Toon posts:

Welk mobo voor een AMD k6-2 333 Mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nog een redelijke prijs voor een Super socket 7 mobo voor mijn k6-2 proc ?
Ik moet er dan nog wel dimmetjes bij kopen.
Kast, cd-rom, flop, HDD, proc heb ik al.
Of moet ik de proc gewoon los verkopen?

Verwijderd

Asus tx'97 is wel goed..
kan je ergens nog wel 2e hands voor 50 - 100 piek kopen ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Maar daar komt dan nog wel 60,- aan geheugen bij.
Is dat nog rendabel voor zo'n systeem?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zoek een tweedehands P5a, da's veruit de snelste mobo voor je SS7. Een TX 97 is ook een mooie keus en goed tweedehands te vinden.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

ik zou toch voor de asus p5a gaan :)

Verwijderd

P5A Rulezz B-)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga voor de Asus, maar is het systeem iets van 125,- waard?

Verwijderd

Yep, Asus P5A draait hiero met een AMD K6-2 500 als een tiet ;)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:41

St@m

@ Your Service

Ik ben (nog) niet zo'n held hierin, maar ik neem aan dat die moederborden allemaal AT zijn? Ik wil graag mn ouwe AT kastje nog gebruiken, en ik zou die graag willen upgraden met een super socket 7 moederbord en een AMD K6-2 processor, ik heb alleen geen flauw idee waar je dat (2ehands) kan kopen, misschien kunnen jullie mij op weg helpen. Misschien weten jullie zelf iets beters. Maar dan niet aankomen met die onzin: Koop een niewe computer.
Bedankt

Leuke spullen: https://cjcollectibles.nl

• snarf31
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-12-2021

snarf31

knutsel de knutsel :))

www.marktplaats.nl
is altijd wel wat te vinden
zoekse

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 07 december 2001 22:19 schreef Djonnie het volgende:
Ik ben (nog) niet zo'n held hierin, maar ik neem aan dat die moederborden allemaal AT zijn? Ik wil graag mn ouwe AT kastje nog gebruiken, en ik zou die graag willen upgraden met een super socket 7 moederbord en een AMD K6-2 processor, ik heb alleen geen flauw idee waar je dat (2ehands) kan kopen, misschien kunnen jullie mij op weg helpen. Misschien weten jullie zelf iets beters. Maar dan niet aankomen met die onzin: Koop een niewe computer.
Bedankt
ASUS P5A-B is de AT versie van de P5A.

Maar niet alleen ASUS heeft goede, denk ook aan de DFI K6V33+ (ofzo)- VIA MVP3 chipset, even snel als de ALi AladdinV van de ASUS.

Maar goed, de 100MHz FSB van deze twee is een beetje overkill voor die arme ouwe K6-2 333. Eigenlijk heb je maar twee vereisten:
-juiste Vcore voor K6-2 (=2.2V voor de oudere zoals deze)
-fatsoenlijke SDRAM suppoort (want EDO is traag en duur)

Chipsets die in aanmerking komen:
Intel:
430TX vb: ASUS TX97
Via:
VP2
VP3
MVP3 vb: DFI K6V33+
MVP4 (met integrated VGA)
ALi:
Aladdin4
AladdinV vb: ASUS P5A-B
en evt nog af te raden:
SiS520
SiS530

Staat momenteel weinig/niets van in V&A, probeer idd marktplaats, anders www.2dehands.nl

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Net gekeken op Marktplaats.nl:

MVP4 mobo (met onboard Trident Cyberblade- niet denderend, maar dit is neem ik aan ook geen gamebak) voor 80,-

http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=hardware&u=moederborden&ID=4869&av=a&fv=&rv=15&pv=&zoek=&oudei=165&ref=&style=

Oslik blyat! Oslik!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

LoL de P5A heb ik hier ook als server mobo met een K6-2 300mhz.. valt totaal niet over te klokken :(

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op Saturday 08 December 2001 18:03 schreef Klubbheads het volgende:
LoL de P5A heb ik hier ook als server mobo met een K6-2 300mhz.. valt totaal niet over te klokken :(
En dat ligt nou net niet aan de mobo. Ik ken zat gevallen van mensen die een K6-2 op112MHz FSB daarmee hebben. Nee, probleem ligt bij jouw ouwe brakke K6-2 ; de K6-2 CPU's tot 400 waren niet/nauwelijks vooruit te krijgen. Ik kon mijn 350 ook niet hoger dan 375 krijgen.

Als je een goedkope P5A-B kunt scoren heb je een van de 2 of 3 beste So7 platforms in huis.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

als je veel uitbreid neem dan een Tyan trinity 100 dan heb je 2x simm 3xdimm 4xisa 4xpci 1xagp :-)

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Ik heb mijn k6 333 op 350 mhz draaien...op een asus p5a bordje...Nooit problemen mee gehad..
Pagina: 1