Toon posts:

Vraagje over instellingen UNEX router op wanadoo adsl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem,
Ik heb van iemand een router gekregen. De UNEX , type nexIP is050p broadband router. Deze wil ik draaiende krijgen op mijn wanadoo adsl aansluiting, alleen heeft die persoon er geen handleiding o.i.d. bij. Ook googelen of zoeken hier heeft me nog niets opgeleverd.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe de instellingen in dit ding zouden moeten staan, en onder welk ip ik uberhaupt het configuratiescherm van het ding kan vinden??

Alvast bedankt.

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 10:22
Er zit vast wel een reset to default knopje ergens achterop dat ding, dus resetten ,hoogstwaarschijnlijk zal bij default config de DHCP aan staan bij die router. Je pc eraan hangen en ip adressen automatisch laten toewijzen, dan naar je shell gaan , ipconfig/all doen en het gateway IP in je browser intypen.

Enige probleem wat je dan nog hebt is het default username/w8woord .. meestal admin/password ofzo, ff bij de site van de fabrikant zoeken meestal zijn alle ze bij al hun series gelijk.

Suc6!

Verwijderd

Heb je een vreemde Google.. eventje "gegoogled" en tada!

http://www.unex.com.tw/

succes! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik ben nu een klein stukje verder, namelijk ik heb het loginscherm van de router gevonden. Het password is inmiddels niet meer het standaardpassword en volgens de handleiding is de enige manier om hem te resetten naar factorydefaults door de bijgeleverde null modem kabel.

je raad het al, deze heb ik niet.
Heeft iemand nog goeie ideeen voor me om het ding op een andere manier te resetten?

Alvast bedankt ! :)