[Netwerk] Doorschakelen?

Pagina: 1
Acties:

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:38

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
We hebben hier een netwerk en ik wil via een PC die niet de router een een extra PC aan het netwerk koppelen.
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/FutureCow/netw.jpg
Maar als ik dus op Mijn pc Netwerk Delen aanzet wil WinXP persee dat mijn computer 192.168.0.1 wordt. Maar dat geeft natuurlijk een conflict. Weet iemand een andere manier om dit op te lossen?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 19:18
De router een ander IP adres geven wellicht?

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Als je dan eerst de router uitzet, dan verbinding deelt, ip's weer veranderen, router weer aan, moet het toch werken?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

FutureCow schreef op 29 September 2003 @ 21:54:
We hebben hier een netwerk en ik wil via een PC die niet de router een een extra PC aan het netwerk koppelen.
[afbeelding]
Maar als ik dus op Mijn pc Netwerk Delen aanzet wil WinXP persee dat mijn computer 192.168.0.1 wordt. Maar dat geeft natuurlijk een conflict. Weet iemand een andere manier om dit op te lossen?
Doe niet zo moeilijk en koop gewoon een hubje van 17 €uro, steek de netwerk stekker die nu in je PC zit in het uplink poortje en sluit je PC en die andere aan op twee van de overige poortjes. Dat geeft veeeeeel minder gezeik dan dat gedoe met Netwerk Delen door mensen die geen bal van IP begrijpen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Als je internet verbinding door de Router wordt verzorgt moet je nooit "Netwerk delen" aanzetten op een van de PC's. Zorg op een of andere manier dat de 2e PC ook op de hub wordt aangesloten, eventueel m.b.v. een tweede hub zoals Brahie.... aangaf.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

idd hub/switch = veel netter + minder gezeik

als "mijn" pc xp draaid kun je overwegen je adapters te bridgen
blijft een slordige oplossing

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 29-09-2003 23:36 ]

Iperf

Pagina: 1