Toon posts:

Raid niet mogelijk met 2 IDE schijven?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn moederbord pas 2 nieuwe IDE schijven gekocht (seagate 80GB) met als doel deze als RAID configuratie te gaan gebruiken.
Bij aanschaf van mijn moederbord, duidelijk gevraagd of deze RAID voor IDE ondersteunde. Wat blijkt nu krijg ik het niet aan de praat.

Mijn mobo is een Asus A7V8X deluxe. In de search heb ik al 20 pagina`s doorgespit en in de handleiding lees ik allemaal vaag over dat je maar 1 ATA schijf kan gebruiken. Is dat zo? Lekker handig. Die schijven dus voor niks gekocht of is er een oplossing? :|
Sorry als ik met dit topic oude koeien uit de sloot haal, maar in de search kon ik geen duidelijke bevestiging vinden.
alvast bedankt

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-01 20:43
van asus.com: Promise®: controller supports one ATA133 and two serial ATA connectors
je moet dus 2 SATA schijven eraan hangen of je kunt hem gebruiken voor een extra ATA schijf zonder RAID eraan te hangen

als dit klopt kun je gewoon een extra pci raid kaartje kopen voor ATA schijven of kijken of je die schijven kunt verkopen of ruilen

[ Voor 29% gewijzigd door X-Rey op 29-09-2003 22:36 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:19
Je kunt de blauwe aansluiting aan de zijkant van het bord voor één IDE-schijf gebruiken. De andere schijf moet je dan aan een S-ata kanaal hangen, dmv een verloopbordje.
Zie pricewatch, o.a.

pricewatch: Asus SATA Dongle

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De handleiding heeft het bij het rechte eind. Verder staat het antwoord/uitleg ook nog in de FAQ van dit subforum. Kijk eens onder het kopje 'Belangrijke Mededelingen' :)

Omdat je met dit topic dus aantoont geeneens in de FAQ van dit subforum hebt geraadpleegd, gaat dit topic dicht. Lees eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

Wat betreft het niet kunnen vinden met de search, probeer in het vervolg wat meer verschillende en specifiekere keywords. Pak bijvoorbeeld de Promise typenummer: PDC20376 .. [search=pdc20376] :)

[ Voor 33% gewijzigd door BalusC op 30-09-2003 07:13 ]

Dit topic is gesloten.