Toon posts:

Half uur doorgaan op lege accu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een dell latitude cpi-a 2e hands gekocht en hij werkt verder prima, er is echter 1 vreemd ding: na ongeveer een half uur zegt ie dat de accu leeg is. Als je snel genoeg reboot dan doet xp dat niet voor je en blijft ie aanstaan als ie verder leeggaat (xp: autostandby) Eventjes later kijk ik in xp naar de accu status: 0%
Zo ver mogelijk leegmaken natuurlijk!
zo een drie kwartier later staat ie nogsteeds aan! terwijl de accu als 3 kwartier geleden leeg zou zijn :S hoe kan dit, wat helpt op hem normaal op gang te krijgen?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat kan door van alles komen; een brakke batterij of b.v. Windows die niet goed de status van de batterij uitleest. :) Het eerste moment dat ik WindowsXP op m'n laptop had gezet gaf deze aan dat m'n batterij op 0% zat, terwijl deze gewoon vol was geladen. Na deze helemaal leeg te laten laden en vervolgens weer helemaal op te laden werkte de indicatie van XP al een stuk beter.

Als ik jou was zou ik dus de batterij helemaal leeg laten lopen en vervolgens helemaal op te laten, bij mij heeft dit dus geholpen die status wat reëeler te laten lijken. :)

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 14:07

Rax

Webdevver

Ik heb op de lege accu die niet leeg is ook even in de bios gekeken en daar stond ook dat ie 0% vol was, ik heb in totaal ongeveer 3 kwartier op een "lege accu" gewerkt en is daarna uitgevallen
Ik ga hem nu ff zo n 24 uurtjes ofzo laden :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens of je een battery refresh optie hebt in je bios