Ik heb veel nagezocht op internet maar ik kom er gewoon niet over uit dus vandaar dat ik hier een topic open. 
Mijn Asus V3800 TNT2 kaartje is er mee gekapt dus ik ben voor mijn systeem (zie specs) op zoek naar een andere video-kaart. Nu ben ik door een oud topic te weten gekomen dat een Geforce1 op mijn PC moet draaien (hoger word overkill... heb getest met een Geforce2 MX en dit was idd overkill).
Nu heb ik op de frontpage bij vraag een aanbod een vraag naar een Geforce 1 gedaan (link). Nu heb ik 2 serieuse aanboden gekregen namelijk een:
- Asus v6600
- Creative 3D Blaster Annihilator Pro
Nu zijn beide kaarten een Geforce 256 (oftewel Geforce 1) maar de 2 grootste verschillen zijn:
- De Asus V6600 heeft SG-Ram en de Creative DDR-Ram
- De Asus is zeer compleet & heb goeie ervaring met Asus
, de Creative is niet zo compleet en heb er geen ervaring mee.
Oke... ik ga dus zoeken naar reviews... maar deze zijn moeilijk te vinden omdat de een een SG-Ram kaart is en de ander een DDR-Ram kaart is. Uiteindelijk heb ik toch een site gevonden waar ze met elkaar vergeleken worden (link).
Maar hier presteren ze zowat gelijk...
de Creative is in 32 bit bij Quake iets beter maar verder is de Asus evengoed/beter en de Asus is completer.
Dus wat moet ik nou? Wat zouden jullie doen?
Mijn Asus V3800 TNT2 kaartje is er mee gekapt dus ik ben voor mijn systeem (zie specs) op zoek naar een andere video-kaart. Nu ben ik door een oud topic te weten gekomen dat een Geforce1 op mijn PC moet draaien (hoger word overkill... heb getest met een Geforce2 MX en dit was idd overkill).
Nu heb ik op de frontpage bij vraag een aanbod een vraag naar een Geforce 1 gedaan (link). Nu heb ik 2 serieuse aanboden gekregen namelijk een:
- Asus v6600
- Creative 3D Blaster Annihilator Pro
Nu zijn beide kaarten een Geforce 256 (oftewel Geforce 1) maar de 2 grootste verschillen zijn:
- De Asus V6600 heeft SG-Ram en de Creative DDR-Ram
- De Asus is zeer compleet & heb goeie ervaring met Asus
Oke... ik ga dus zoeken naar reviews... maar deze zijn moeilijk te vinden omdat de een een SG-Ram kaart is en de ander een DDR-Ram kaart is. Uiteindelijk heb ik toch een site gevonden waar ze met elkaar vergeleken worden (link).
Maar hier presteren ze zowat gelijk...
Dus wat moet ik nou? Wat zouden jullie doen?