Toon posts:

Zoom in een frame in een nieuwe pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje een ingewikkelde zoom nodig.

Het moet een zoom zijn die via een gif geactifeerd wordt in in van de frames op de pagina. Dat frame moet dan gemaximaliseerd als nieuwe pagina. Tot zover heb ik dat .. Alleen nu wil ik dat wanneer op de zoomed page verder wordt geklikt via de links op die page, wanneer ik dan terugzoom naar de framed page, daar in de frame, de pagina mee is gegaan naar de pagina die is bereikt via de zoomed page. Hij moet dus op de achtergrond mee gaan. Misschien te lukken als het kan om via de ene pagina een andere pagina te kunnen beinvloeden. Ik weet nie.

Misschien weet iemand hier iets voor.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Je krijgt van mij de titel "meest vage startpost september". Wat bedoel je, heb je misschien een voorbeeld online staan?

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet.
Okee...iets langzamer.
Het is een webmagazine in tijdschrift stijl...dus met paginanummers.
Op een vormgegeven pagina staat de magazine in een frame. Je kunt daar belangrijke pagina's inzien als inhoud. Nu kun je in het frame een pagina vooruit en achteruit, en ook inzoomen. Na inzoomen, komt er een nieuw gemaximaliseerde pagina waarin de frame op ware grootte staat en het gehele scherm inneemt. Is voor leesgemak. Nu kun je dus rustig lezen en verder bladeren. Nu als je terugzoomed, wordt simpel gewoon dat scherm afgesloten waardoor je weer op de begin pagina komt waar het tijdschrift in het frame staat. Maar natuurlijk staat daar de bladzijde waarmee je begonnen bent. Ik wil het dus voor elkaar krijgen dat daar in dat frame dan dezelfde bladzijde staat als waar je bent opgehouden in de zoomed (maximale weergave) versie.

• André

André

Analytics dude

Dan kun je in de gezoomde pagina een onunload script zetten die de location.href uitleest en die in de frame opent van de originele pagina.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap een beetje wat je bedoelt maar kan ik dan zorgen dat een pagina die al openstaat één van de frames opnieuw inlaad. Of een nieuw pagina waarin de frame opnieuw wordt ingeladen....

Zou je me een voorbeeld kunnen geven?

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
window.opener.location.href = self.loction.top;

Ergen in die geest, ik zal ff verder kijken

[edit]

function gaURL()
{
var i, args=gaURL.arguments;
document.returnValue = false;
for (i=0; i<(args.length-1); i+=2) eval(args[i]+".location='"+args[i+1]+"'");
}

<body onUnload="gaURL('parent.frames[\'FrameNaan\']','pagina.html ');">

Hier moet je al een eind mee in de richting komen.

offtopic:
gaURL is overigen een DW scriptje dat ik zelf iets leesbaarder heb gemaakt

[ Voor 70% gewijzigd door Suepahfly op 29-09-2003 19:39 ]

• André

André

Analytics dude

In de gezoomde pagina:
HTML:
1
<body onunload="window.opener.framenaam.href=top.location.href">