WinXP Install, DMI prob of herkent partitie niet.

Pagina: 1
Acties:

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
(jarig!)
Tjah
na een probleem te hebben met men eerste install van winXP heb ik dan nog maar eens geprobeert.
Ik al een maand geen 3d meer gebruiken van mn vidkaart.
kaart getest in mn ander systeem, en deze werkt perfect.

Dan maar een niewe install, ...
Goed, de winXP cd in de lade, cd-rom als 1ste boot device
De gewoonlijke ms praat tijdens de eerste paar schermen, en dan kan ik eindelijk kiezen op welke schijf ik winXP mag instaleren
mn 1ste schijf is een Maxtor diamondMax plus 9 2MB cache 120GB, de andere is een seagate Cuda5 60GB.
ik selecteer de cuda, en die geeft mn maxtor aan.
Probleem is de partitie, nl setup herkent de partitie niet, maar u kan.........
nuja
dan maar de maxtor geslecteert, en ik krijg mn cuda eindelijk te zien.
krijg ik weer dat scherm dat setup de partitie niet kent.......
terug naar het eerste menu, partitie verwijdert. Opniew naar de cuda voor de install, en windows herkent nog steeds de partitie niet.

Hdd in een andere pc gezet, die wel werkte, en daar dan maar ff de install gedaan.
Op het ander systeem werkt de instal perfect, maar mn "originele" winXP vraagt nu bij het opstarten welke ik wil booten.

De cuda dan maar weer verhuist naar mijn systeem. opgestart zoals normaal.
Ik krijg dan een DMI pool data probleem.

NA een beetje gezocht te hebben heb ik maar mn bios naar failsafe gezet, fsb terug naar 133 usb keybord support.
Reboot.
DMI pool Data...............
na een half uur ben ik maar eens gaan zien wat hij deed
nog steeds het zelfde scherm.

De herstel functie dan maar geprobeert.
checkdisk maar eens gedraait, en deze vond 1 probleem.
De uitgebreide dan maar gedaan, en het probleem was opgelost.
REboot

Weer DMI POOL data

Bios in, en config data reset.
reboot
DMI pool DATA

Ander latje ram (kingston)
aangezet, en ik krijg (je kan het waarschijnlijk al raden) DMI pool Data

booten van CD
herstelfunctie, format C: /FAT32
opdracht onjuist - parameter fat32!

via de help dan maar het juiste commando in gegeven.
Helpt ook niet
herkent de parameter fat32 en fat niet.
dan maar ne normale format.
deze was gedaan, en dan maar exit. peecee reboot weer, naar de winXP cd.
Instal weer geprobeert. en ja hoor
de maxtor is weer de cuda en de cuda is de Maxtor!
weer dan maar eens de cuda genomen, en herkent partitie niet.
nogmaals verwijdert, winXP weer naar de cuda laten gaan, en herkent hem nog steeds niet

Ik moet winXP van mn DVD (sony) instaleren, mn samsund DVD/CD-rw combo boot niet.

Ik zit dus een beetje hopeloos naar mn peeceetje te kijken.

Verdere specs:
Epox 8kra2+
apacer DDR\333 512MB (of kingston, ik kan dr mee wisselen)
seagate barracuda5 60GB (ide1)
samsung dvd/cd-rw combodrive (ide1)
maxtor diamondmax9plus 120GB 2MB cache (ide0)
sony DVD16x (ide0)
on bord raid 1 * IBM deskstar 40GB 7200RPM hdd
hercules radeon 9700pro
1 * level1 10/100Mbit nic
soundblaster 1024 live player
hauppauge WinonTV
onbord usb1.1 en 2.0 aan, met bracket
onbord firewire aan, met bracket
Superflower 520W psu

De standaart bios van mn Epox mamaplank

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
(jarig!)
Laat het een les zijn voor Tweakes die alleen DVD aparaten in hun systeem hebben steken.

WinXP pro (eerste uitgave) laat zich niet instaleren via een DVD drive.
ik heb me vandaag een gewone cd lezer gekocht, en ik kan dan eindelijk winXP instaleren zonder problemen.
(dit is eigenlijk een tip voor de faq)

BTW
Het commando voor een schijf naar fat32 te formateren is dus
format [drive] /FS:FAT32

[ Voor 16% gewijzigd door ph3n1x op 30-09-2003 18:34 ]

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 22:27

g3

reageer wel op een wat oudere topic maar ik heb momenteel enigzins vergelijkbare problemen, ook met hetzelfde bord (epox 8kra2+)

overige config :
duron 1200mhz
512 twinmos pc3200 ddr
powercolor geforce 2mx
HD1: WD 80 gig (8mb versie)
HD2: Fujitsu 8 gig
HD3: Seagate 80 gig
Aopen 16x DVD
NEC 1300A DVDRW

Na de succesvolle install via de dvdrom van winxp (sp1 included) had ik mijn WD op de eerste RAID IDE controller gezet (master). De Fujitsu als master op de tweede RAID IDE en de Seagate als Slave. (dit alles ZONDER RAID array, ik wil de RAID controller puur als extra IDE kanalen gebruiken)

Vervolgens heb ik mijn floppy drive eraan gekoppeld, (eerst waarschijnlijk verkeerd om omdat de floppy kabel nogal oud was en geen uitsparing had zodat je em correct in de connector kunt pluggen) maar uiteindelijk dus goed -> wat kreeg ik te zien: Verifying DMI Pool Data.

Echt alles afgestruind maar geen goede oplossing gevonden. BIOS geupdated, CMOS gecleard. Het gekke is, zodra ik de WD als enige HD in mijn systeem (zowel op RAID IDE als normale IDE) werkt het wel. Met een andere HD (maxtor 60gig 7200 RPM) geprobeerd maar die boot ook alleen als ie er alleen inzit.
Heb op de WD als fdisk /mbr gedaan. geen effect. maxtor ook, ook geen effect.:'(

heeft iemand een idee? ik vind het bovenstaande opmerkelijk omdat hier wordt gezegd dat via een dvdrom WinXP installeren voor probs zorgt. Interessant want dat ga ik vanavond dan maar proberen via een CDROM te installen.

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 22:27

g3

voor degenen die het interesseert:

Ik heb het werkend gekregen. Heb een kale config gebruikt dus met een 40X CDROM, 1 HD (WD 80Gb) en verder eigenlijk niks.
WinXP erop gezet, C schijf volledig geformateerd in WinXP setup als FAT partitie.
reboot.
De HD op de 1ste RAID IDE gezet. Restarten en ja hoor, BSOD die je niet eens kan lezen en reboot. HD weer op normale IDE gehangen. Booten in XP werkt prima. Toen via diskette HP RAID drivers geinstalleerd.
HD vervolgens op RAID IDE gezet en booten, ja het werkt!

Vervolgens stuk voor stuk andere devices eraan gekoppeld zonder problemen. Config is nu exact zoals ik em hebben wilt. Weet niet of het ligt aanhet feit dat ik een CDROM heb gebruikt voor de XP install. Ik denk eerlijk gezegd van niet. Waarschijnlijk is het gewoon dat wanneer je boot in XP met je HD op normale IDE, je in XP alvast die RAID drivers moet installen omdat bij de volgende reboot XP die drivers nodig heeft om de HD goed te herkennen omdat je die op de RAID IDE hebt zitten.