wat is er aan de hand? Ik heb net weer debian geinstalleert nadat ik een tijdje gentoo heb gebruikt. Nu heb ik weer me schijven gemount in debian die ik ook in gentoo gebruikte, maar nu krijg ik dus tijdens het booten foutmeldingen en wil hij niet verder met booten
. De foutmelding ziet er ongeveer zo uit:
Wat heb ik geprobeerd? ik heb een nieuwe kernel gebakken (2.4.22), maakt niet uit. Ik heb ook in de debian packages gezocht naar een nieuwere versie van e2fsck uit testing of unstable maar deze kon ik helaas niet vinden (mischien verstopt in een andere package?).
Hoe krijg ik dit nu weer goed zodat hij gewoon weer normaal boot? desnoods een manier om e2fsck uit te zetten tijdens het booten, want ik merk niet dat er iets niet werkt als ik bezig ben op deze partitie. Mijn andere partities zijn ook ext3 dus het ligt niet aan ext3.
kernel is dus 2.4.22 en hier mijn /etc/fstab:
hardeschijf is een maxtor D740X 60gb 7200rpm.
wie o wie helpt mij uit de brand?
daaronder staat nog wat geblaat over inloggen om het te repairen of door booten, nu moet ik dus op ctrl-d drukken om door te booten, en dat is natuurlijk niet goed aangezien ik hem mee wil nemen naar een LAN dit weekend en daar moet hij gewoon booten zonder tussenkomst van mij.e2fsck 1.27 (8-Mar-2002)
e2fsck: Filesystem has unsupported feature(s) (/dev/hda2)
e2fsck: Get a newer version of e2fsck!
Wat heb ik geprobeerd? ik heb een nieuwe kernel gebakken (2.4.22), maakt niet uit. Ik heb ook in de debian packages gezocht naar een nieuwere versie van e2fsck uit testing of unstable maar deze kon ik helaas niet vinden (mischien verstopt in een andere package?).
Hoe krijg ik dit nu weer goed zodat hij gewoon weer normaal boot? desnoods een manier om e2fsck uit te zetten tijdens het booten, want ik merk niet dat er iets niet werkt als ik bezig ben op deze partitie. Mijn andere partities zijn ook ext3 dus het ligt niet aan ext3.
kernel is dus 2.4.22 en hier mijn /etc/fstab:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| # /etc/fstab: static file system information. # # <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass> /dev/hda1 / ext3 errors=remount-ro 0 1 /dev/hda4 none swap sw 0 0 proc /proc proc defaults 0 0 /dev/fd0 /floppy auto user,noauto 0 0 /dev/cdrom /cdrom iso9660 ro,user,noauto 0 0 /dev/hda2 /home ext3 defaults 0 2 /dev/hda3 /home/oud ext3 defaults 0 2 |
hardeschijf is een maxtor D740X 60gb 7200rpm.
wie o wie helpt mij uit de brand?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 20:53 . Reden: typos ]