Toon posts:

@home ftp server probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi

Ik wou ook weer eens gaan expirimenteren met een ftp account en heb al wel een beetje ervaring...
Nou is het probleem dat wanneer ik het met serv-u heb opgezet ik WEL kan connecten met de router ip (in het lokale netwerk natuurlijk) maar wanneer ik ons echte ip invul dan geeft ie dit aan:

[1] Mon 29Sep03 19:04:38 - SERVER IS NOT LISTENING ON IP 213.51.204.207: Trying to use non-existent IP address?

En ik kijk net op de router page en daar staat dat het IP niet veranderd is...
Ik heb de poorten 20 en 21 opgegooit
ik heb windows 98
ik heb @home breedband
ik heb een wireless USB van e-tech...

Kan iemand mij hierbij helpen??!!
Bedankt alvast

Erwin

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Je kan poort 20 en 21 wel opengooien maar daar schiet je niets mee op; je moet ze forwarden naar je pc. (op je router poort 21 doorsluizen naar je pc dus)

Zie ook: Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 39% gewijzigd door WFvN op 29-09-2003 19:13 ]

Verwijderd

Mja dah komt hoogstwaarschijnlijk omdat je van binnenuit niet eerst naar buiten gaat, ik bedoel daarmee je kunt niet op je WAN ip inloggen van binnenuit. Mensen die nog aan die router er bij hangen zullen gewoon je LAN ip moeten gebruiken. Mensen van buitenaf die kunnen wel je WAN ip gebruiken voor op je FTP te komen.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Dit komt door de loopback functie van je router (loopback is dus vanaf je LAN connecten naar je externe IP). Veel routers ondersteunen geen loopback (gewoon time-outs als je op je eigen externe IP inlogt) maar ik denk dat jouw probleem ook een gevolg is van slecht/niet werkende loopback.

Ik denk dat als iemand anders het probeert (op je externe IP) dat het dan wel gewoon zal werken.

PS: Poort 20 wordt alleen in uitgaande richting gebruikt dus die hoef je echt niet te forwarden!

Wees consequent, maar niet altijd

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

code:
1
[1] Mon 29Sep03 19:04:38 - SERVER IS NOT LISTENING ON IP 213.51.204.207
komt dus gewoon omdat je in je ftp-server in moet stellen dat ie: 192.168.0.x of 10.x.x.x moet gebruiken.
Nu gebruik je het ip wat aan je router vastgeknoopt zit, dat gaat dus niet.

beetje hetzelfde als wat theike al opmerkte

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het router ip invul moet het ook werken voor anderen op het echte ip adres
2 maanden geleden werkten het wel hoor dus het ligt niet aan de router

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08 23:08
Bij @Home werkt een eigen FTP-server wel hoor...
Ik heb er zelf ook een draaien (voor eigen gebruik).

Een mail-server zal helaas niet gaan werken, omdat die eikels bij @Home poort 25 geblokkeerd hebben...

Nu is het alleen nog w88 todat ze de upload gaan verhogen...

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
erwinfra probeer 0.0.0.0 eens als ip in te vullen. Als het goed is draait je ftp server dan op alle beschikbare ip's :)

Verwijderd

Probeer het gewoon even. Vraag iemand via ICQ ofzo even te connecten op het externe IP-adres van je router. Drie minuten werk, en direct zekerheid :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een externe IP-adres dan (is dat 192.168.X.XXX)???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Serv-u nu zo gezet dat er bij Domain ip adres 192.168.1.101 staat
En mijn echte ip is *.*.*.*
Wil iemand dit ff proberuh??
ftp://test:test@*.*.*.*
Thnx

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok hij werkt bedankt voor de reacties!!! _/-\o_

Verwijderd

Voor je eigen veiligheid is het niet verstandig om je externe IP-adres zomaar te posten hier. Ik heb hem daarom weggeëdit.
Daarnaast zei ik niet voor niets "via ICQ". Wij zijn er niet voor om dit soort dingen te testen.

En omdat je dit zelf van tevoren wel had kunnen testen en bedenken doe ik hem nu maar dicht..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.