Toon posts:

Temperature controlled, minimaal at idle?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat een beetje naar fannetjes te kijken op verschillende merksites en op got. Toen zag ik op gegeven moment de nieuwe 'Arctic Copper silent 2 TC Revision 2'
Ik heb een beetje naar temperatuur control en TC gezocht maar ik kwam alleen bij TC fans die stil staan als het nodig is...

http://www.arctic-cooling...ucts/copper_silent2r2_tc/

Door de 12 dB voelde ik me meteen aangesproken, omdat ik ook van plan ben papst fans van 12 dB erin te hangen.

Maar ik vraag mij dus af of deze TC fannetjes het minimum toeren wel halen op een idle systeem met 4 casefans van papst in de front en 2 zuigende achter...

Kan iemand mij helpen? Want dan kan ik indd rustig slapen als ze echt die 12 dB halen. (wat zouden ze trekken op een systeem met msn en een klein beetje internetten, cpu usage 5%)

even wat spec:

Air Flow: 14-36 CFM
Noise Level: 12 - 24 dB
Rated Fan Speed: 1400 - 2800 RPM
Thermal Resistance: 0.29 °C / Watt

Alvast bedankt voor ervaringen/posts

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. .dat hangt ondernadere af van watvoor proc je eronder stopt en of die oc'ed is of niet... wat meer info graag dus... Als het een beetje een koele proc is dan denk ik dat hij best wel 12 Db kan geven hoor...

[ Voor 29% gewijzigd door Apen-nootjes op 29-09-2003 19:23 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2600+ is niet overclocked :)

sorry, vergeten te vermelden ;)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. hij is tot een 3400+ gecertificeerd dus denk wel dat hij jouw 2600+ makkelijk koud kan houden jah.. dus denk ook wel dat je die 12 db haalt..

Maar is zo'n Zalman waaier niet iets meer voor je?? En dan evt. zo'n 12 db papst eroverheen laten blazen?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 29 september 2003 @ 19:50:
Mja.. hij is tot een 3400+ gecertificeerd dus denk wel dat hij jouw 2600+ makkelijk koud kan houden jah.. dus denk ook wel dat je die 12 db haalt..

Maar is zo'n Zalman waaier niet iets meer voor je?? En dan evt. zo'n 12 db papst eroverheen laten blazen?
als ik dat doe ben ik:

1 veel geld kwijt...
2. heb ik nogsteeds 20dB van de standaart koeler van de waaier....
3. onnodig geld aan het uitgeven..

Ik heb nu een termaltake silentboost, die heeft een volledige koperen heatsink.. zou ik daar die fan van arctik op kunnen knutselen? of passen er geen andere fans op deze heatsink?
want volgens mij is dit de standaart heatsink van thermaltake die je ook los kan kopen zonder fan, maar ik ben niet zeker...

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 22:48:
[...]

als ik dat doe ben ik:

1 veel geld kwijt...
2. heb ik nogsteeds 20dB van de standaart koeler van de waaier....
3. onnodig geld aan het uitgeven..

Ik heb nu een termaltake silentboost, die heeft een volledige koperen heatsink.. zou ik daar die fan van arctik op kunnen knutselen? of passen er geen andere fans op deze heatsink?
want volgens mij is dit de standaart heatsink van thermaltake die je ook los kan kopen zonder fan, maar ik ben niet zeker...
Dan moet je zeker niet die cpu cooler gaan kopen. Die je nu hebt is nog veel beter. Het enige wat ff moet doen is die fan op 5 of 7 volt laten lopen, zodat ie ook stil is.
Pagina: 1