Toon posts:

[SCSI][BIOS]channel scannen op megaraid 1600 vriest in bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ik ben op dit moment niet zoon gelukkige eigenaar van een megaraid 1600 (dell perc/3)

als in wil loggen met CTRL+M dan kom ik normaal in de bios.
als ik de bios in kom scant hij normaal alle kanalen af kijken wat hij allemaal op zijn aansluiting heeft.
Maar nu blijft hij gelijk stil staan en doet dan verder niks (CTRL+ALT+DEL) is dan de enige optie.

beschijfing

Adapter-00: Scanning Device at Channel-0 Target-01

Ik heb het volgende al geprobeerd
- Alle kabels uit de controller halen
- Kaart in alle mogelijke PCI sloten plaatsen
- Megaraid 600 er naast zetten
- SDRAM module vervangen voor een andere
- kaart in een andere pc geplaats (P4G8X ivp P4C800)

al deze opties hebben tot nu toe geen resultaat

nu hoop ik dat iemand ook deze kaart heeft en me mischien wat opties kan geven in de hoop dat hij weer gaat werken.

hij boot ook niet met een array er in als ik hem door laat lopen krijg ik een zwart scherm op me beeld met een _ knipperend.....

de array werkt wel perfect op me megaraid 600

ik heb ook meerdere array combinaties geprobeert maar dat werkt ook niet (aangezien ik er niet eens in kom zonder hdz aangesloten)

:( ik hoop echt dat iemand me kan helpen aangezien ik me pc nu als onbruikbaar kan beschouwen (zit nu achter een laptopje te tikken *zucht*)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dat klinkt vervelend. Misschien een bios flash van de kaart?

Want zo'n dell onderdeel valt natuurlijk onder de garantie van de originele server en die zul je wel niet hebben :), dus laten fixen is er dan ook niet bij.

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 29-09-2003 21:23 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
het bios flashen wil ik eigenlijk als laaste optie houden want als dat fout gaat kan ik hem echt weg gooien en daar is die kaart mij iets te mooi voor :P

maar die optie hou ik zeker open als ik echt geen andere mogelijk heid heb om hem te fixen :/

/edit

ik heb hem trouwens ff een half uurtje aan gelaten in de hoop dat hij door zou gaan (niet dus :P ) maar nu ik hem uit de pc haal is die heele kaart best wel warm niet echt heet maar wel warm nu vroeg ik me af of dat normaal is aangezien ik heb gelezen in de specs dat hij max 15W gebruikt....

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 21:38 . Reden: extra bericht ]

Verwijderd

zijn daar geen dos utils voor om de oude config eruit te pleuren etc.

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
Kijk overigens ook even of je ergens een onjuiste terminatie hebt, Mijn adaptec geeft soortgelijke problemen als de terminatie niet klopt.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm terminatie kan wel kloppen er zitten 2 jumpers op jr2 en 3 die eigenlijk maar op 1 pin van de 3 aangesloten zitten

nu heb ik de handlijding (pdf) gelezen en daar staat dat als ik terminatie gebruik JR 2 en voor channel 1 moet gebruiken en jr3 voor kannaal 3 nu vraag ik me af dit zijn 3 pins aansluitingen en er zaten 2 dummy 2 pins op

zou dat de reden kunnen zijn? zo ja hoe ga ik ze bevestigen gewoon willekeurig (aangezien het niet in de handlijding vermeld staat dat het 3 pins jumpers nodig zijn)

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 21:25
Kun je eens aangeven welke firmware je precies hebt? Ook welke versie van het bios.
Pagina: 1