[Outlook 2k3] Ik zit met twee personal folders

Pagina: 1
Acties:

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:33
Na een verse install van XP en Outlook zit ik met twee personal folders. Weet iemand hoe ik de fake-one (kan em nergens vinden) kan weghalen?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/boo2you/raar.jpg

De bovenste is dus degene waar mijn mail in komt en mijn contacts en kalender staan, maar van die onderste kom ik maar niet af. In Outlook XP had ik er nooit problemen mee als ik mijn outlook.pst over een verse installatie heen kopieerde.

Stay safe

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Rechtsklikken en "Close Personal Folders" aanklikken en hij is weg uit je overzicht. Het bestand zelf (van een paar KB) bestaat dan nog wel maar dat is niet zo'n ramp (denk ik).

Edit:
Als je em niet kan verwijderen dan staat ie denk ik nog als "Delivery Location for new email" ingesteld (onder tools --> email accounts).

[ Voor 34% gewijzigd door Ook op 29-09-2003 20:30 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• Master FX
Dat is dus grijs "non-clickable". Het vreemde is ook, dat als ik de properties opvraag van de "personal folders" ik uitkomt bij "mijn outlook". de delivery staat wel gewoon op mijn outlook.

Stay safe

• Ook

Ook

Yes I can!

Maar wat heb je nu precies gedaan voordat het zover kwam? Gewoon jouw PST eroverheen gegooid of heb je een upgrade XP-->2003 gedaan?

Het "er zomaar overheen plakken" is niet aan te raden. Beter is om je eigen PST toe te voegen en de originele (lege) er dan gewoon uit te knikkeren.

• Master FX
Ik deed het nu met 2k3 het zelfde als ik het bij XP ook altijd deed:
Gewoon installeren.... Dan Outlook ff een keer opstarten, zodat je ff door dat welkomstgedoe heen komt. Vervolgens outlook sluiten en de pst die vervolgens is aangemaakt vervangen door mijn gebackupte! Zo werkte het bij OutlookXP altijd vlekkeloos

update
Na wat gemier in the registry is het me gelukt.

update 2
Na het herstarten van oulook waren er weer twee :)

[ Voor 19% gewijzigd door Master FX op 30-09-2003 12:06 . Reden: update ]

Stay safe

• Ook

Ook

Yes I can!

Nog wat vraagjes; wat staat er bij de Properties van de 'vreemde' PST? Daar hoor je lokatie op je HD ook te zien! (vgl. ook ff met die ander). En 2, wat zit er in die vreemde PST? Een volledige set mappen of alleen een prullenbak?

OK, ook nog 2 probeersels (voor als je ff de tijd hebt :p)

• Maak nog een nieuwe Personal Folders aan en maak die default voor alles (bezorglocatie; adresboek etc) en kijk of je die extra map dan wel kan verwijdere

• Maak de originele lokatie op je HD leeg (ff renamen?) en start outlook eens..wat zegt ie dan?

• Master FX
als ik de properties van de spook-map opvraag, zijn dat gewoon de properties van de "echte". De spook-map is exact 100,00000% het zelfde als de echte.

outlook starten zonder outlook-map gaat niet

Stay safe

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
heb jij hier een oplossing voor gevonden want ik zit nou dus met hetzelfde probleem!!

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

Ook ik zou hier graag de oplossing voor vinden. Ik zit met 3 persoonlijke mappen!! :(

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

Sjonge jonge. na uuuuren zoeken en proberen tot aan de registry toe (dat lukte niet) ben ik er eindelijk uit.

Het heeft te maken met een ander 'format' van outlook 2003 tov outlook XP.

De oplossing vond ik hier:
http://faq.outlookmvps.org/

If you right click on the PST (PST is in dit geval personal folder) and receive an error when you choose Close and can't remove the extras using File, Data File Management, then you have ghosts.
The easiest way to remove ghosts is to create a new profile.
1. Close Outlook.
2. Open Control Panel and find the Mail applet.
3. Select the profile and press Remove.
4. Click the Add button and make a new profile.
5. After clicking finish, select the new profile from the Mail dialog and choose Properties, then View or change email accounts.
6. Select New Outlook data file and find your existing PST, add it to the profile and set it as the default.
**Note that while the dialog appears to only create a new pst, you can select an existing one to use.

For more information, see http://www.outlook-tips.net/howto/profile.htm How to create a new profile

Op een gegeven moment wordt gevraagd of je een map wil gebasseerd op het 2003 systeem of het oudere (97 t/m 2002) systeem.
Ik heb nu gekozen voor de oudere zodat ik mijn oude files kon importeren. Als ik de nieuwe koos dan kreeg ik alsnog een nieuwe folder. Outlook wil ze niet mixen.

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

bij configuratie scherm - email:

alle profielen weg donderen en alle bestanden. Vervolgens mail adressen opnieuw configureren en via de import functie van outlook het backup *.pst bestand importeren. That's it

edit:
had laatste reactie niet gelezen

[ Voor 16% gewijzigd door Master_Egg op 11-01-2004 02:10 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ik heb dit zojuist iets anders opgelost: via de beschreven methode alles weggedonderd en een O2k3-compliant map gemaakt, vervolgens Outlook opgestart met alleen die folder: vervolgens oude data file gemount en handmatig de folders/mails gekopieerd. Werkt perfect, en alles 2k3 compliant...

Professionele website nodig?

Pagina: 1