Is het mogelijk om via een link ( met image), alle openstaande windows te minimaliseren. Eigenlijk dus een beetje bureablad emulator.
Via wat
En ik mag hopen dat dit niet mogelijk is. Ik heb liever niet dat jij aan mijn bureaublad gaat zitten.
Het zal vast wel mogelijk zijn voor dat specifieke browserwindow
Het zal vast wel mogelijk zijn voor dat specifieke browserwindow
Met VBscript (IE-only dus) kom je denk ik al een heel eind, moet je alleen even weten welk programma of welke dll en met welke parameters je moet aanroepen. Lokaal zal dat waarschijnlijk wel werken (na een eventuele security-melding).
Intentionally left blank
Je begrijpt t niet helemaal. Je hebt onderin de status balk een icoon van een bureablad, wanneer je hier op klikt worden alle windows die openstaat geminimaliseerd zodat je bij je als gebruiker bij je bureaublad kunt. Ik heb een webpage welke de totale scherm inneemt dus er is geen menubalk of statusbalk. Nu wil ik dus een link erop met minimize all.
en nee, ik ben ook geen VBscript held. Ik weet hoe je een programma kan aanroepen met VBscript of JScript, maar voor minimizen van alle windows zou ik niet weten welke exe of DLL je moet hebben...
Intentionally left blank
crisp begrijpt het prima:
Meer info: http://msdn.microsoft.com...programming/objectmap.asp
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <OBJECT ID="oShell" CLASSID="clsid:13709620-C279-11CE-A49E-444553540000"> </OBJECT> <SCRIPT LANGUAGE="VBScript"> <!-- function minimize_all() oShell.MinimizeAll end function --> </SCRIPT> <INPUT type="button" value="Minimize All Windows" onclick="minimize_all()"> |
Meer info: http://msdn.microsoft.com...programming/objectmap.asp
[ Voor 53% gewijzigd door bRight op 29-09-2003 20:18 ]
onclickVerwijderd schreef op 29 september 2003 @ 20:19:
bRight....kun je misschien ook vertellen hoe ik dit met een image als button kan doen?
*Bloos*
Verwijderd
Iets met een andere input type. Of gewoon een image met een onclick natuurlijk.
[img]"plaatje"[/img]
[img]"plaatje"[/img]
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 20:25 ]
en een image heeft geen onclick?Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 20:21:
een image...Erkens..... een gif of jpgeeeeetju
dan zet je er iets omheen wat dat wel heeft, bijvoorbeeld de a-tag, komop, beetje nadenken kan geen kwaad he
duw toch gewoon op windows-toets + m en alle openstaande windows worden geminimaliseerd,
[ Voor 9% gewijzigd door Hephaistus op 29-09-2003 20:26 ]
Verwijderd
Ach het is toch al IE only, dus dan kan er ook wel een onclick in de img tagErkens schreef op 29 September 2003 @ 20:23:
[...]
en een image heeft geen onclick?
dan zet je er iets omheen wat dat wel heeft, bijvoorbeeld de a-tag, komop, beetje nadenken kan geen kwaad he
onclick in een img tag is niets mis mee volgens w3cVerwijderd schreef op 29 September 2003 @ 20:26:
[...]
Ach het is toch al IE only, dus dan kan er ook wel een onclick in de img tag
Intentionally left blank
Die heeft ook het windows tips topic gelezenGreen_Yoda schreef op 29 september 2003 @ 20:25:
duw toch gewoon op windows-toets + m en alle openstaande windows worden geminimaliseerd,
Waarom wil je eigenlijk alle vensters? Waarom niet alleen je eigen fullscreen? Ik zou er namelijk niet zo blij mee zijn, net zoals van die popup scripts waardoor voortaan standaard je vensters op het desbetreffende formaat geopend worden
Inderdaad, net zoals de *.pagina.nl websites die een nieuw scherm ook een vast formaat geven. (wat op 2 monitoren er trouwens niet uitziet).djluc schreef op 29 September 2003 @ 22:07:
[...]
Waarom wil je eigenlijk alle vensters? Waarom niet alleen je eigen fullscreen? Ik zou er namelijk niet zo blij mee zijn, net zoals van die popup scripts waardoor voortaan standaard je vensters op het desbetreffende formaat geopend worden
Na 45 seconden gezocht te hebben, misschien dit als oplossing?
@htmlgoodies.com
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> function Minimize() { window.innerWidth = 100; window.innerHeight = 100; window.screenX = screen.width; window.screenY = screen.height; alwaysLowered = true; } function Maximize() { window.innerWidth = screen.width; window.innerHeight = screen.height; window.screenX = 0; window.screenY = 0; alwaysLowered = false; } </SCRIPT> <A HREF="javascript:onClick=Minimize()">Minimize</A> <A HREF="javascript:onClick=Maximize()">Maximize</A> |
@htmlgoodies.com
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Dit werkt voor geen meter, alleen deze regel al:TRON schreef op 30 September 2003 @ 10:57:
Na 45 seconden gezocht te hebben, misschien dit als oplossing?HTML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> function Minimize() { window.innerWidth = 100; window.innerHeight = 100; window.screenX = screen.width; window.screenY = screen.height; alwaysLowered = true; } function Maximize() { window.innerWidth = screen.width; window.innerHeight = screen.height; window.screenX = 0; window.screenY = 0; alwaysLowered = false; } </SCRIPT> <A HREF="javascript:onClick=Minimize()">Minimize</A> <A HREF="javascript:onClick=Maximize()">Maximize</A>
@htmlgoodies.com
HTML:
1
2
| <A HREF="javascript:onClick=Minimize()">Minimize</A> <A HREF="javascript:onClick=Maximize()">Maximize</A> |
die 'onClick=' moet weg.
sowieso javascript in een href zetten is bad practice, doe het dan gewoon zo:
HTML:
1
2
| <a href="#" onclick="Minimize();return false;">Minimize</a> <a href="#" onclick="Maximize();return false;">Maximize</a> |
Intentionally left blank
Tsja dat is zogezegd de 'optie zoals het hoort', maar je pagina springt in IE wel steeds weer naar TOP (dus 'scrolled naar bovenaan'). door het # (waarom IE die nu weer interpreteerd als #topcrisp schreef op 30 September 2003 @ 11:16:
sowieso javascript in een href zetten is bad practice, doe het dan gewoon zo:
HTML:
1 2 <a href="#" onclick="Minimize();return false;">Minimize</a> <a href="#" onclick="Maximize();return false;">Maximize</a>
Dat kun je dan wel weer voorkomen door de href gewoon weg te laten. Maar dan krijg je weer geen handje.
Dat lossen we dan weer op door : style="cursor: hand;" maar dat werkt weer niet in mozilla....
De minst slechte goed werkende is dan IMHO
code:
1
| <a href="javascript:void(0);" onclick="Minimize();return false;">Minimize</a> |
Dan gebruik je toch style="cursor: pointer", werkt ie ook in Mozilla.
nee, door de return false wordt de href gecancelled; eventueel kan je dan in de href een alternatieve navigatie-actie zetten voor het geval javascript uitstaat op de clientbeetle71 schreef op 30 September 2003 @ 14:22:
[...]
Tsja dat is zogezegd de 'optie zoals het hoort', maar je pagina springt in IE wel steeds weer naar TOP (dus 'scrolled naar bovenaan'). door het # (waarom IE die nu weer interpreteerd als #top)
doe het dan zo:Dat kun je dan wel weer voorkomen door de href gewoon weg te laten. Maar dan krijg je weer geen handje.
Dat lossen we dan weer op door : style="cursor: hand;" maar dat werkt weer niet in mozilla....
[...]
HTML:
1
2
| <span style="cursor:pointer;cursor:hand;text-decoration:underline" onclick="Minimize()">Minimize</span> |
In mozilla en opera kan je zelfs hovertjes met CSS maken voor een span
[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 30-09-2003 14:58 ]
Intentionally left blank
Verwijderd
die return false zit er niet voor niks bij, je hebt natuurlijk wel gelijk als javascript gedisabled is.beetle71 schreef op 30 September 2003 @ 14:22:
[...]
Tsja dat is zogezegd de 'optie zoals het hoort', maar je pagina springt in IE wel steeds weer naar TOP (dus 'scrolled naar bovenaan'). door het # (waarom IE die nu weer interpreteerd als #top)
Dat kun je dan wel weer voorkomen door de href gewoon weg te laten. Maar dan krijg je weer geen handje.
code:
1 <a href="javascript:void(0);" onclick="Minimize();return false;">Minimize</a>
edit: ik zal m'n mond maar houden en crisp aan het woord laten
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 15:00 ]
Minimizeall is de volgende code
HTML
<OBJECT ID="oShell"
CLASSID="clsid:13709620-C279-11CE-A49E-444553540000">
</OBJECT>
<SCRIPT LANGUAGE="VBScript">
<!--
function minimize_all()
oShell.MinimizeAll
end function
-->
</SCRIPT>
met als link
<a href="javascript:void(0);" onclick="Minimize_all();return false;">Minimize</a>
HTML
<OBJECT ID="oShell"
CLASSID="clsid:13709620-C279-11CE-A49E-444553540000">
</OBJECT>
<SCRIPT LANGUAGE="VBScript">
<!--
function minimize_all()
oShell.MinimizeAll
end function
-->
</SCRIPT>
met als link
<a href="javascript:void(0);" onclick="Minimize_all();return false;">Minimize</a>
offtopic:
i.v.m. Minimize all button even gemoved
i.v.m. Minimize all button even gemoved
[ Voor 19% gewijzigd door drm op 02-10-2003 18:29 ]
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Dan kan drm wel moven, maar wat moeten wij P&W'ers er nou mee? Het blijft toch gewoon client-side scripting?
Ik vind het maar een vage topic. Waarom wil je het doen vanuit de browser?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
* gorgi_19 vindt het ook gewoon clientside scripting. Maar goed, je wilt dus alle vensters verkleinen?.oisyn schreef op 02 October 2003 @ 18:46:
Dan kan drm wel moven, maar wat moeten wij P&W'ers er nou mee? Het blijft toch gewoon client-side scripting?
Voer vanuit de browser het 'programma' show desktop uit?
[ Voor 10% gewijzigd door gorgi_19 op 02-10-2003 19:12 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Ik heb een webpagina welke als popup het gehele scherm inneemt. t is een webmagazine, dus neem de tijd zeg dan maar, er is dan dus geen taakbalk niets in het beeld bahalve de webpagina....nu wil ik dus dat een gebruiker deze windows kan minimaliseren om tussendoor wel op zijn bureaublad te kunnen....alles om het voor de gebruiker wat makkelijker te maken. Het lukt wel met de Vbscript welke in deze topic staat....maar dit lukt niet met mijn top.window....mijn webpagina wordt hierdoor niet gesloten....alleen windows met de statusbalk. Weet dus iemand hoe je een knop kunt inbrengen om all windows> inclusief top.windows(popup zonder rand) te sluiten.
Beetje offtopic...
Ik zal wel een zeikerd zijn
Maar waarom bepaal jij hoe de bezoeker het te zien krijgt? (nl. fullscreen). Misschien draai ik wel 1600x1200 zodat ik een browser op 1024x768 kan hebben staan, en toch mn icq/stukje van m'n desktop/whatever ernaast kan zien. Dan wordt ik niet blij als je met een fullscreen windowtje aankomt...
Ik zal wel een zeikerd zijn
Exact expert nodig?
Daarom wil ik t zo gerbuikersvriendelijk maken...zo kan ik via een knop ook wel de taakbalk bereiken...maar ik wil dus een aantal functies implenteren zoals all minimize....
Wat doet dit in P&W?
Javascript ed hoort thuis in W&G.
P&W -> W&G.
Javascript ed hoort thuis in W&G.
P&W -> W&G.
https://fgheysels.github.io/
Pagina: 1