Toon posts:

Snel switchen tussen sound outputs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SB Live 5.1 Digital.
Daaraan vast zit een Yamaha 5.1 DTS Receiver.
Nu kijk ik wel eens DVD's op mijn pc en ik speel regelmatig games.

Afbeeldingslocatie: http://www.starbase01.com/images/other/connection.jpg

Voor de DVD's gebruik ik uiteraard mijn SP/DIF uitgang (rooie in het plaatje)
Voor de games heb ik 2 kabels van de geluidskaart naar de receiver gedaan (groen + blauw in het plaatje).

Waarom niet voor beide SP/DIF, omdat games geen digitaal singaal af geven waardoor mijn receiver de geluiden voor de achterste boxen niet kan decoden. Daarom dus voor de 6 channel optie gekozen. De Sub & Center worden bij de 6ch. niet gebruikt, alleen de linker en rechter speakers + de 2 surround channels.

Om te kunnen switchen tussen SP/DIF & 6ch moet ik een aantal handelingen verrichten, ik moet uiteraard mijn receiver omzetten naar 6ch (1 druk op de knop), maar in de pc kost dat toch wat meer moeite. Ik moet om te beginnen Creative Audio HQ openen, dan de speakers selecteren, vervolgens Digital Out afvinken en de speakers op 4 speakers zetten (deze staan bij SP/DIF op 2).
Voor het gedeelte van Audio HQ zou ik wel willen dat ik het switchen ook met 1 druk op de knop kon, gewoon d.m.v een shotcut op m'n quicklaunch bar ofzo, echter is hier geen shotcut voor te maken vanuit het Audio HQ.

Weet iemand een programmatje wat dit kan? Of een wellicht een andere simpele truc? Dan hou ik me aanbevolen!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Sick Nick

Drop the top!

Kan je niet de boel gewoon op 4 speakers zetten en verder niks? Mijn geluidskaart stuurt namelijk gewoon naar beide de signalen. Zo zit m'n speakerset (logitech z680) digitaal aangesloten en als die het niet doet met digitale signalen druk ik op de input knop van de control pod en springt ie op direct en klaar is kees.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

probeer de kx drivers eens, die kunnen zowel spdif als analoog uitsturen als ik mij niet vergis :)

http://kxproject.lugosoft.com

[ Voor 86% gewijzigd door Arjan op 29-09-2003 21:54 . Reden: onnodig quote gedrag ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Zit je nog met het probleem dat als je je SP/DIF aan hebt staan en je speakers staan op 4 speakers ingesteld het geluid een stuk minder hard is. Dus zal ik nog moeten switchen tussen de speakers en dat kan voor zover ik weet ook niet echt met een shortcut.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 21:57:
Zit je nog met het probleem dat als je je SP/DIF aan hebt staan en je speakers staan op 4 speakers ingesteld het geluid een stuk minder hard is. Dus zal ik nog moeten switchen tussen de speakers en dat kan voor zover ik weet ook niet echt met een shortcut.
dat moet je even toelichten :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Als ik DVD's kijk dan gebruik ik de SP/DIF uitgang, de speakers staan dan ingesteld op 2 speakers in HQ. (Dit omdat het geluid anders zachter klinkt, voor de decoding maakt dit verder niks uit, het komt gewoon dan in 5.1 DD m'n speakers uit).
Als ik game en dus 4 speakers gebruik, dan staat SP/DIF uit en switch ik dus mijn speaker setting in HQ naar 4 speakers.
Al dat handmatig switchen is dus irritant, vooral omdat je aardig wat handelingen moet verrichten.

Is dit wat beter uitgelegd?
Anders maak ik vanavond wel ff wat screenies.
Pagina: 1