Toon posts:

Koolance levensgevaarlijk!

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik open dit topic voor mij medetweakers te waarschuwen voor de Koolance pc2 601 kasten!

In deze kasten is boven de voeding een klein printplaatje ingebouwd die het hele pompen en ventilator gebeuren regeld, dit printplaatje is uitgerust met een klein koelblokje voor de diverse dingen (wat weet ik ook niet :?) koel te houden! maar ondanks de 3 ventilatoren bovenop de kast is er nagenoeg om dit koelblok geen airflow, wat tot gevolg heeft dat het koellichaam zo warm wordt dat het de soldeertin vloeibaar maakt en losraakt. aangezien deze printplaat op de kop hangt, en omdat die koellichaampjes niet nix wegen vallen ze eruit met het gevolg dat de pompen en/of de ventilatoren uitvallen!!!!!!!!! dat is opzich al erg zat maar wat nog veel erger is is dat er diverse dingen op het printplaatje gewoon doorsmeulen met het gevolg dat je pc voordat hij in zijn geheel uitschakelt eerst nog een paar minuten staat te dampen, met het gevolg dat ik s'morgens wakker wordt met koppijn in een slaapkamer vol met rook :| !!

Ik natuurlijk meteen die dag naar mijn hardwareboer (hiq-computer), die zei.... oh tja, we hebben wel eens meer problemen gehad met koolance. Maar ze deden niet moeilijk en zeiden dat ik een nieuwe kon krijgen, wat ik dus ook deed omdat ik hoopte dat het niet weer zou gebeuren!! nou om even heel kort door de bocht te gaan, precies hetzelfde gebeurde weer naar een goede 2 weken nonstop te hebben gelopen!

dus, ik weer terug naar de hardwareboer en weer een nieuwe kast meegekregen van de verkopen (andere zouden dat natuurlijk niet hebben gedaan maar ik was gewoon weg van het uiterlijk en de performance van de kast) !!! ondertussen wist ik waar de zwakke plek van de kast lag en ik dacht ik help hem een handje, en dus had ik een 80x80mm ventilator op de koelblokjes gericht...... maar naar een maand ging hij ALWEER kapot!! dus ik tegen de verkoper in de zaak gezegd van.... dat ik het ding niet meer wilde hebben omdat het levensgevaarlijk is enz, hij toonde begrip heeft me het geld zonder problemen teruggegeven, en naar een kort gesprek met hem bleek, dat ze bijna alle kasten van koolance hebben kunnen terugsturen die ze hadden verkocht! sindsdien hebben ze ze ook niet meer verkocht!

ik heb dit topic in het leven geroepen omdat ik mensen wil waarschuwen die een koolance kast hebben en hem op hun slaapkamer willen gaan gebruiken, dat ze dat beter niet kunnen doen! ik ben met hoofdpijn ervanaf gekomen!! KIJK IN GODSNAAM UIT!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:46
Ik denk dat die koolance kasten niet gemaakt zijn om 24/7 te draaien. maar ja wat bij jou is gebeurd dat kan natuurlijk niet.

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Niet in de slaapkamer huh, nee ergens anders waar ie ongestoord het huis kan laten afbranden maybe ? :P

301SQN

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 12:41
Als ik het ff mag zeggen. Ik vind je knap stom dat je drie keer met dezelfde kast in zee gaat. Terwijl je weet dat er een probleem is. Dan ben je toch wel errug dom hoor. Ik zou na 1 keer zo'n kast al niet meer hoeven.

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 31-12-2025
richard_1st schreef op 29 September 2003 @ 23:11:
Als ik het ff mag zeggen. Ik vind je knap stom dat je drie keer met dezelfde kast in zee gaat. Terwijl je weet dat er een probleem is. Dan ben je toch wel errug dom hoor. Ik zou na 1 keer zo'n kast al niet meer hoeven.
Tjah, er kan eens een foutje inzitten, in 2 is wel heel erg onwaarschijnlijk maar zelfs in de derde (notabene met fan erop, dat wil je niet in een kast met standaar waterkoeling) begeeft ie het.

Nee dit is zeker niet iets wat je mag verwachten. Zeker niet voor die prijs.

301SQN

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:43

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

ik wel denk ik, eerste keer... kan gebeuren, tweede keer... mhmm toeval, en idd 3de keer een handje helpen, ik zou juist hetzelfde gedaan hebben.

Maar wat ik niet snap is, testen ze die dingen dan niet in het fabriek ofzo??

edit: damn, weer net te laat :P

[ Voor 4% gewijzigd door Jellabie op 29-09-2003 23:14 ]

De Nederbelg !

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-02 12:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

heb die kast ook. draait al een paar maanden perfect.

zelfs met de extreeme hitte van afgelope zomer.

[ Voor 33% gewijzigd door Hubert op 29-09-2003 23:16 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
dat was toen de enige snel verkrijgbare liquidkooled kant en klare kast die ik toen kon krijgen!! en ik wilde het perse (nee ik ben niet handig dus zelfbouw WAS geen optie) niet dat ik het daarmee goed kan lullen want achteraf is het ook dom! 8)7
maar ik gaf gewoon het voordeel van de twijfel, wel moet ik erbijzeggen dat ik natuurlijk die laatste 2 keer niet met gesloten deur en ramen geslapen heb met dat ding op me kamer! en dat raad ik alle koolance bezitters ook sterk af!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:57
ismael86 schreef op 29 September 2003 @ 23:09:
Ik denk dat die koolance kasten niet gemaakt zijn om 24/7 te draaien. maar ja wat bij jou is gebeurd dat kan natuurlijk niet.
Dat vind ik onzin. Hardware is altijd gemaakt om 24/7 te kunnen/moeten draaien, want waar heb je zoiets anders voor als je er niet eens constant gebruik van kan maken?
Zeker bij de duurdere apparatuur zoals de Koolance dingen zou ie wel 24/7 aan moeten kunnen staan.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 29 September 2003 @ 23:19:
[...]
Dat vind ik onzin. Hardware is altijd gemaakt om 24/7 te kunnen/moeten draaien, want waar heb je zoiets anders voor als je er niet eens constant gebruik van kan maken?
Zeker bij de duurdere apparatuur zoals de Koolance dingen zou ie wel 24/7 aan moeten kunnen staan.
ja, ik bedoel, als ik voor een watergekoelde kast 400 pleuro neertel dan mag ik toch verwachten dat ik hem dag en nacht mag laten lopen! waar heb ik anders dat spul voor gekocht :? !

Verwijderd

bij mij blijft ie met standaard airflow ook goed draaien....

dus met een 80mm fan zou het zeker moeten werken imo...

mayb geen stabiele voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 23:22:

die voeding was een nieuwe 350 watt enermax!, die nu overigens vrolijk ze werk doet naast me... dus daar lag het niet aan!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:54

Sick Nick

Drop the top!

Misschien dat die juist erg warm werd en dat daardoor die printplaat dus ook en waardoor die sinkjes eraf knikkerde ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op 29 September 2003 @ 23:26:
Misschien dat die juist erg warm werd en dat daardoor die printplaat dus ook en waardoor die sinkjes eraf knikkerde ;)
ja, dat is mischien wel de meest logische verklaring! :? maar dan nog...... :( ik heb zelfs overwogen om een brief naar koolance te sturen hierover... maar ach! die komt dan toch in 1 of andere prullenmand terecht! dus die moeite heb ik me maar niet genomen!!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

ik heb de oplossing :) een secundaire waterkoeling maken speciaal voor dat printje :)

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Ik heb even bij mijn kast gekeken maar bij mij zit er een airduct onder me fans waardoor er een airflow bij dit printplaatje ontstaat:

code:
1
2
3
4
5
6
.....FAN3..../...FAN2.....FAN1./
.....******./.****************/ 
PRINT______/.......  ________/

*** is de radiator
... is lege space

yeah i know, worst asci art ever :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 23:29:
Ik heb even bij mijn kast gekeken maar bij mij zit er een airduct onder me fans waardoor er een airflow bij dit printplaatje ontstaat:

code:
1
2
3
4
5
6

*** is de radiator
... is lege space

maar toch wel begrijpelijk ;) maar die Fan 3 die zorgt inderdaad voor een airflow, maar ik had getest hoe veel "flow" er uiteindelijk bij dat koelribje aankwam.... dat is nihill te noemen omdat dat koelblokje echt uiterst bovenlinks op jouw plaatje zou staan!! bij mij was de kast ook altijd heel warm bovenop de kast waar dat printplaatje zit!!

is die achterste hoek bovenop de kast niet warm bij andere koolance bezitters? :? :? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 23:36:
[...]

is die achterste hoek bovenop de kast niet warm bij andere koolance bezitters? :? :? :?
Hij is wel wat warmer dan de voorkant van de kast als ik het zo voel, maar als ik zou zeggen dat dat plekje lauw is dan zou ik al overdrijven :) Is het niet je voeding die erg heet word (die zit namelijk onder dat printplaatje)?

edit:
Spelluhn is moeihleik :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 23:41 ]

Verwijderd

bij mij scheelt het ook zo goed als niets... en de service van koolance is ERG goed! daar zou ik niet aan twijfelen!

en hoe kunnen die heatsinks eraf vallen?? die zitten vastgeschroefd aan de transistor :S

Verwijderd

en trouwens als je pompen uitvallen gaat je systeem ook uit bij 55 graden celsius... been there done that ;) daarom heb ik ook ervaring met de service van koolance!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Als ik het ff mag zeggen. Ik vind het knap sociaal dat de beste TS zo goed is om mede tweakertjes te behoeden voor verdere (ergere) ongelukken.
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 23:22:

Wat is dat toch mensen die als ze geen echte oorzaak kunnen aanduiden toch altijd maar "brakke voeding" schreeuwen. Is dat in de mode oid?

Drie keer achter elkaar ditzelfde probleem lijkt te duiden op een structureel probleem, die mensen waarbij het WEL goed draait, wat is precies jullie setup tov de TS?

Verwijderd

Allochtoon schreef op 29 September 2003 @ 23:57:
[...]

Als ik het ff mag zeggen. Ik vind het knap sociaal dat de beste TS zo goed is om mede tweakertjes te behoeden voor verdere (ergere) ongelukken.

[...]

Wat is dat toch mensen die als ze geen echte oorzaak kunnen aanduiden toch altijd maar "brakke voeding" schreeuwen. Is dat in de mode oid?

Drie keer achter elkaar ditzelfde probleem lijkt te duiden op een structureel probleem, die mensen waarbij het WEL goed draait, wat is precies jullie setup tov de TS?
Is het bevorderlijk voor je electronische componenten wanneer ze keer op keer piekspanningen te verwerken krijgen??? problemen met een voeding worden onderschat denk...

ik heb geen flauw id wat de setup is van de TS... mijn vloeistof is op dit moment 30 graden celsius... fans staan op stand 1

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 00:02:
[...]

Is het bevorderlijk voor je electronische componenten wanneer ze keer op keer piekspanningen te verwerken krijgen??? problemen met een voeding worden onderschat denk...
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit last gehad van "brakke" danwel "instabiele" voedingen, misschien ook wel omdat ik geen hele kerstboom in me kast heb hangen, of een energie omzetting creer waar de magnetron jaloers op zou zijn.
Paar keer een zekering gesprongen, maar zelfs in de AT tijdperk nooit meegemaakt dat er een voeding doodging. En ik weet waar ik over praat, want ik kom altijd bij de buurman zijn nieuwe software installeren.

Ik reageerde geirriteerd, maar het viel me gewoon op dat er vaak dit zonder onderbouwing geroepen word, waarvoor excuses :P

ontopic :)
Ik ken de kasten niet als mijn broekzak, kan je dat printplaatje niet ergens anders plaatsen?

Verwijderd

bij mij zaten 2 van de 3 ventilatoren verkeerd om, dit kan ook voor grote problemen zorgen, ik heb de hele kast uit elkaar moeten halen en opnieuw en goed in elkaar gezet, boven in de kast waar de slang uit de radiator komt moet ook een versteviging gemaakt worden zodat de slang niet kan knikken...

Ik raad iedereen af zo'n kast te halen... na de aanpassingen is die wel goed, maar evengoed dit zouden ze zo niet mogen verkopen, levensgevaarlijk.

• Kriz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb hem ook, maar het enige probleem dat ik ermee heb is dat de pompen niet gaan lopen als je hem uitzet en dan direct erna weer aan zet. (Of als ie door oc en crasht en je hem dan weer aanzet.) Als je dan een paar minuten wacht doet ie het wel weer gewoon :? . Misschien ook hitte probleem van het control board. Hebben jullie hier ook ervaring mee/oplossing voor (fan erop helpt niet)?

[ Voor 3% gewijzigd door Kriz op 30-09-2003 07:05 . Reden: Typo's, 't is nog vroeg ]

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Hmm, ik heb de PC2-C en die draait 24/7 met }:O aan.
Nooit problemen, heb alleen een extra fan ingebouwd omdat mijn HD's te warm werden.
FF die warme lucht weg en draaien.
Lijkt me dat die nieuwere kasten volgens hetzelfde principe gemaakt zijn, inclusief zelfde printplaatjes...

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik ga ook altijd kopen bij Hiq computer vind dat ze daar best wel een aarogant gedrag hebben. Maar vind wel dat ze wat betere service mogen verlenen buiten om dat ze gewoon uitermate goedkoop zijn :P

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:53

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 00:34:
bij mij zaten 2 van de 3 ventilatoren verkeerd om, dit kan ook voor grote problemen zorgen, ik heb de hele kast uit elkaar moeten halen en opnieuw en goed in elkaar gezet, boven in de kast waar de slang uit de radiator komt moet ook een versteviging gemaakt worden zodat de slang niet kan knikken...

Ik raad iedereen af zo'n kast te halen... na de aanpassingen is die wel goed, maar evengoed dit zouden ze zo niet mogen verkopen, levensgevaarlijk.
Die fans zitten niet verkeert om.... je hebt de 1e , die blaast. De andere 2 zuigen de lucht weg...
Erg vaag dat met die printplaat. De mijne staat regelmatig 24/7 aan. En never problemen.... maarjah wie weet ben ik morgen aan de beurt.

Welk?

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 16:13
Ik heb zelf de Koolance PC2, hierbij zitten de koelribben naar boven en stroom er ook lucht langs. Maar ik kan voor de 2e keer een reservoir ophalen :(. De eerste heeft het 1 jaar en 4 maanden uitgehouden voordat hij totaal gebarsten was, de 2e hield het een maand uit en de 3e kan ik vandaag ophalen. Bij mij viel alles onder garantie, en hoefde niks op te sturen na de kopie van de bon na.
edit:
Hij zit er nu, nu maar hopen dat hij het lang uithoud

[ Voor 9% gewijzigd door leo2222 op 30-09-2003 19:53 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Boely schreef op 30 September 2003 @ 08:05:
[...]

Die fans zitten niet verkeert om.... je hebt de 1e , die blaast. De andere 2 zuigen de lucht weg...
Erg vaag dat met die printplaat. De mijne staat regelmatig 24/7 aan. En never problemen.... maarjah wie weet ben ik morgen aan de beurt.
Aan de ene kant blazen en aan de andere kant zuigen is veelal nutteloos. Gewoon er langsblazen zou genoeg moeten zijn; ik zou dus ook alle 3 de fans zo zetten dat ze koude lucht van buiten over de print heenblazen.

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Hmm, zit het topic nog eens door te lezen...
Mijn airflow in mijn pc2-c is het volgende: de voorste 2 fans zuigen lucht naar binnen en de achterste fan blaast lucht naar buiten.
Er zit niet een specifiek air-ductje in die gericht is op het printplaatje.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-02 12:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Wolfje666 schreef op 30 September 2003 @ 08:37:
Hmm, zit het topic nog eens door te lezen...
Mijn airflow in mijn pc2-c is het volgende: de voorste 2 fans zuigen lucht naar binnen en de achterste fan blaast lucht naar buiten.
Er zit niet een specifiek air-ductje in die gericht is op het printplaatje.
zo is de mijne ook. draait prima.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Boely schreef op 30 September 2003 @ 08:05:
[...]

dus zitten ze verkeerd om ik heb ze ook allemaal omgedraaid allemaal out take nu en 2 aan de achterkant out airflow zat

Verwijderd

Bij de meeste kasten zitten de ventillatoren verkeerd om, de eerste 2 moeten zuigen de laatste moet blazen. Toen ik dit veranderde en en versteviging om de slang vanuit de radiator waren er gelukkig geen problemen meer en blijft de temp onder de 30C stressed :)

• McCoy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 23:29:

code:
1
2
3
4
5
6

*** is de radiator
... is lege space

klopt het dat fan 1 naar boven blaasd, en fan 2-3 op radiator, of moeter ze er allemaal opblazen normaal.
Maat van mij had gisteren zo'n kast aangekregen, en omdat ik hier net probleem over die fans hoor, vraag ik het maar eens?

Verwijderd

de eerste 2 moeten zuigen en de laatste moet blazen.

Verwijderd

Hier ff een plaatje van de electronische shit die in de koolance pc2 601 zit. Toen ik hem de eerste keer aan had staan voor een poosje stond het ding ook bijna in de fik. Gelukkig was ik erbij en heb ik hem uitgezet. Bij mij is het volgens mij gekomen door het aansluiten
van 2 fans doormiddel van zwart en rood draaitje (dus geen plug ofzo).
Zonder die fans heb ik nergens last van, de kast is dan wel leeg zonder
onderdelen want mijn mobo is dood :(.

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~kevins/printplaatje.jpg

En zo zitten mijn fans trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~kevins/fans.jpg

• McCoy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
yep, zo zitten ze daar ook.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 17:48:
Hier ff een plaatje van de electronische shit die in de koolance pc2 601 zit. Toen ik hem de eerste keer aan had staan voor een poosje stond het ding ook bijna in de fik. Gelukkig was ik erbij en heb ik hem uitgezet. Bij mij is het volgens mij gekomen door het aansluiten
van 2 fans doormiddel van zwart en rood draaitje (dus geen plug ofzo).
Zonder die fans heb ik nergens last van, de kast is dan wel leeg zonder
onderdelen want mijn mobo is dood :(.

[afbeelding]

En zo zitten mijn fans trouwens:
[afbeelding]
Mooie troep, zet een koelelement naast een ding dat op z'n beurt ook warm wordt (convertor oid, ding met blauw)... _/-\o_ _/-\o_ Koolance

edit: _/-\o_ moet :r zijn

[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 30-09-2003 19:19 ]

Verwijderd

Ik heb ook een shit gehad met de Koolance printplaat. Na wat mailen met de leverancier kreeg ik een nieuwe plaat maar begreep dat ze vaker gezeik hadden met die Koolance kasten :(

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:50

SilentSimon

Have you been hopped?

jvvv schreef op 30 September 2003 @ 19:19:
[...]

Mooie troep, zet een koelelement naast een ding dat op z'n beurt ook warm wordt (convertor oid, ding met blauw)... _/-\o_ _/-\o_ Koolance

edit: _/-\o_ moet :r zijn
of je kan het sarcastisch opvatten natuurlijk :) dan zijn die smilies wel weer goed :)
/offtopic

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 19:55
Als ik jullie was zou ik een duidelijke mail met een berg mensen sturen naar Koolance en dan ook een mogelijke oplossing voor het probleem geven (meer kooling, desnoods waterlangs dit element leiden). Als je ook de andere problemen er in aan geeft dan zullen ze best er goed naar luisteren. Soms als je het per echte (jaja bestaat ook nog) post verstuurt luisteren bedrijven beter en nemen ze het serieuzer.

Verwijderd

Als die kast nu echt zo slecht is, was hij allang uit de handel gehaalt.

Verwijderd

Het is hier nogal een hoop boe en blaat geroep, terwijl er amper wordt gekeken naar de procentuele uitval.
Hier naast mij draait een PC2-C al ruim 1,5 jaar en geregeld draait ie wel eens een nachtje door met een koetje erop.

Ik heb er helemaal nooit geen gezeik aan gehad evenals met mijn 2 IBM 60GXP's die ik watergekoeld in een RAID-0 opstelling heb draaien. ( ook al ruim 1,5 jaar )

Die IBM's worden ook door iedereen de grond in getrapt omdat ze uitvallen, ja duuh maar vergeet niet 97% draait gewoon door.

Ik denk dat er gewoon sprake is van een probleem met printjes uit een specifieke batch. Er zijn legio meer voorbeelden waarin er soms onderdelen een mankement kunnen vertonen en deze prints worden al -zoals eerder gezegd- al veel langer toegepast.

De TS zou zich er goed aan doen andere woorden dan levensgevaarlijk te gaan gebruiken, persoonlijk vind ik dat nogal vergaan. Een elektrische wekker van de blokker kan ook in de fik vliegen. :+

Als er nou een poll gestart wordt of iets anders waar koolance bezitters hun ervaring(en) kwijt kunnen.
Als dan het uitval percentage erg hoog is of er bepaalde veel voorkomende problemen naar boven komen dan heb je pas een punt om naar koolance te gaan mailen.

Succes, ik draai gewoon lekker verder en slaap net zo best naast mijn koolance. :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
@ DragonLord...
Die 60GXP serie van IBM heeft anders wel een toegegeven uitval van ruim 50%...
Hij is niet voor niets zo snel verdwenen uit de handel.

Met betrekking tot de TS:
Ik denk toch dat de warmte van de voeding je hier parten speelt, aangezien de kast ter hoogte van die print bij jou veel warmer was dan bij de anderen alhier.
Ik draai zelf met een Antec TrueBlue 480Watt in mijn voormalig werkstation, nu server, maar je wilt niet weten wat een hitte daar af komt, zeker niet met in mijn geval ook nog eens 2 luchtgekoelde AMD MP2400+jes er onder.
Wordt je niet vrolijk van...
Heb je het getest met een andere voeding? Je hebt best kans dat daarmee een boel problemen zijn opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2003 @ 21:48:
Het is hier nogal een hoop boe en blaat geroep, terwijl er amper wordt gekeken naar de procentuele uitval.
Hier naast mij draait een PC2-C al ruim 1,5 jaar en geregeld draait ie wel eens een nachtje door met een koetje erop.

Ik heb er helemaal nooit geen gezeik aan gehad evenals met mijn 2 IBM 60GXP's die ik watergekoeld in een RAID-0 opstelling heb draaien. ( ook al ruim 1,5 jaar )

Die IBM's worden ook door iedereen de grond in getrapt omdat ze uitvallen, ja duuh maar vergeet niet 97% draait gewoon door.

Ik denk dat er gewoon sprake is van een probleem met printjes uit een specifieke batch. Er zijn legio meer voorbeelden waarin er soms onderdelen een mankement kunnen vertonen en deze prints worden al -zoals eerder gezegd- al veel langer toegepast.

De TS zou zich er goed aan doen andere woorden dan levensgevaarlijk te gaan gebruiken, persoonlijk vind ik dat nogal vergaan. Een elektrische wekker van de blokker kan ook in de fik vliegen. :+

Als er nou een poll gestart wordt of iets anders waar koolance bezitters hun ervaring(en) kwijt kunnen.
Als dan het uitval percentage erg hoog is of er bepaalde veel voorkomende problemen naar boven komen dan heb je pas een punt om naar koolance te gaan mailen.

Succes, ik draai gewoon lekker verder en slaap net zo best naast mijn koolance. :)
BESTE KEREL, ALS IK S'MORGENS WAKKER WORDT IN EEN KAMER VOL MET PLASTICDAMPEN, EN ER EEN RUIME DAG ZWARE HOOFDPIJN AAN OVERHOUD DAN SPREEK IK OVER LEVENSGEVAARLIJK!! sorry dat ik me opreeg, maar dat is levensgevaarlijk, met een beetje pech was ik die dag niet wakker geworden...... en dan had dit topic ook niet bestaan, en als je alles gelezen had dan had je nu niet achterlijk liggen blaten, ik overdrijf ook niet over me ervaringen, dus slaap jij maar lekker verder naast je koolance!!!! al eens van koolstofmonoxide (zal wel verkeert gespeld zijn maar dat boeit me nu ff niet) gehoord???

van zo'n reacties kom ik nou aan het :r :(

• Remy
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ok, genoeg gerant en gescheld, het is mooi geweest. Ik mag hopen dat -iedereen- in toekomstige posts eens wat vriendelijker en respectvoller met elkaar om gaat op GoT, want zoals hier gepost is, is beschamend :/

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.