Toon posts:

Zelf restore disk maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb vorig jaar een: AMD Athlon XP 2000+ DDR (1,67 GHz en 512 Mb ram geheugen) gekocht bij Maxwell. De computer is van Heart, StandBy.

Ik ben tot nu toe erg gelukkig met mijn PC :). Er is echter 1 ding wat ik graag zou willen aanpassen.

Als de PC te rommelig wordt, doe ik een diskette, die bij de PC zat (Restore Disk), in de computer en vervolgens start ik 'm opnieuw op en dan wordt de PC naar zijn orginele status terug gezet.

Ik weet dat de orginele Restore Disk zijn gegevens van een onzichtbare partitie haalt omdat ik die partitie heb gezien m.b.v. Partition Magic.

Ik weet ook dat de Restore functie is gemaakt m.b.v. Drive Image 4 van PowerQuest omdat deze op de pc stond toen ik 'm kocht.

Nou is mijn vraag:
Is het mogelijk om, nadat ik al mijn programma's weer heb geïnstalleerd, een nieuwe Restore Disk te maken zoals die wat bij de PC zit. Maar dan met als doel dat alles weer wordt terug gezet zoals het was na de orginele restore incl. mijn installaties? :?
Dus dat als ik de Restore Disk gebruik (die ik dan zelf heb gemaakt) dat ik dan NIET al mijn programma's opnieuw hoef te installeren?

Zo ja hoe doe ik dit? wil iemand mij dat A.U.B. uitleggen??????

Ik heb trouwens nog nooit met Drive Image gewerkt maar dit is iets wat ik heel graag zou willen maken want dan is mijn pc helemaal compleet.

Alvast bedankt voor jullie advies

Verwijderd

Normaal is de handleiding van drive image hier heel handig in. Ik kan je alleen maar aanraden om die door te lezen.
Het is nogal moeilijk om van een niet gekend systeem een restore-script te schrijven :-)
Maar ik zal als ik er morgen aan denk eentje posten wat ik op het werk heb liggen.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:35
Is het niet mogelijk om een nieuwe restore image te maken met dezelfde naam? (wel eerst even de oude backuppen natuurlijk.) Zodat het scriptje gewoon gelijk kan blijven?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Er zijn hier wel wat mogelijkheden voor.

Installeer Windows zoals je het hebben wil. Gebruik daarna Ghost of Drive Image om een image te maken (Ghost moet in DOS, maar weet nier of dat ook met Drive Image het geval is). Hiervoor heb je wel een FAT(32) partitie nodig die in dos toegankelijk is. Als je je nieuwe image eenmaal hebt, kan je deze op een (of meerdere (afhankelijk van hoe groot de image is)) CDs of DVDs schrijven.

Daarna kan je met een dos bootfloppy met cdrom support altijd restoren. Je zou zelfs de CD/DVD bootable kunnen maken voor nog meer gebruikersgemak.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
Device Manager

Kun je misschien iets uitgebreider vertellen hoe ik dat moet doen

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Installeer Windows zoals je het hebben wil. Gebruik daarna Ghost of Drive Image om een image te maken (Ghost moet in DOS, maar weet nier of dat ook met Drive Image het geval is). Hiervoor heb je wel een FAT(32) partitie nodig die in dos toegankelijk is.
de diskette van ghost 2003 kan gewoon naar ntfs partities schrijven hoor. niks geen fat32 nodig.

• Teddy
Ghost 7.5 (2003) kan, indien je de originele cd hebt, een diskette aanmaken die direct je brander kan benaderen, en de CD bootable maakt. Ook wordt de Ghost-file in stukken gesneden op het juiste formaat. Dit werkt gewoon vanaf de diskette, en werkt met bijna iedere brander. (ik heb het met plextor en Aopen geprobeert.)

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Installeer Windows met alle progs en tweaks die je wilt. Hierna maak je met bijvoorbeeld Acronis True Image Deluxe een volledige gecomprimeerde back-up. Deze zet je op je fat32 partitie. Het mooie is dat je met dit programma een bootable cd-rom kan maken die je een programma geeft waarmee je heel gemakkelijk alles wat je hebt gebackupd hebt kan restoren. Het terug zettten duurt gemiddeld een minuut of 5. Hierna staat Windows zoals jij hem backupde geheel terug op je partitie. Je kan zelf met dit programma instellen hoe groot je de partitie wil laten worden een soort vereenvoudigde Partition Magic dus...

Je creeert je eigen restore funtie!

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GuidoHuis schreef op 30 september 2003 @ 19:10:
Installeer Windows met alle progs en tweaks die je wilt. Hierna maak je met bijvoorbeeld Acronis True Image Deluxe een volledige gecomprimeerde back-up. Deze zet je op je fat32 partitie. Het mooie is dat je met dit programma een bootable cd-rom kan maken die je een programma geeft waarmee je heel gemakkelijk alles wat je hebt gebackupd hebt kan restoren. Het terug zettten duurt gemiddeld een minuut of 5. Hierna staat Windows zoals jij hem backupde geheel terug op je partitie. Je kan zelf met dit programma instellen hoe groot je de partitie wil laten worden een soort vereenvoudigde Partition Magic dus...

Je creeert je eigen restore funtie!
acronis... ik denk laat ik het eens proberen. en meteen een bsod. hele windows plat. wat is er mis met gewoon ghost? heb je ook geen fat32 partities nodig.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

+ dat Ghost ook spannable over CDs is :)

Toch eens kijken of DVD ook lukt, zal wel niet :/ misschien in versie 2010XP ofzo 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door alt-92 op 30-09-2003 20:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Teddy
zoiets bedoelde ik, spannable/in het juiste formaat hakken. :)

DvD nooit geprobeert, en ook nog nooit de docu gelezen, dus ik kan het je niet vertellen.

[ Voor 46% gewijzigd door Teddy op 30-09-2003 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag Drive Image 2002 v6.0 aangeschaft....

Kan ik deze installeren zonder dat het orginele restore functie (gemaakt met Drive Image v4) wordt gewist of niet meer werkt????
Pagina: 1