Toon posts:

Installatiefouten windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een nieuw systeem aangekocht en gebouwd, draaid allemaal goed, alleen nu wil ik windows installeren, opzicht geen punt maar hij crashed bij het installeren.

Eerst kon mijn windows de boel niet formatteren bad clusters ect, ik gebeld naar helpdesk van alternate en ze zonden mij gelijk een nieuwe harde schijf (Seagate 120GB).

Ik ben toen opnieuw begonnen en ja hij formatterde, toen onder het installeren gaf hij de volgende foutmelding:

pfn_list_corrupt

en daarbij dat ik het nog eens moet proberen.

Andere windows cdroms (XP en 2k geprobeerd) helpt allemaal niets.

Nou staat er ook bij die melding dat ik het cachen en schaduwkopiën in bios moet uitschakelen, ik heb daar al gekeken en kan echter niets vinden.

help me a.u.b. :)

ps. geen closing please ik heb de search, google en meedere mensen al geprobeerd en die weten het antwoord niet, jullie moeten het denkik wel weten...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 22:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zeker weten dat je google geprobeerd hebt? pfn_list_corrupt door Google heenhalen levert http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
En verder slechts 212 hits.......
1e hit: http://support.microsoft.com/?kbid=291806

klinkt me aldus in de oren alsof je ergens een paar IDE-kabels verkeerd of los hebt zitten. iig is er iets niet helemaal in de haak met je HDD-aansluitingen of je controllers....mag toch aannemen dat alternate je geen defecte HDD stuurt...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

pfn_list_corrupt duidt op een i/o probleem veroorzaakt door een driver of ander probleem.
Mogelijke oplossingen:

Bij de installatie niet op F6 drukken, maar op F7. Kies een niet-ACPI systeem.

(trouwens gewoon op Google gevonden hoor ;) )

Lijkt er anders op dat je toch een hardware probleem hebt. Laat de leverancier anders XP maar installeren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Boegie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-10-2023

Boegie

We besiemelen mekoar

IDE kabeltje los?
Mem-testje doen?

Gewoon te vinden via Google, dacht ik?

Spuit 11 :/

[ Voor 75% gewijzigd door Boegie op 29-09-2003 21:58 . Reden: dubbel ]

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 29 September 2003 @ 21:55:
pfn_list_corrupt duidt op een i/o probleem veroorzaakt door een driver of ander probleem.
Mogelijke oplossingen:

Bij de installatie niet op F6 drukken, maar op F7. Kies een niet-ACPI systeem.

(trouwens gewoon op Google gevonden hoor ;) )

Lijkt er anders op dat je toch een hardware probleem hebt. Laat de leverancier anders XP maar installeren.
Bij installatie van XP op F6 drukken da heb ik nog niet tegengekomen hoor.

De kabels zitten allemaal goed, cdroms op 1 ide (1e) en harde schijf appart op ide 2

hij herkende mijn harde schijf meteen dus zal denkik geen drivers moeten gebruiken...

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb ooit ook eens gigantische moeite gehad om windows erop te rkijgen...fout na fout, etc...
Verrotte processo had ik toen :'(
Pagina: 1