Toon posts:

Ik kan niet gamen over internet (via netwerk)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na een maand lang zweten, zwoegen en ongelovelijk moeilijk doen eindelijk mijn netwerk aan de praat gekregen (en nee, de windowsxp-shit werkte hier niet O-) )
Nu kan ik EINDELIJK "internettuh" en op IRC, maar dan komt nu het volgend probleem:
Als ik wil gamen (Counterstriken in mijn geval, versie 1.5) krijg ik steeds een timeout, en maakt hij totaal geen verbinding whatsoever.
Blijkbaar laat mijn netwerk die zooi niet door oid, weet iemand hoe ik dit aan de praat krijg?

BVD

Verwijderd

Staan de CS poorten open?

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Hoe zit je netwerk in elkaar? Als je inet gewoon deelt op de main pc waar inet binnen komt, zou je zonder een poort open te hoeven zetten kunnen gamen. Heb je mischien een firewall draaien, die mischien wat blokt? Voor de rest alles goed ingesteld qua netwerk instellingen?

[ Voor 81% gewijzigd door Freddy_Fish op 29-09-2003 21:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik -denk- dat ik 27015 heb opengezet.
Heb bij settings van de internetverbinding een dingesje toegevoegd, waarbij ik als host maar mijn serverpc heb gekozen, en heb interne en externe poorten 27015 ook open (neem ik aan althans).
Beetje gekloot hier en daar dus ;)

edit:
Netwerk over crosscable. Op hostpc zit een Alcatel USB modem en geintregreerde NIC, op clientpc (mijnes dus) zit NIC van sweex.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 21:16 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
meestal zijn die poorten de ports 27300/27200/27015
Dat is wat ik uit de meeste ports krijg...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij "Services" heb ik een Services toegevoegd met deze settings (ja 1 service, zet over 2 mins de andere poorten erbij van LiquidT_NL)
Description of service: Gamingshit
Name or IP of host: 192.168.0.1 (IP van hostpc BINNEN het netwerk)
Internal port: 27015
External port: 27015
<edit>TCP

<edit2>werkt nog steeds niet :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 21:23 ]

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Ik denk dat het meer een probleem in je netwerk is, want je hoeft helemaal niks open te zetten om te gamen, maat van mij heeft ook via usb modem adsl en kan ook gewoon cs'en zonder iets te veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan op mijn andere pc ook gewoon cs'en zonder iets te veranderen, daarom staat deze topic ook bij netwerk troubleshooting O-)

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Wat draai je voor OS op de main pc en op die van jezelf, hoe deel je je inet verbinding, en heb je een firewall op de main pc?

Verwijderd

Topicstarter
uh, Windows XP home, windows XP pro, via standaard ICS (vandows) en ja, maar mijn ip staat onder 'veilig' en ik kan -dus- vanaf de andere nog gewoon cs'en

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

En als je die firewall is uit zet?

Verwijderd

Topicstarter
t0000000t! dan werkt 'ie =] (servers laden althans, heb spelen nog niet geprobeert) 8)7

Nu alleen nog uitzoeken hoe ik een bestand van een andere pc in de veilige lijst zet.
Heel erg bedankt btw _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 21:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt nu :P
Hail to the Freddy_Fish _/-\o_
note: topic mag nu dicht als 't aan mij ligt =]
Pagina: 1