xml bestand openen in een iframe

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• furby_nl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 16:54

furby_nl

(\/)/\(\)|/\C

Topicstarter
Beste mensjes hier op GoT,

Ik zit nu met een probleempje en kan absoluut niet vinden waarom het niet werkt zoals het zou moeten werken:

Situatie

In mijn webpagina heb ik een tabel en die tabel bevat een iframe. ik heb dus ook een mooi menuutje met een hyperlink naar dat bestand, en ik wil dat XML-bestand dus geopend hebben in het iframe. Ik heb dus op google etc gezocht en heb begrepen dat als je een link in een iframe wil openen, je bij target=" " moet verwijzen.

Zoals je hieronder ziet, heb ik dat dus gedaan :
[b]<a href="ix_text.xml" target="iframe"></a>[b]
maar de link word niet geopend in het iframe, maar de pagina zelf.

Iemand hier een oplossing voor of is het gewoon niet mogelijk met XML-bestanden? (heb getest met html bestanden en dan werkt het wel)

[ Voor 7% gewijzigd door furby_nl op 29-09-2003 20:54 ]

// Asus P4P800 SE // Pentium 4 2.8 GHz // 512 Mb DDR PC3200 // 200 Gb WD2000JB 7200 RPM // 80 Gb WD800BB // Asus V9520 Geforce FX // 17" NEC MultiSync 75F // Logitech Z-640 5.1 //

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Heb je iFrame wel een naam gegeven? URL zou handig zijn...

Verwijderd

je bent waarschijnlijk de name van het iframe vergeten.

<iframe name="xmldoc" width etc.... ></iframe>

en je linkt dan zo: <a href="ix_text.xml" target="xmldoc">Klik hier</a>

je snapt dat target="" & name="" hetzelfde moeten zijn :)

overigens wat is de lol van het weergeven van een XML bestand in een iframe, ga eens opzoek naar XSL(T), kun je een XML document mee opmaken

offtopic:
en nu weer verder naar MI 2

• furby_nl

furby_nl

(\/)/\(\)|/\C

Topicstarter
ja, het iFrame heeft de naam iFrame gekregen.

voorbeeld

// Asus P4P800 SE // Pentium 4 2.8 GHz // 512 Mb DDR PC3200 // 200 Gb WD2000JB 7200 RPM // 80 Gb WD800BB // Asus V9520 Geforce FX // 17" NEC MultiSync 75F // Logitech Z-640 5.1 //

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

volgens mij is dat niet handig.. geef es een ander naampie :)

• furby_nl

furby_nl

(\/)/\(\)|/\C

Topicstarter
dat heb ik dus ook al geprobeerd, maar hij opent hem absoluut niet in dat iframe :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 20:59:
[...]
overigens wat is de lol van het weergeven van een XML bestand in een iframe, ga eens opzoek naar XSL(T), kun je een XML document mee opmaken
Volgens mij doet hij dat al :o
Ik meen echter dat in de X(HT)ML standaard (in ieder geval XHTML strict) target niet meer bestaat omdat frames in feite deprecated zijn - hence, je hebt een probleem als je dit met XML of XHTML strict wilt gaan doen.
Ook het name attribuut bestaat niet meer en dient door id vervangen te worden.

Ik weet niet of er andere mechanismen zijn behalve scripting om dit op te vangen, ik gebruik zelf nog steeds (X)HTML transitional en heb me nog helemaal niet in XML - XSLT verdiept :)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 29-09-2003 21:49 ]

Intentionally left blank

• furby_nl

furby_nl

(\/)/\(\)|/\C

Topicstarter
thnx voor jullie hulp dan zover, zal anders nog ff gaan zoeken op i'net mbt tot dat ID etc.

Mocht ik het vanavond dan niet afkrijgen dan is het gewoon vette pech voor die leraar en krijgt die alleen die huizen.xml + bijbehorende bestanden :)

• furby_nl

furby_nl

(\/)/\(\)|/\C

Topicstarter
[update]
heb dus nog ff zitten klooien, maar het openen in een nieuw venster (target="_blank")
gaat dus wel goed...het zit hem dus waarschijnlijk in het aanroepen van het iframe dat
verkeerd gaat.....

[/update]

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
verander name door ID dan ;)

offtopic:
zinvolle aanvulling :X

[ Voor 46% gewijzigd door flashin op 29-09-2003 22:52 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ok, ik heb mezelf even ingelezen in XML/XSL :)
na wat verbeteringen (ja, er zitten echt fouten in - maar die mag je er zelf uithalen) heb ik het werkend in Mozilla (aanrader voor dit soort dingen). Daar is het name/target gebeuren geen enkel probleem (transitional doctype gebruikt voor de index).
Ik hou het dus vooralsnog op een IE bug :)

oh ja, even de site vermelden waar ik mijn nieuwe kennis heb opgedaan: http://www.w3schools.com/xsl/default.asp

Let ook op de verschillen tussen de working draft en de final recommendation

[ Voor 36% gewijzigd door crisp op 29-09-2003 23:31 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Volgens mij doet hij dat al
Yups, alleen kon ik dat nog niet zien, zelf ben ik eik wel voorstander voor serverside xml+xsl parsing. Ben je niet meer afhankelijk van de goede browsert

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
target: iframe
name: iFrame

Ziet iemand het verschil? Of maakte hoofdlettergevoeligheid niet uit? (lang lang lang geleden)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

johnnyv.nl schreef op 30 September 2003 @ 11:07:

Ziet iemand het verschil? Of maakte hoofdlettergevoeligheid niet uit? (lang lang lang geleden)
name-attributen zijn volgens mij niet case-sensitive; ik heb het zelf getest met een andere name en id en daarbij wel gelet op hoofd/kleine letters, maar dat gaf hetzelfde effect (link werd in een volledig scherm geopend).

Intentionally left blank

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op 30 september 2003 @ 11:07:

is "iFrame" geen beschermd propery? Je mag een variabele ook nooit Window noemen, of een knop Form. heeft dat er niet mee te maken?

Als je ze nou een andere naam geeft?

• furby_nl

furby_nl

(\/)/\(\)|/\C

Topicstarter
de naam van het iframe was dus meer een test van zou het werken of niet werken..de normale name van het iframe is dus bijv. data.

Maar heb die w3schools dus ff doorgekeken, maar heb dus echt nix kunnen vinden hierover..het is ook echt alleen XML die de "target="iframe" niet pakt. Heb net nog ff met .htm-bestanden geprobeerd en dat gaat wel goed zoals ik al eerder gezegd had.

Crisp, als je me misschien een hint zou kunnen geven waar ik de fouten kan vinden?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

furby_nl schreef op 30 September 2003 @ 16:54:
de naam van het iframe was dus meer een test van zou het werken of niet werken..de normale name van het iframe is dus bijv. data.

Maar heb die w3schools dus ff doorgekeken, maar heb dus echt nix kunnen vinden hierover..het is ook echt alleen XML die de "target="iframe" niet pakt. Heb net nog ff met .htm-bestanden geprobeerd en dat gaat wel goed zoals ik al eerder gezegd had.

Crisp, als je me misschien een hint zou kunnen geven waar ik de fouten kan vinden?
Die hint heb ik indirect gegeven in de vorm van: test in Mozilla ;)

Wat ik zelf eigenlijk niet 1-2-3 weet is of je met XML/XSL transformatie eigenlijk verplicht bent XHTML (strict) compliant te werken, zo ja dan zou ik de HTML nog maar eens goed onder de loep nemen, want die valideerd waarschijnlijk zelfs niet volledig als HTML4 transitional.

Verder valt me op dat je de index bijvoorbeeld ook transformeerd, terwijl je eigenlijk een lege XML hebt en voor de rest alles in je XSL staat; een beetje overbodig lijkt me.

Wb het target probleem in IE heb ik nog 2 opties die ik hier helaas nu niet kan testen:
1) Een <base target="Iframenaam"> in je <head> zetten.
2) geen target opgeven, maar met javascript onload de target property toevoegen aan de links.

misschien dat dit ook nog wat helpt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<xsl:output method="html"
  version="4.01"