Toon posts:

Asus V6600 vs Creative 3D Blaster Annihilator Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel nagezocht op internet maar ik kom er gewoon niet over uit dus vandaar dat ik hier een topic open. ;)

Mijn Asus V3800 TNT2 kaartje is er mee gekapt dus ik ben voor mijn systeem (zie specs) op zoek naar een andere video-kaart. Nu ben ik door een oud topic te weten gekomen dat een Geforce1 op mijn PC moet draaien (hoger word overkill... heb getest met een Geforce2 MX en dit was idd overkill). :(

Nu heb ik op de frontpage bij vraag een aanbod een vraag naar een Geforce 1 gedaan (link). Nu heb ik 2 serieuse aanboden gekregen namelijk een:

- Asus v6600
- Creative 3D Blaster Annihilator Pro

Nu zijn beide kaarten een Geforce 256 (oftewel Geforce 1) maar de 2 grootste verschillen zijn:
- De Asus V6600 heeft SG-Ram en de Creative DDR-Ram
- De Asus is zeer compleet & heb goeie ervaring met Asus :), de Creative is niet zo compleet en heb er geen ervaring mee.

Oke... ik ga dus zoeken naar reviews... maar deze zijn moeilijk te vinden omdat de een een SG-Ram kaart is en de ander een DDR-Ram kaart is. Uiteindelijk heb ik toch een site gevonden waar ze met elkaar vergeleken worden (link).

Maar hier presteren ze zowat gelijk... :? de Creative is in 32 bit bij Quake iets beter maar verder is de Asus evengoed/beter en de Asus is completer.

Dus wat moet ik nou? Wat zouden jullie doen? :?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:40
ikzelf zou de creative nemen omdat die ddr heeft, maar aangezien je van een tnt2 upgrade maken ze allebei al flinke winst dus kun je misschien gewoon het beste de goedkoopste van de 2 nemen

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
let goed op de ventilator van de creative kaart. Ik heb er 2 gehad en die dingen waren zo kapot

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
is mij ook eens een keer overkomen met een creative kaart, ti4600.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:24
Een GF2MX presteerd tussen een GeForce SDR en een GeForce DDR in... klik

Dus als die 2MX al overkill is, zal die DDR wel helemaal overkill zijn :P.

Als ik jou was zou ik gewoon een 2MXje nieuw ergens uit de pricewatch vissen (kosten tegenwoordig ook bijna niks meer). Je systeem zal heus niet langzamer worden met een te snelle videokaart ofzo :+.

offtopic:
Eigenlijk zou ik als ik jou was gewoon maar een nieuwe PC kopen want dit schiet echt niet op :P

tvw

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ShotGun schreef op 30 september 2003 @ 00:10:
Eigenlijk zou ik als ik jou was gewoon maar een nieuwe PC kopen want dit schiet echt niet op :P
Helaas heeft niet iedereen de centen op z'n rug groeien

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• iets
KaMiKaZe schreef op 30 September 2003 @ 00:57:
[...]

Helaas heeft niet iedereen de centen op z'n rug groeien
Ik ook niet, ik heb voor mijn centen veel arbeid moeten verrichten in de C1000...

Maar we gaan offtopic nu :+.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 30 September 2003 @ 00:10:
Een GF2MX presteerd tussen een GeForce SDR en een GeForce DDR in... klik

Dus als die 2MX al overkill is, zal die DDR wel helemaal overkill zijn :P.

Als ik jou was zou ik gewoon een 2MXje nieuw ergens uit de pricewatch vissen (kosten tegenwoordig ook bijna niks meer). Je systeem zal heus niet langzamer worden met een te snelle videokaart ofzo :+.

offtopic:
MMM ja... dan kan ik toch beter voor de SDR gaan.... Wat vreemd dat die Geforce1 zelfs soms noch beter presteert dan de Geforce2 :?

Zoals ik al zei heb ik een sparkle Geforce 2 MX gehad maar mijn pc liep er in race-games de hele tijd mee vast (Max Payne deed het wel oke). Toen had ik dus een Asus V3800 TNT2 maar die is er nu dus mee gekapt :(

Ik ga hem toch 2e hands ga kopen en ik wil er niet te veel geld aan uitgeven. (dus hou maar op met "koop nieuwe pc" :))

Ik heb nu ook nog een aanbod van een Asus V6800 gekregen... zelfde als V6600 met DDR...

moeilijk moeilijk.... want ik wil niet weer dat hij in de games steeds vast slaat... maar wil toch wel een redelijke game kaart :?

Wie kan mij helpen?

• iets
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 13:30:
[...]

MMM ja... dan kan ik toch beter voor de SDR gaan.... Wat vreemd dat die Geforce1 zelfs soms noch beter presteert dan de Geforce2 :?
Het is ook een GF2MX. MX is gewoon brak/traag. Een GF2TI/ultra is ook sneller dan een GF4MX... Maar ik zou gewoon die 2MX kopen want die is waarschijnlijk nog wat goedkoper ook dan zo'n GF1. (het scheelt trouwens ook maar een eurotje of 5 tussen een GF2MX en een GF2MX-400. Die 400 is aardig wat sneller dan een gewone MX... :).
Zoals ik al zei heb ik een sparkle Geforce 2 MX gehad maar mijn pc liep er in race-games de hele tijd mee vast (Max Payne deed het wel oke). Toen had ik dus een Asus V3800 TNT2 maar die is er nu dus mee gekapt :(
Lijkt me eerder een kwestie van OS herinstalleren, nieuwe drivers zoeken enz. :). Met een beetje prutsen krijg je zulke problemen vrijwel altijd opgelost.
Ik ga hem toch 2e hands ga kopen en ik wil er niet te veel geld aan uitgeven. (dus hou maar op met "koop nieuwe pc" :))

Ik heb nu ook nog een aanbod van een Asus V6800 gekregen... zelfde als V6600 met DDR...

moeilijk moeilijk.... want ik wil niet weer dat hij in de games steeds vast slaat... maar wil toch wel een redelijke game kaart :?

Wie kan mij helpen?
Houd jezelf iig niet tegen een kaart te kopen omdat je denkt dat ie niet in je systeem wil werken.

Hoeveel vragen ze trouwens voor die GF1?

[ Voor 3% gewijzigd door iets op 30-09-2003 19:13 ]

tvw

Verwijderd

Ik heb de Creative 3D Blaster Annihilator Pro ook gehad. Op de doos stond dat hij DDR geheugen zou hebben maar al keek je op de kaart zelf dan stond er sg-ram op de chips.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch dat ik maar voor de V6600 ga aangezien ik daar ook een tv in/out opzit en zo'n 3d bril bijzit. En omdat ik ook een beetje aan mijn overkill moet denken en ik goeie ervaringen met asus heb lijkt me dit een goeie keuze.

@Shotgun... de 2e handse waarde voor zo'n ding is 15 a 20 euro. :)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:08

GaMbiNo

1337

Ik heb die Asus Geforce V6600 ook gehad. :)
Deze had toch gewoon SDRAM? :?

Ik heb deze iig veel vergeleken met mijn latere MSI Geforce 2 MX400 en deze was eik niks sneller. :X
Sterker nog, de Asus won het meestal in benchmarking van de Geforce2.

Verwijderd

Topicstarter
GaMbiNo schreef op 01 October 2003 @ 16:33:
Ik heb die Asus Geforce V6600 ook gehad. :)
Deze had toch gewoon SDRAM? :?

Ik heb deze iig veel vergeleken met mijn latere MSI Geforce 2 MX400 en deze was eik niks sneller. :X
Sterker nog, de Asus won het meestal in benchamrking van de Geforce2.
Hij heeft SG-Ram en het is idd de snelste GF1 SD/G-ram kaart die er is.

Misschien was die GF2 overkill omdat ik maar een 200 watt voeding heb en die GF2 chip zal wel meer vreten dan een GF1 chip of niet?

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:08

GaMbiNo

1337

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 16:35:
[...]

Hij heeft SG-Ram en het is idd de snelste GF1 SD/G-ram kaart die er is.

Misschien was die GF2 overkill omdat ik maar een 200 watt voeding heb en die GF2 chip zal wel meer vreten dan een GF1 chip of niet?
Over dat geheugen, dat kan best, was er ook niet geheel zeker van dus je zal wel gelijk hebben. :)

Dat verhaal van die voeding lijkt me een beetje sterk...als je videokaart niet genoeg stroom krijgt gaat ie gewoon niet goed werken, dus met error of helemaal niet.
Lijkt me stug dat ie dan langzamer gaat werken...

Verwijderd

Topicstarter
GaMbiNo schreef op 01 October 2003 @ 16:38:
[...]

Over dat geheugen, dat kan best, was er ook niet geheel zeker van dus je zal wel gelijk hebben. :)

Dat verhaal van die voeding lijkt me een beetje sterk...als je videokaart niet genoeg stroom krijgt gaat ie gewoon niet goed werken, dus met error of helemaal niet.
Lijkt me stug dat ie dan langzamer gaat werken...
Die GF2 werkte ook niet langzaam op mijn pc maar hij liep in race games enzo vast (terwijl max payne het meestal wel goed deed :?)

• iets
Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 16:41:
[...]

Die GF2 werkte ook niet langzaam op mijn pc maar hij liep in race games enzo vast (terwijl max payne het meestal wel goed deed :?)
Dat ligt niet aan je hardware maar aan je software, hoe vaak moet ik het herhalen? :P

Een GF1 was nogal een heethoofd... Maar meer dan 25W zal hij zeker niet zuigen omdat je mobo dat niet aankan. Over je voeding zou ik me iig niet zoveel zorgen maken (Met 200W hou je nog wel wat watt over op zo'n sloom celly geval :) )

Als je voor 15-20 euro een GF1 kunt krijgen zou ik die maar gewoon halen dus :).

Kan me nog herrineren dat die GF1 voor 850 gulden in de winkel lag, damn wat een prijsverschil :o

tvw

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb toen V6800 Deluxe. Deze v6800 serie is met DDR geheugen. De cooler op gpu is nog steeds in orde, nog niet kapot.
Deluxe gaat nog stapje verder: je kan ook capturen en video out gebruiken (bv naar je TV) dus dat is leuk meegenomen.
Pagina: 1