Toon posts:

Delen mappen mijn documenten, program files en windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers met windows XP SP1 nu heb ik in plaats van een crosslink kabel een routertje gekocht. Alles aangesloten, internet gedeeld, harde schijfjes mooi gedeeld, kortom het werkt perfect. Behalve dat ik op geen van beide computers in de mijn documenten, program files en windows directories van de andere computer kan komen. Hiervoor zou ik geen rechten hebben terwijl ik op beide ben ingelogd als administrator. Ik vond deze tekst in een helpfile van windows XP:

De optie Delen is niet beschikbaar voor de systeemmappen Documents and Settings, Program Files en Windows. Bovendien kunt u mappen in andere gebruikersprofielen niet delen.

Is dit niet toch ergens in te stellen dat ik dit kan omzeilen??? Is er niet een andere weg hoe ik toch volledige toegang kan krijgen op beide computers voor de genoemde mappen??? Alvast bedankt allemaal.....

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Niet om het een of ander.
Maare, heb je dit al eens doorgelezen? FAQ Network Troubleshooting

En wat betekent dat cb?? :?

[ Voor 10% gewijzigd door megaleo op 29-09-2003 23:14 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Probeer je specifiek de "program files"-map te delen, of deel je gewoon de root en kun je vervolgens niet doorklikken? Het is in dat geval gewoon een rechtenkwestie, of eigenlijk gebrek aan rechten :)

Gebruik je bij beide wel dezelfde loginnaam & password combo?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P