Toon posts:

*Plop* Schijf ineens verdwenen.. :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit als volgt:

In mijn PC (Win 2K) bevinden zich 4 HDD's, 2 met IDE op het mobo (Pri Master, Slave) en 2 via IDE op een kaart geprikt in het mobo (Sec Master, Slave)

Stats van de schijfen:
Pri Master: 40 GB Maxtor 7200 (3 Partities)
Pri Slave: 60 GB Maxtor 7200 (1 Partities)
Sec Master: 60 GB Maxtor 7200 (1 partitie)
Sec Slave: 120 GB Maxtor 7200 (2 partities)

Sinds vanmiddag herkent Windows (DoS, Fdisk, PQMagic etc. herkennen de schijf wel, volledig met bestanden) de Sec Master niet.. Windows duidt hem aan als een "Lokaal Station zonder besturingssysteem" en op het formatteren van mn kostbare Mp3's zit ik niet bepaald te wachten..

Diverse dingen als UTFS op GoT/Google, PQMagic-check, Maxtor Diagnostics tool en zelfs de IDE/stroomkabel vervangen om maar zeker te zijn, en nog blijf ik hiermee zitten.. gezien ik niet superveel verstand heb op dit gebied, stel ik dan toch maar hier de vraag..

Weet iemand wat dit inhoud ? Weet iemand hier iets tegen te doen.. ? Bedankt.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 07:29

Zym0tiC

^_^

al eens geprobeerd om de hdd die op je sec master zit op je sec slave te zetten of ergens anders op?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Lokaal station zonder besturingssysteem.... Staat je OS niet op de Pri Master? Je komt in Windows. Dan hoeft er toch geen OS op de Sec Master te staan? Kan je een screenshot neerzetten hier, want zo begrijp ik er iig niet veel van ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Stropdas schreef op 29 September 2003 @ 19:56:
Lokaal station zonder besturingssysteem.... Staat je OS niet op de Pri Master? Je komt in Windows. Dan hoeft er toch geen OS op de Sec Master te staan? Kan je een screenshot neerzetten hier, want zo begrijp ik er iig niet veel van ;)
"Besturingssysteem" moet je lezen als in: Fat32, NTFS, etc... denk ik.. :? :)

Verwijderd

Topicstarter
Precies zoals ik dacht.. nu ik Partition Magic 8.0 heb om te testen..

De hele schijf is een extended partitie, en daarin zit een logisch station zo groot als de HD's maximale capaciteit, alleen heeft dus dit station "opeens" geen Fat, Fat32 of NTFS meer, geen enkel systeem heeft het, "Unformatted".

Dit is echt weird. Hoe maak ik er weer een FAT32je van zonder data-loss ? De convert optie in PQ werkt raar genoeg niet.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 19:52:
Precies zoals ik dacht.. nu ik Partition Magic 8.0 heb om te testen..

De hele schijf is een extended partitie, en daarin zit een logisch station zo groot als de HD's maximale capaciteit, alleen heeft dus dit station "opeens" geen Fat, Fat32 of NTFS meer, geen enkel systeem heeft het, "Unformatted".

Dit is echt weird. Hoe maak ik er weer een FAT32je van zonder data-loss ? De convert optie in PQ werkt raar genoeg niet.
Is inderdaad érg k*t, had dit ook voor een maand geleden.

Windows herstelconsole of opstartdiskette:

Mogelijkheden die je GEEN DATA-LOSS geven:

- FDISK /MBR (runt fdisk en maakt eerst een nieuwe master boot record/sector aan)
- CHKDSK of SCANDISK /R (Mogelijk herkent windows dat er nog een bestandssysteem aanwezig is. schrik niet dat hij dit naar FAT12 converteerd)
- FIXMBR (eventueel station specifiëen als dat nog wordt gezien onder PT MAGIC)

Beste raad is toch wel, GetDataBack software. Haal die van het net (shareware denk ik?). En kopiëer je data eerst naar een partitie. Converteer daarna eens naar FAT32 of NTFS. Mogelijk blijven je gegevens dan nog 99.9999999% intact.

Enkel en alleen je FAT-tabel zal 'beschadigt' of 'corrupt' zijn. Weet dat zolang je niet formatteerd (zelfs niet met de /q paramater) je GEEN gegevens fysich van je schijf kwijt bent.
Dat kan een geruststelling zijn, maar zolang je er niet aankan, is het wel érg natuurlijk.

Veel succes.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Pagina: 1