Toon posts:

[Reviews]HDD100

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beetje laat, maar toch :)

reviews: Philips HDD100 Review

Ik weet dat taalpuristen hier niet al te zeer op prijs gesteld worden, maar dit is taalkundig echt een miskraam.
M'n mening hieromtrent heb ik reeds als reactie bij de review geplaatst (http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=863819).

Ik zou eigenlijk gewoon willen weten of reviews eerst nog door de handen van een chief editor passeren of niet, want dit vind ik eerlijk gezegd een zeer spijtige zaak.
Na een relatief rustige startperiode lijkt het wel alsof nu zo'n beetje ieder bedrijf dat zich bezighoudt met draagbare muziekspelers plotsklaps inziet dat compacte mp3-spelers met een harde schijf wel eens een lucratieve business zouden kunnen vormen.

Na een relatief rustige startperiode lijkt het wel alsof quasi ieder bedrijf dat zich bezighoudt met draagbare muziekspelers plotsklaps inziet dat compacte mp3-spelers met een harde schijf wel eens een lucratieve business zouden kunnen vormen.
Hoewel de HDD100 dankzij zijn 1,8" harde schijf aanmerkelijk kleiner is dan 2,5"-spelers zoals de xClef, moet de HDD100 met een gewicht van 167 gram toch net zijn meerdere erkennen in bijvoorbeeld de iPod.

Hoewel de HDD100 dankzij zijn 1,8" harde schijf opmerkelijk kleiner is dan 2,5"-spelers zoals de xClef, moet de HDD100 met een gewicht van 167 gram toch net zijn meerdere erkennen in bijvoorbeeld de iPod.
De volledige handleiding in het staat wel als PDF-bestand op de cd-rom, of is eventueel in het Nederlands te downloaden van de Philips website.

De volledige handleiding in het wat???? (Engels uiteraard, I know, maar toch)
Eventueel kan de DMM kan gebruikt worden voor het bewerken van ID3-tags, maar ook hiervoor geldt dat het weliswaar werkt, maar niet zo gemakkelijk en snel als je misschien zou willen.
Kan -1
Ik ben heel mild geweest zelfs want vele zinnen kunnen veel beter verwoord worden.
En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Noem het mierenneuken of wat je ook wil, maar ik vind dit persoonlijk gewoon enorm jammer.
Ik dacht begrepen te hebben dat jullie van je amateuristische imago wilden afgeraken, maar op deze manier gaat dat niet bepaald lukken denk ik.

Dit is absoluut niet negatief bedoeld, verre van, ik apprecïeer julie werk ten zeerste, maar is het echt zoveel gevraagd net dat kleine beetje extra oplettendheid aan te wenden?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 21:22 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-03 21:34

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Na een relatief rustige startperiode lijkt het wel alsof nu zo'n beetje ieder bedrijf dat zich bezighoudt met draagbare muziekspelers plotsklaps inziet dat compacte mp3-spelers met een harde schijf wel eens een lucratieve business zouden kunnen vormen.

Na een relatief rustige startperiode lijkt het wel alsof quasi ieder bedrijf dat zich bezighoudt met draagbare muziekspelers plotsklaps inziet dat compacte mp3-spelers met een harde schijf wel eens een lucratieve business zouden kunnen vormen.
De omzetting van "zo'n beetje" naar "quasi" vind ik eerlijk gezegd niet echt geslaagd. Dat woord betekent namelijk iets als 'zogenaamd', wat hier niet direct bedoeld wordt.
Hoewel de HDD100 dankzij zijn 1,8" harde schijf aanmerkelijk kleiner is dan 2,5"-spelers zoals de xClef, moet de HDD100 met een gewicht van 167 gram toch net zijn meerdere erkennen in bijvoorbeeld de iPod.

Hoewel de HDD100 dankzij zijn 1,8" harde schijf opmerkelijk kleiner is dan 2,5"-spelers zoals de xClef, moet de HDD100 met een gewicht van 167 gram toch net zijn meerdere erkennen in bijvoorbeeld de iPod.
Ook de iHP weegt iets minder - welgeteld zeven gram om precies te zijn :P. De toevoeging 'bijvoorbeeld' is hier dus niet overbodig.
De volledige handleiding in het staat wel als PDF-bestand op de cd-rom, of is eventueel in het Nederlands te downloaden van de Philips website.

De volledige handleiding in het wat???? (Engels uiteraard, I know, maar toch)
Eventueel kan de DMM kan gebruikt worden voor het bewerken van ID3-tags, maar ook hiervoor geldt dat het weliswaar werkt, maar niet zo gemakkelijk en snel als je misschien zou willen.
Kan -1
Ok, dit zijn typfouten die verbeterd kunnen worden - als je dit via ICQ even meldt dan ben ik er zeker van dat het binnen vijf minuten geregeld is. Ik zal het zelf zometeen wel even aanpassen.
Dit is absoluut niet negatief bedoeld, verre van, ik apprecïeer julie werk ten zeerste, maar is het echt zoveel gevraagd net dat kleine beetje extra oplettendheid aan te wenden?
De review is geschreven en nagekeken door de schrijver. Vervolgens is er binnen de crew nog een verzoek om commentaar geweest, waarna verscheidene wijzigingen zijn aangebracht. Pas daarna is de tekst online gezet. Ik denk niet dat er veel meer te doen is - oplettende gebruikers zullen echt wel eens een foutje zien en als ze dat doorgeven, is het zo veranderd :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-02 09:33
Een beetje laat, maar als de schrijver van het stuk wil ik toch wel even reageren. Ik ben het er niet mee eens dat het stuk een 'taalkundige miskraam' is. Odysseus heeft voor de meeste dingen al gereageerd, maar ik zal daar nog het volgende aan toevoegen:
Sorry, maar ik ben het niet met je eens wat dit betreft. Ik heb een godschuwelijke hekel aan het onnodig gebruiken van (relatief) moeilijke woorden als er 'gewone' alternatieven zijn. Voor een dergelijke schrijfstijl zou je van de gemiddelde VWO-docent echt geen 9 krijgen. Ik heb het veranderd in 'vrijwel'.
Philips zegt dat de HDD100 de meest lichte speler in zijn klasse is, maar ZOWEL de iPod als de in de review genoemde iRiver is lichter. 'Bijvoorbeeld' is dus niet overbodig, omdat de iPod een voorbeeld is van een andere speler die lichter is. Er zíjn er dus nog meer (in dit geval één), maar ik noem de iPod als speler die lichter is.

Je laatste twee opmerkingen zijn tikfouten. Ik moet toegeven dat ik er daarvan inderdaad nog meer vond. Dat is erg spijtig en zouden niet mogen voorkomen. De review is met wat haast geschreven, maar ik zal er in de toekomst meer op letten. Bedankt dat je dat tot de aandacht hebt gebracht.

Overigens had ik van iemand die zijn mond zo spreekt over andermans 'taalkundige miskramen' meer verwacht dan je huidige post. Mijn review mag dan een aantal snelheidsfouten bevatten, maar op jouw verhaal valt ook aardig wat op te merken. Als je chief editor (hoofdredacteur?) wil worden, zou je gevoel voor schrijfstijl bijvoorbeeld nog wel wat verbeterd kunnen worden. Moeilijke woorden maken je verhaal niet overtuigender en je zinsbouw is zelfs in je twee relatief korte reacties niet volmaakt. Trouwens: het woord 'apprecieer' schrijf je zonder trema op de 'i' (en ook zonder trema op de 'e' trouwens).

Ik waardeer het als mensen met opbouwende kritiek komen op een stuk, zeker omdat ik zelf ook enigszins een 'taalfanaat' ben. "Taalkundige miskleun" vind ik in dit geval te ver gaan, omdat het in de meeste gevallen beperkt bleef tot tikfouten. Als je echter met dergelijke sterke uitdrukkingen komt, zou wel aardig zijn als je je kritiek foutloos geeft (en in een mooie stijl als dat even kan :P).

No offense verder, sommige dingen konden inderdaad beter en ook qua stijl was het niet overal even fantastisch. De dingen die me zo snel opvielen heb ik nog even aangepast. Zoals gezegd: ik waardeer de punten die je terecht noemt, maar ik baal er een beetje van als mensen m'n stijl aanvallen en dan vervolgens met suggesties komen die niet juist of mooi zijn ('quasi' en 'bijvoorbeeld' in jouw geval). Ik heb alles nog even een keer doorgenomen, dus laat aub wel even horen of het naar jouw smaak nu beter is :)

[ Voor 20% gewijzigd door Arthur op 01-10-2003 00:21 ]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Pff kep zelf sinds een half jaar een HDD100..
Moet eerlijk zijn dat het me voor geen meter bevalt...
Ondertussen zo vaak vastgelopen, ik wil dr weer van af!
Nou sit ik met een probleempje in de firmware, en wil daarom
de boel formateren en daarna de firmware erop zetten..
Geen idee hoe dat nou weer moet... iemand verstand van?!?!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ervaringen met producten kun je in de Product Survey kwijt en daar is dit forum niet voor bedoeld, zoals ook in de Frontpage Algemeen - FAQ is te vinden. Als je vragen hebt over dit product, dan kun je mogelijk met de zoekfunctie het een en ander vinden en anders kun je over je concrete vraag een topic starten in een van de juiste forums.

Dit topic is gesloten.