Toon posts:

[win98] Map delen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt iets stoms! ik moet gewoon heel "simpel" een mapje delen in windows 98! Ik heb het aangevinkt van "bestanden en printers delen" en opnieuw opgestart.
Maar als ik nou een nieuwe map heb gemaakt en die wil delen doormiddel van "rechter muisknop" en dan "delen" dan gaat het feest niet door. "Delen" staat niet in het "snel menu" en ik weet ff geen raad. Ik heb een goede netwerk verbinding en kan ook de andere pc en zijn gedeelde bestanden zien.

Weet er iemand even snel raad? Ben ik iets stoms vergeten? ik heb gezocht met de search maar kan zo snel niks vinden. volgens mij is het gewoon iets kleins wat ik vergeten ben.. maar wat?!

BVD.

Verwijderd

Heb je wel een tabblad 'Delen' als je de Eigenschappen van de map opvraagt?

Verwijderd

Heb je "file en printer sharing" geinstalleerd als client in de eigenschappen van je netwerkkaart?

Verwijderd

Topicstarter
JSS--> nee die heb ik niet.. dat is juist het probleem..

Paul1959--> jah en ik heb ze ook aangevinkt enzo..

Ik krijg trouwens ook bij het opstarten een --> vserver.vxd error.. moet ik gewoon de hele netwerk zooi deleten en gewoon opnieuw installeren?
Volgens mij kreeg ik deze fout, omdat ik de netwerk kaart eerst in een ander pci slot had gehad. en deze in windows niet werd gedetecteerd. Toen had ik hem vervangen met de isdn modem (van slot gewisseld) en volgens mij kreeg ik daarna die fout. Dus wat ik kan doen is de netwerk kaart eerst weer verwijderen en dan in een ander slot zetten, dan waar die nu in heeft gezeten en dan de modem weer op zijn oude plek. (Al word deze nu n iet meer gebruikt ivm. adsl via die netwerk kaart.)

Verwijderd

Lijkt me een goed idee. Verwijder eerst de protocollen en deinstalleer de netwerkkaart voordat je hem in een ander slot plaatst.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de netwerk kaart opnieuw geinstalleerd maar het probleem is ernog. Ik snap echt niet waarom ik geenbestanden kan delen. Moet ik soms nog bij "software--> windows" installatie, een onderdeel installeren ofzo?

En wat is een "vserver.vxd" fout?

Verwijderd

Het lijkt er op dat "vserver.vxd" wel degelijk iets met sharing te maken heeft, zo blijkt...
Waarschijnlijk vindt je de oplossing in het volgende artikel:

http://support.microsoft....4/9/90.asp&NoWebContent=1

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
zien de pc's elkaar wel in netwerkeigenschappen? alle 2 zelfde werkgroep?

system.ini kan je de fout er uit halen die van vserver.vxd

trouwens ook al geprobeert uit voeren en dan \\de andere pc naam dat je dan de map kunt zien?
Pagina: 1