[PANDA] Irritaties

Pagina: 1
Acties:

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 15:38

Krul

Holodoc

Topicstarter
Bij mijn nieuwe pc zit het antivirus pakket van Panda, maar tot nu toe erger ik mij dood aan het programma.
Wellicht is dit op te lossen door wat instellingen.

Allereerst krijg ik als ik outlook opstart telkens een popup met wat statistics die ik zelf weg moet clicken. Zwaar irritant omdat elke keer weg te klikken. Is dit uit te zetten?

Na het downloaden van nieuwe signatures vraagt panda of ik wil herstarten, om deze nieuwe signatures te installeren. Is dit echt nodig? Ik dacht dat we de tijd van dit soort praktijken ver hebben achtergelaten.

Ik krijg dus schijnbaar wel updates, maar volgens de site moet ik mij echter eerst registreren en een username en password invullen in de configuratie om update te krijgen. Dus is dit echt noodzakelijk?

Ik geeft het nog een kans, maar denk niet dat ik hier echt warm voor kan lopen. Iemand dezelfde ervaringen? Of ligt het aan mij ?:

Verwijderd

Moet je deze eens proberen, bevalt mij errug goed!

http://www.grisoft.com/us/us_index.php

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

mja, heb ik ook. avg heb ik al een paar keer een virus zien verwijderen terwijl norton em weer in zn quarantine moest gooien.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 16:54

Zym0tiC

^_^

AVG is idd een goede (gratis) AV maar laten we eerst eens kijken of zijn probleem opgelost kan worden ipv gelijk over andere programma's te beginnen.
Allereerst krijg ik als ik outlook opstart telkens een popup met wat statistics die ik zelf weg moet clicken. Zwaar irritant omdat elke keer weg te klikken. Is dit uit te zetten?
Dit lijkt me gewoon een optie in het configuratie scherm van panda, aangezien ik zelf geen panda heb kan ik je daar niet mee helpen.
Na het downloaden van nieuwe signatures vraagt panda of ik wil herstarten, om deze nieuwe signatures te installeren. Is dit echt nodig? Ik dacht dat we de tijd van dit soort praktijken ver hebben achtergelaten.
Hier is weinig aan te doen lijkt me, ik weet dat norman av dit euvel ook heeft vooral bij major updates.
Ik krijg dus schijnbaar wel updates, maar volgens de site moet ik mij echter eerst registreren en een username en password invullen in de configuratie om update te krijgen. Dus is dit echt noodzakelijk?
Aangezien panda een av is waar je €€€ voor moet betalen zul je je waarschijnlijk ergens moeten registreren waardoor je vervolgens een code krijgt. Misschien dat er een soort van demo code bij panda zat?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Na het downloaden van nieuwe signatures vraagt panda of ik wil herstarten, om deze nieuwe signatures te installeren. Is dit echt nodig?
Is dat echt elke keer? Of heb je pas 1 of 2 keer ge-update?
Ik heb het niet lang getest, ding vond echt niets, maar heb geloof ik nooit hoeven te rebooten, misschien een keer..

Als je een écht goede virusscanner wil, moet je voor Kaspersky of McAfee gaan, deze zijn op het moment stukken beter dan de rest(imo). Hoewel dat geen 100% garantie is natuurlijk.

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 15:38

Krul

Holodoc

Topicstarter
McAfee en Kaspersky ken ik beide, en zijn zeker beter. Maar ik wilde Panda een kans geven, omdat ik het zonde vind om hem niet te gebruiken, want ik heb hem nu 'gekregen' bij mijn pc.
Verder had ik ook wel wat goede verhalen over gehoord (zie ook de review op ergens op T.net)

Oja, er is een optie "Generating report" in het configuratie menu bij de mail scan, deze staat dus al uit, maar toch krijg ik telkens die pop-up :(

[ Voor 24% gewijzigd door Krul op 29-09-2003 20:58 ]

Verwijderd

Zym0tiC schreef op 29 september 2003 @ 20:37:
[...]

AVG is idd een goede (gratis) AV maar laten we eerst eens kijken of zijn probleem opgelost kan worden ipv gelijk over andere programma's te beginnen.
Maar misschien dat het ons helemaal niet interesseert welk virusprogramma we willen installeren. Het kan ook zijn dat we helemaal geen zin hebben in de zaken welke we in het begin hebben opgenoemd en dat we veel makkelijker afzijn door gewoon een andere virusscanner te installeren?

Ik dacht: kom laat ik eens een (goed) alternatief voor ons plaatsen.. Maar als we graag nog even verder gaan met Panda, doen we dat toch? Ook geen probleem voor ons.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik gebruik panda en heb er geen last van... hij doet het allemaal automatisch en opnieuw opstarten? bij mij niet...

Ik heb de opties langs gelopen en kan niet zo snel vinden waar die optie zou moeten staan. Ik zal nog even verder zoeken.... maar waarom mail je niet gewoon even met die lui zelf? je hebt als het goed is 3 maand online suport. Maak daar dan gebruik van :)

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

Verwijderd

Zoals ik nog wist ben je niet de enige met het probleem..zie hier.
Volgens mij is het zelfs nog vaker ergens voorbij geweest, maar nooit een oplossing gehoord..
Pagina: 1