Toon posts:

Netwerk > alles werkt behalve bestanden delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben in ons studentenhuis een netwerk via een hub met daarin 4 PC's.

Drie van deze PC's hebben winXP Pro geinstalleerd (van de 4e PC weet ik het niet want die is van een "niet zo heel erg sociale" huisgenoot >:) ).
Alles werkt in het netwerk, LAN gamen, via een FTP client bestanden downloaden gaat met 1045 kB/sec (dus normale 10 Mbit netwerkverb snelheid), zo ook het versturen van bestanden via b.v. MSN.
Alleen is het probleem dat we via verkenner > netwqerklocaties > enz.. en dan dubbelklik op de netwerklocatie om de bestanden te zien te krijgen, de locatie NIET kunnen openen, vaak de melding: U bent niet gemachtigd (oid) of netwerklocatie niet bereikbaar.
Delen staat (duh :) ) aan, oko al geprobeerd met wachtwoord, zonder wachtwoord, met de optie: bezoekers mogen mijn de inhoud van de map wijzigen aan ed...
Echter, zonder succes....
De hub heeft overigens ook contact met de Universiteit Twente Campus Internet server (via daar hebben we kabel verbinding)

Verwijderd

Mja, dit is toch echt iets met rechten. Maak eens een account aan op een computer met share, waarvan de user/pass gelijk is aan die van de account van een client. Geef deze user dan wat rechten in de betreffende share, en probeer het nogmaals.

Verwijderd

Topicstarter
dat moet toch eigelijk niet uitmaken (ik ben een leek, dus reken me niet af op mijn naiiviteit :P), geen enkele van de computers gebruikt een login naarm + pass om in te loggen in het netwerk...

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 21:30
hoi
je zegt het zelf al" je bent niet gemachtigd (oid) " dus effe account maken rechten geven en klaar

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 20:48:
dat moet toch eigelijk niet uitmaken (ik ben een leek, dus reken me niet af op mijn naiiviteit :P), geen enkele van de computers gebruikt een login naarm + pass om in te loggen in het netwerk...
Jawel, je hoeft ze alleen niet in te geven bij het opstarten. Wezenlijk verschil ;)

Maar ik zou het toch proberen, zeker omdat je zelf aangeeft niet zoveel verstand te hebben hiervan.

Verwijderd

Topicstarter
hihii, tja, kannie alles weten he?

narf

:D
Pagina: 1