[W2K] hosts file werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
Ik heb me nu iets vaags, plotseling doet windows niets meer met m'n hosts file. Er staat geen fout in, dus de file is goed (werkt op een ander systeem wel).

Met maken van websites maak ik vaak nep domains aan om het met een virtual host in apache mooi te kunnen testen. Maar dat werkt nu dus niet meer.

Er was me eergisteren wel iets overkomen, tijdens typen van een berichtje kwam er van een site op de achtergrond ineens een popup naar voren net op het moment dat ik enter drukte. Ik had dus het vermoeden dat ik spyware ofzo wellicht geinstalled had daardoor. Maar Virusscannen en Spyware scannen geeft geen rare dingen aan.

Ik heb gereboot, services herstart en van alles gedaan, maar niks helpt. Ik wil graag een complete reinstall voorkomen indien mogelijk.

Heeft iemand dit ooit eens meegemaakt en heeft een eenvoudige oplossing? Is het misschien toch spyware wat de hosts file uitzet?

Ook bij echte domains gaat het nu wel eens fout, zoals tweakers.net. Dan helpt een paar keer reloaden wel, maar toch is het vreemd en ik wil weer terug naar een goed werkend systeem.

Als iemand een helder idee heeft, ieder input is welkom.