x
+4x2.4x

Maar ook de media zelf zijn begrends. Dit is om te voorkomen dat ze bij het branden te warm worden, danwel niet leesbaar te voorschijn komen. Als er geen snelheid op het doosje staat moet je er vanuit gaan dat het media alleen geschikt is voor 1x.

Media zijn imiddels beschikbaar op de volgende snelheden:
RRW
-4x2x
+4x(8x)4x

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is eigenlijk wel erg simpel .. In de FAQ van dit subforum staat zelfs nog meer info/oplossingen naast de bovengenoemde :) Kijk eens onder het kopje "Mijn brander kan geen CD/DVD's op maximale snelheid branden".

Voortaan wel éérst netjes o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum checken en dan pas een topic openen. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Dit topic is gesloten.