Exchange 5.5 Liceseserver Event-id 201

Pagina: 1
Acties:

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Wij hebben SBS 4.5 nederlands. Van de een op de andere dag krijgen wij de melding in outlook dat we geen licenties genoeg hebben. Dit is echter onzin Windows NT geeft netjes aan dat er 20 clients kunnen aanmelden. Er zijn nog geen 8 mensen ingelogd of de exchangeserver geeft via outlook de melding.

Heb gezocht maar kan alleen info vinden voor exchange 2000 en niets voor 5.5.
In het logboek van nt staat Event-id 201

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[google="Event-id 201" "exchange 5.5"] al geprobeerd? :?
When Exchange Server makes a request to the hardware to read data from the database, it compares the returned data page and the calculated data checksum with the page number and checksum that were placed on the page when it was written. If a mismatch is detected, a -1018 error is generated. Note that this warning indicates that only the verification has failed. It is possible that the data on disk has not been damaged, but that a transient error has occurred in the data delivery system. To determine if the error was transient, Exchange Server attempts to read the data sixteen times. If the correct data is still not returned, Exchange logs an event ID 200, which states that the read retry has failed. An event ID 201 indicates that the read retry has succeeded.
Anders misschien ff de support van Microsoft raadplegen.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

pven schreef op 29 September 2003 @ 19:24:
[google="Event-id 201" "exchange 5.5"] al geprobeerd? :?
[...]
Anders misschien ff de support van Microsoft raadplegen.
Denk idd. dat TS meer heeft aan:
http://support.microsoft.com/?id=277933
en
http://support.microsoft.com/?id=192712

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

NT --> SA :)

• killerflappy
Weet nu hoe het komt.

Omdat ik veel nieuwe pc's heb neergezet met xp terwijl de oudere nog met 98 geinstalleerd zijn. Heb ik voor iederen een nieuwe inlognaam bedacht. Dit is de oude inlognaam met een 1 erachter. Met de nieuwe inlognaam kan er op een pc met windows xp ingelogd worden. Met de oude gebruikersnaam kan iedereen gewoon nog op een oude pc inloggen. Zo hebben de werknemers een goed profiel onder windows xp en onder 98.

Nu heb ik het primaire account (oude account) in exchange aangegeven dat ook het nieuwe account toegang heeft tot de mailbox. Doordat ik dit heb gedaan worden de licenties van Exchange gedeeld door 2.
Iedereen heeft op het primaire account ook nog een permissie voor het nieuwe account.

De oude account worden bij sommigen toch niet gebruikt dus dacht ik, dan haal ik deze even weg in exchange, zodat alleen het nieuwe account toegang heeft tot de mailbox.

Echter is het oude account niet weg te halen bij permissies, omdat deze primair is. Kan ik de nieuwe accounts zonder problemen primair maken voor een mailbox"?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

killerflappy schreef op 30 September 2003 @ 10:30:
[...]Kan ik de nieuwe accounts zonder problemen primair maken voor een mailbox"?
Ja

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• killerflappy
Toch krijg ik weer de melding. Kan ik de diskettes met licenties zonder problemen opnieuw inbrengen. Ook al geeft windows nt4 in de console aan dat er al 20 licenties zijn.
Pagina: 1