Toon posts:

Twee versies van Sweex LB000020 router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week een Sweex LB000020 router aangeschaft. Tijdens configuratie viel me op dat de router maar een WAN poort heeft ipv twee vermeldt in de handleiding. Ook verschilde de firmware schermen van die in de handleiding. Na een wat uitgebreidere speurtocht bleek dat Sweex sinds kort gebruik maakt van een ander binnenwerk. Was de oude router gebaseerd op de Edimax BR6104, de nieuwe is gebaseerd op de Edimax BR6104S welke volgens Edimax niet in Europa verkrijgbaar is.
Wat heeft de BR6104S allemaal meer:
Standaard UPnP (de oude heeft dit niet standaard, pas na upgrade FW 0.64)
SPI Firewall (Stateful Packet Inspection), ook wel "echte firewall" genoemd vanwege controle inkomende packets welke een resultaat moeten zijn van uitgaande packets.
Firmware versie 0.10 (nog geen andere firmware beschikbaar).

Niet slecht dus voor €39,-

Nu de vraag:
Wie heeft ook deze versie van de router en graag je ervaring.

Ondanks dat ik zeer tevreden ben heb ik wel een probleempje. Bij een MSN messenger 6.0 voice conversation valt het geluid na 5 seconden weg. De verbinding blijft wel bestaan enkel zonder geluid. In de router security log wordt melding gemaakt van een UDP Flood. In dit opzicht werkt de SPI firewall blijkbaar iets te goed en ziet de Flood als een bedreiging. Overigens gebeurt dit niet bij iedereen maar bij bepaalde personen.
Waarschijnlijk is deze router nogal nieuw maar misschien is er toch iemand die hiervoor een oplossing heeft.

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 11:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Stom toevallig heb ik vandaag zo'n zelfde router gekocht en het viel me inderdaad ook op dat de aansluitingen niet kloppen.
Echter heb ik er verder geen problemen tot nu toe. In de paar uurtjes dat het ding heeft aangestaan heeft ie netjes gedaan wat ie moest doen.
Inderdaad helemaal niet slecht voor een bedrag van € 40,- !

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Ben benieuwd of hij het lang doet want ik had 1 en al probs met de Edimax router 6104. Het begon met trage verbinding en zo van weg vallende connecties.
Een vriend van mijn heeft sinds kort een Swee wireless router en begint nu al over langzame verbinding, dus ik houd mijn hart vast!
Heb nou een Vigor Draytek 2200 en ben zeer tevreden, totaal geen probs gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ben met je eens dat het een gok blijft met de wat goedkopere merkjes. Soms heb je geluk en doen ze het prima. Denk maar eens aande goedkope Unex hubjes/switches, prima apparaten.
De Sweex wireless ken ik toevallig een beetje want die heb ik bij m'n broer geinstalleerd. Op zich werkt hij prima alleen de 11Mb is in de praktijk niet meer dan 6Mb, althans met de USB thumb NIC. Maar volgens mij is dat een normale snelheid voor dit soort 11Mb wireless apparaten.

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 11:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Op zich is Sweex een goedkoop merk, maar mijn ervaringen tot nu toe zijn erg goed. Ik heb naast de router twee netwerkkaarten, een IrDA-adapter en een USB-pen van Sweex en alles doet het nog goed. Met name die USB-pen wordt veel gebruikt en overal mee naar toe gesleept, maar het ding geeft geen krimp.

Omdat ik zulke positieve ervaringen met Sweex heb, durfde ik het zonder problemen aan om de router aan te schaffen. En bekijk het van deze kant: mocht het ding op een gegeven moment dienst weigeren, over die € 40,- komen we ook wel weer heen. ;)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

ik heb ook net die router aangeschaft en wilde een firmware update doen om l2pt protocol mogelijk te maken. Maar de firmware op de site van sweex was dus niet geschikt voor deze nieuwe router. Hoe kan ik hm nu geschikt maken voor l2pt?

Verwijderd

Topicstarter
Van L2TP weet ik niet veel af en weet ook niet zeker of deze router dit ondersteund. Wel zie in de SPI firewall opties een optie staan m.b.t. L2TP. Uit je post maak ik op dat je dus een probleem hebt met meerdere PC's via de router op internet te krijgen?

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

heb er sinds gisteren ook LB000020 met 1 wan poort (dit is dus het nieuwe model?)

Ook ik heb een L2TP probleem, heeft iemand dit al op kunnen lossen? op de sweex site is wel spraken van een LB000021 die volgens hen L2TP ondersteund, ziet er hetzelfde uit en heeft dezelfde advies prijs. ben ik genaaid met een een oud model of is er een firmware update beschikbaar.?

een schoner internet begint bij jezelf

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Zover ik weet had de oude versie van de Router 2 WAN poorten, waarbij eentje voor crossed UTP en eentje voor Straight.

De nieuwe WAN poort kan gewoon beide kabels hebben.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1