Toon posts:

Drivers Sitecom netwerkkaart onvindbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iK probeer al een tijdje met mijn pc'tje een internetverbinding te maken, maar het lukt maar niet ;( ..Het probleem ligt bij de netwerkkaart

Heb eerst een nieuw sitecom netwerkkaartje gekocht en die in mijn computer (Win95) gezet, ging perfect en hij herkende de nieuwe hardware direct. Na wat moeilijkheden met het vinden van de juiste driver (heb uiteindelijk een andere driver, niet voor win95, geinstalleerd en toen werkte het eindelijk. Maar mijn geluk was maar van korte duur.. :'( Na 3 dagen internet gehad te hebben deed opeens niks het meer! (direct na het installeren van Ad-aware, maar het lijkt me sterk dat dat hier iets mee te maken heeft..) Niets wilde meer lukken, dus ik besloot maar een 'schone installatie' van windows te doen, want dat was ook wel weer een x nodig.

Windows 2000 erop gezet, misschien dat dat zou helpen.
Bij mijn device manager in het configuratiescherm stond een geel uitroeptekentje bij mij netwerkkaart>drivers installeren dus, maar toen begonnen de problemen weer:
Ik wilde de drivers installeren vanaf de bijgeleverde diskette, maar ik kreeg de melding dat er geen geschikte drivers op het schijfje aanwezig waren. Kheb alles geprobeerd, het hele schijfje doorzocht, nieuwe drivers van de site van sitecom afgehaald, maar hij wil niks installeren.

Toen dacht ik dat het misschien aan de netwerkkaart zel fkon liggen, dus heb ik 'm omgeruild bji de winkel voor een nieuwe..
Meteen geinstalleerd maar ik bleef zitten met hetzelfde probleem: Hij kan op geen enkele manier de drivers installeren.

Ook in mijn BIOS staan de instellingen geloof ik goed. (heeft iemand de precieze instellingen misschien?)

Wie-oh-wie heeft de oplossing??

Verwijderd

Kun je even vertellen welke chipset er op je netwerkkaart zit? Sitecom maakt zelf geen chips, verkoopt alleen de kaarten onder eigen naam. Je moet dus meestal een driver hebben voor de chipset. Grote kans dat je een Realtek 8139-chipset hebt, dit is de meest gangbare 10/100Mbit PCI-kaart. Drivers kun je in dat geval van de site van Realtek halen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb 't geprobeerd, maar ook de drivers van Realtek wil hij niet installeren...
Ben ten einde raad.

Help! :'(

Verwijderd

welke chip is het dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Er staat sitecom SLC V1.0 op...

Verwijderd

Topicstarter
Heeft dus niks met Realtek te maken lijkt me. Ik zir er ook niks van realtek opstaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 17:04:
Er staat sitecom SLC V1.0 op...
http://www.google.nl/search?q=%22SLC+V1.0%22 kent hem niet. dus dan zal je toch zelf moeten uitzoeken welke chipset erop zit. probeer het eens met aida32 of sysoft sandra

/me zegt ook nog even iets wat hem nogal eens op kritiek van mede-gotters komt te staan: netwerkkaarten kosten nog geen 5 euro, dus steek er niet te veel tijd in.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 17:11 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:52
dathet er niet op staat wil niet zeggen dat het er niet op zit. maar ja anywhoe.. de drivers van de kaart staan gewoon op de site onder drivers.. waarschiujnlijk staat er ergens op die kaart een nummer en dat komt dan weer overeen met het product nummer wat op de site staat.

ik denk toch dat het iets anders is wat jou problemen veroorzaakt omdat je ook al een nieuwe netwerkaart hebt gekregen en dat probleem toch blijft en 2 netwerkkaarten die snel achter elkaar dood gaan ligt niet aan de kaart maar waarschijnlijk aan het mobo..

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Topicstarter
De drivers van sitecom heb ik wel, maar het probleem is dat hij ze niet kan installeren, hij kan nooit de geschikte driver vinden. De netwerkkaart zlef doet het ook wel, heb ik al in een andere pc geprobeerd. Ik breng het hele apparaat wel een x naar de winkel, kunnen ze het daar even checken..i.i.g. bedankt voor de moeite!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 15:17
Geen CD meer erbij toen je hem kocht? Op de Sitecom website wordt je ook niet veel wijzer nee.
Staat er geen serial nummer op de kaart? Zoek daar eens op.
Door KaaZ - Thursday 09 October 2003 17:16

De drivers van sitecom heb ik wel, maar het probleem is dat hij ze niet kan installeren, hij kan nooit de geschikte driver vinden. De netwerkkaart zlef doet het ook wel, heb ik al in een andere pc geprobeerd. Ik breng het hele apparaat wel een x naar de winkel, kunnen ze het daar even checken..i.i.g. bedankt voor de moeite!
Euh ok... jammer dan. Maar succes!

[ Voor 55% gewijzigd door Preatorium op 09-10-2003 17:17 ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Verwijderd

Ik heb ook zo'n netwerkkaart voor een klant gekocht. Het type staat op het doosje: LN-020. Als je op dat nummer zoekt op de website, dan kan je daar drivers vinden.

Op de cd staan precies dezelfde drivers. Raar dat je daar niet van kan installeren.

In het mapje \sitecom\drivers\win2000 staan precies de goede drivers.

Hope it works.

Enjoy!!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Even een aanvulling op dit oude topic. Ik heb verschillende post gevonden over de Sitecom LN-020 netwerk kaart van mensen die problemen hebben met het vinden van drivers. De drivers op de site van Sitecom zijn verouderd en niet gesigneerd door Microsoft.

Na lang zoeken heb ik het gevonden: de chipset is een Sitecom SLC v1.0. en dat is weer een OEM ADMTek AN983B. Jammer is alleen dat de site van ADMTek niet langer online is. Dit blijkt te komen doordat Inifineon ADMTek heeft overgenomen. Recente gesigneerde drivers staan hier.

Ik heb echter onder Windows 2000 wel het probleem dat iedere 15 sec een melding "Network cable unplugged" verschijnt. Verbindingen (downloads) worden niet afgebroken wanneer dit gebeurt. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? De kabel is niet het probleem, die werkt prima wanneer hij met andere PCs wordt gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door ari3 op 02-10-2004 15:25 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Pagina: 1