[Outlook] Problemen met mail ontvangen!

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben een zoek toch begonnen, maar ik kan geen antwoorden vinden, behalve het installeren van SP-1 van Office XP.

Het probleem...
Van de ene op andere dag komt er geen mail meer binnen en gaat er niks uit. Er is niks met de mail server want via een web interface (www.mail2web.com) kom ik er gewoon. Het wachtwoord is niet fout...

Bij verzenden krijg ik deze error: Report error 0x8004210B. The opereation timed out waiting for a response from the sending (SMTP) server. Contact your ISP.

Bij ontvngen krijg ik deze eroor: Report error 0x8004210A. Zelfde time-out dingen.

Ik snap niet waarom er een time out komt. Ik heb het al geprobeerd met de firewall (zone alarm) uit en de virusscanner (norton av). Problemen zijn er met Outlook XP en 2k3.

Heeft iemand een idee waar dit vandaan komt!?

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:49

ericding

Altijd de eerste.

Kijk je server-instellingen eens na in outlook. Als hier nog de juiste servers staan, probeer dan eens de mailserver te pingen (in een dosbox "ping naam_van_server"). Als er hier ook een time-out optreedt kan je nog kijken of er iets mis is met het TCP/IP ping commando door naar bijv. gathering.tweakers.net te pingen. Als dit dan wel werkt, dan is er toch echt iets mis met de mailserver en moet je contact opnemen met je ISP.

• iAR
  • Niet online
ericding schreef op 29 september 2003 @ 23:34:
Kijk je server-instellingen eens na in outlook. Als hier nog de juiste servers staan, probeer dan eens de mailserver te pingen (in een dosbox "ping naam_van_server"). Als er hier ook een time-out optreedt kan je nog kijken of er iets mis is met het TCP/IP ping commando door naar bijv. gathering.tweakers.net te pingen. Als dit dan wel werkt, dan is er toch echt iets mis met de mailserver en moet je contact opnemen met je ISP.
Ping POP:
Antwoord van <IP>: bytes=32 tijd=150 ms TTL=239
Antwoord van <IP>: bytes=32 tijd=161 ms TTL=239
Antwoord van <IP>: bytes=32 tijd=160 ms TTL=239
Antwoord van <IP>: bytes=32 tijd=201 ms TTL=239

Ping SMTP:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van <IP>: bytes=32 tijd=160 ms TTL=239
Antwoord van <IP>: bytes=32 tijd=181 ms TTL=239

Ping POP/SMTP bij zonnet werkt helemaal niet :/ Maar mijn andere adres dus wel...

Verder: e-mail accounts ff opnieuw ingesteld... no result

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:22
heb je toevallige een brakke virus scanner. of is de mail poort dicht door een firewall?

“An elephant is a mouse with an operating system”

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zo geheim zijn die ip adressen niet hoor, ... damn...

smtp.zonnet.nl en pop3.zonnet.nl
klopt dit? heb je dit als servers ingesteld staan voor zonnet

je weet dat voor uitgaande post alleen de smtp kan gebruiken van de provider waarmee je "inbelt" . (geen enkele provider wil een open relay zijn)

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 30-09-2003 21:56 ]

Iperf

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

zerosignal schreef op 29 September 2003 @ 22:02:
Ik ben een zoek toch begonnen, maar ik kan geen antwoorden vinden, behalve het installeren van SP-1 van Office XP.
En dat werkt niet? Of dat wil je niet doen?? :? :?

• iAR
  • Niet online
Allereerst... over de adressen: het probleem (of juist niet) is dat het altijd heeft gewerkt. Ik heb niks zitten kloten met instellingen of programma's. Van de een of andere dag deed ie het niet meer. Het zou wel kunnen dat ik andere (non e-mail related) software heb geinstalleerd.
Ook gebruik ik nog de zelfde virusscanner en firewall. Ik heb het ook al zonder geprobeerd, dus het lijkt me niet dat er een poort dicht zit (leek me wel een goede verklaring, maar nee dus).

SP-1 van Office XP niet geprobeerd (Zonder SP-1 deed ie het ook altijd ) en ik ben geupdate naar Office 2003. Same problem though....

PS: Ligt dus ook niet aan de e-mail provider, want heb het bij hotpop en zonnet.
PS2: Na één keer ontvangen van e-mail kon ik wel versturen via SMTP... :) Teminste bij hotpop, zonnet is alleen ontvangen! :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lees even goed wat je schrijft.
het werkt niet maar het ligt niet aan jouw of je pc . zeg je.
in het begin vraag je waar het vandaan komt.
jij bent het niet, je pc is het niet. dan blijft je provider over .. toch ?

toch maar een vraagje. "bel" je in via zonnet of niet ? (yes/no)

Iperf

• iAR
  • Niet online
Ik zeg niet dat het niet aan mijn PC of mij ligt. Ik zeg dat ik waargenomen heb dat het van de een op andere dag niet meer werkte. Dat ik geen instelleingen heb veranderd. Misschien wel software heb geinstalleerd.

Aangezien het om twee providers gaat lijkt het me logischer dat het daar niet aan licht...

Ik bel niet in via ZONNET. Ik heb nu een kabel account.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Goed .....

Feit is dat je post probeert te versturen naar de smtp van zonnet dat kan/hoort niet.

Stel voor uitgaande post op je zonnet+die andere account de smtp van je kabelprovider in en je zal zien dat het probleem op is gelost

Hotpop ondersteund mischien het feit dat je eerst via pop3 bent geauthenticeerd en je daarna binnen een bepaald tijdsbestek toegang geeft op de smtp

nogmaals voor uitgaande post "hoor" je de smtp van in (inbel)provider te gebruiken.
wijk je hiervan af dan zal het waarchijnlijk niet (meer) werken

waarom ?
Als een provider toestaat om mensen van een ander netwerk mail (SPAM!) te laten verzenden lopen ze ook het risico om op blacklisten terecht te komen.
Je dan wel spammen via de provider waar je mee inbelt maar als je dat doet kunnen ze je simpelweg afsluiten en klaar

(als het teminste niet aan die non email related software ligt
Let op virusscanners zitten wel degelijk met hun dikke vingers hier aan)

dus als je de virusscanner uitzet kan het zijn dat he email proggie toch contact probeert te leggen met je virusscanner omdat je virusscanner de settings stiekem heeft veranderd

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 02-10-2003 18:05 ]

Iperf

• iAR
  • Niet online
fish schreef op 02 October 2003 @ 18:01:
Goed .....

Feit is dat je post probeert te versturen naar de smtp van zonnet dat kan/hoort niet.

Stel voor uitgaande post op je zonnet+die andere account de smtp van je kabelprovider in en je zal zien dat het probleem op is gelost

Hotpop ondersteund mischien het feit dat je eerst via pop3 bent geauthenticeerd en je daarna binnen een bepaald tijdsbestek toegang geeft op de smtp

nogmaals voor uitgaande post "hoor" je de smtp van in (inbel)provider te gebruiken.
wijk je hiervan af dan zal het waarchijnlijk niet (meer) werken

waarom ?
Als een provider toestaat om mensen van een ander netwerk mail (SPAM!) te laten verzenden lopen ze ook het risico om op blacklisten terecht te komen.
Je dan wel spammen via de provider waar je mee inbelt maar als je dat doet kunnen ze je simpelweg afsluiten en klaar

(als het teminste niet aan die non email related software ligt
Let op virusscanners zitten wel degelijk met hun dikke vingers hier aan)

dus als je de virusscanner uitzet kan het zijn dat he email proggie toch contact probeert te leggen met je virusscanner omdat je virusscanner de settings stiekem heeft veranderd
Dank je wel voor je wijze les. Als ik nu ook even mag vragen om het topic door te lezen weet je ook dat ik geen mail kan ontvangen.
Ik weet ook wel dat ik de SMTP van mijn provider moet/mag of kan gebruiken, dat doet er verder helemaal niet toe.
Het probleem is dat ik bij send and receive een error krijg...

Verwijderd

Wat veelvuldig voorkomt, is dat een virus scanner inkomende en uitgaande mail scant. Dit zorgt voor een vertraging waardoor de client denk dat de server niet meer reageerd... Maar je zei dat je het al had geprobeerd zonder virusscanner aan! Dan lijkt me het niet onverstandig dat je die sp1installeerd

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zerosignal schreef op 02 October 2003 @ 18:07:
[...]

Dank je wel voor je wijze les. Als ik nu ook even mag vragen om het topic door te lezen weet je ook dat ik geen mail kan ontvangen.
Ik weet ook wel dat ik de SMTP van mijn provider moet/mag of kan gebruiken, dat doet er verder helemaal niet toe.
Het probleem is dat ik bij send and receive een error krijg...
euh wat staat hier dan ? of heb ik niet goed gelezen ?
zerosignal schreef op 01 oktober 2003 @ 15:44:
... knip ..
PS: Ligt dus ook niet aan de e-mail provider, want heb het bij hotpop en zonnet.
PS2: Na één keer ontvangen van e-mail kon ik wel versturen via SMTP... :) Teminste bij hotpop, zonnet is alleen ontvangen! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 02-10-2003 20:27 ]

Iperf

Verwijderd

Kijk eens of je DNS instellingen nog kloppen, wij hadden vanmorgen een dubieus virus dat 2 DNS servers had toegevoegd, waardoor er geen mail meer opgehaald kon worden. (oplossing via mcafee/ad-aware) idd, ik was de host file ff vergeten!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 21:22 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijjk dan ook gelijk naar je host file

Iperf

• DJMachiel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03-2024
Gebruik jen Norton 2004? Had ik ook problemen mee die erg lijken op die van jou, ook met NAV uitgeschakeld (niet uninstalled) werkte het niet. Echter, alles bij het oude latend en NAV uninstallen werkte alles weer prima. Ik gebruik nu maar weer 2003... bij gebrek aan beter.

www.skratchamental.com

• iAR
  • Niet online
Hij doet het weer... althans, ik heb het hele systeem moeten installeren... was toch ook wel weer nodig... Maar goed is nog geen concrete oplossing, maar oke.
Er is dus blijkbaar wel iets goed mis gegaan...

Verwijderd

jammer dat we nu niet weten waar het aan gelegen heeft, maar aan de andere kant, je hebt weer een werkend fris systeem. suc6 er mee en ik denk namens alle mensen die mee dachten graag gedaan!
Pagina: 1