[RH9] Apache: form post lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb een RH9 server, met Apache 2.0.40 en PHP 4.2.2.

Wanneer ik nu een form maak als:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
if ($submit) {
  echo "goesso !!!";
}
else {
  ?>
  <form method="POST" action="<? echo $PHP_SELF; ?>">
  <input type="text" name="tekstveld">
  <input type="submit" name="submit" value="submit">
  </form>
  <?
}
?>

Dan krijg ik dezelfde pagina weer te zien. Het gaat er even niet om of mijn code klopt, het gaat erom dat de data met POST niet doorgegeven wordt. De code van de site op zich is correct, deze heeft namelijk voorheen op een w2k server altijd goed gewerkt.

Er is denk ik iets mis met httpd.conf. Mochten jullie die willen hebben, zal ik hem even al het commentaar eruit halen en posten. Iemand anders zei me dat het waarschijnlijk een rechten probleem is met de 'apache' user. Namelijk een readonly waar schrijfrechten nodig zijn. Waar wist hij me niet te vertellen.

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 12:54
zoek ook eens naar superglobals hierin het is in de latere php versie sniet meer $submit maar $_POST['submit']

Icons are overrated

Verwijderd

Vervang $submit door $_POST['submit'], en lees hier waarom.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 21:21 . Reden: verkeerde link ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Weleens gehoord van Registered Globals?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Geez.. thnx guys 8)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Hoi!

Aangezien jouw vraag totaal niet thuis hoort in Non-Windows Operating Systems, maar in Programming & Webscripting, moet ik je tot mijn spijt vertellen dat dit topic op slot gaat, met een verwijzing naar Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 25-09* . Dit aan gezien deze vraag al vaker is gevonden en dus makkelijk terug te vinden in de search enzo.

Slotje.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.