Toon posts:

[IPTABLES] Poorten opzetten werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een aantal iptables-scripts gebruikt van www.linuxguruz.com, en het blocken en masqueraden werkt gewoon perfect.
Het probleem ligt in het openzetten van een aantal poorten. Deze worden gewoonweg niet opgezet.

Ook bij handmatig in de commandline invullen werkt ook niet.

Wat ik denk is dat er ergens iets niet goed is geconfigureerd in de distributie, of dat er een module niet is geladen.

Ik gebruik Slackware 9.0.

Owja, ik krijg de volgende foutmelding om de paar minuten. Misschien heeft het iets met het probleem te maken:
kernel: eth0: Too much work at interrupt, IntrStatus=0x0001.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 22:10 . Reden: typo ]

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 08:10

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Pas op dat je niet teveel info geeft.. /sarcasme.
Wat is je iptables-script? Welke commando's geef je in op de cli? Staat er iets in je systeem-logfiles? Of in `dmesg`?

[ Voor 38% gewijzigd door RvdH op 29-09-2003 22:21 ]

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 10:18
Lijkt niet echt een probleem van iptables... meer iets met je netwerkkaart of driver.
Misschien dat eerst maar oplossen en dan naar je poort probleem kijken.

En zoals RickJansen al zegt...misschien wat meer info

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

zoals rickjansen hierboven ook al aangeeft... Geef eens aan welke kernel je draait, wat je systeem olngeveer is en wat voor netwerkkaart erin zit... Denk dat je gewoon effe voor 9 euro ofzo een nieuwe netwerkkaart moet kopen of effe een nieuwe kernel moet compilen, en dan nog eens zien of het misgaat...
Ik bedoel hiermee dat je die error die je aangeeft dus eerst kwijt moet raken...

Verwijderd

Topicstarter
Oke meer info:

NIC's:
- Accton PCI 10/100 mbit/s
- Myson MDT8xx

Modules:
- 8139too
- fealnx

Kernel:
2.4.20 precompiled door Slackware.

Ik maak momenteel gebruik van Arno's IPTABLES firewall script.
http://rocky.molphys.leidenuniv.nl/

edit:
Graag de volgende keer dit knopje gebruiken ---> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif, i.p.v. een nieuwe reply posten

[ Voor 50% gewijzigd door moto-moi op 30-09-2003 06:53 ]